spilkonsol i netværk
Fra : Carina Petersen

Dato : 22-06-03 13:37

Jeg har en søn på 12 år der har fået en spil-konsol der skal i netværk via
nettet for at kunne opdatere. Problemet er at at jeg skal plotte Ip adresse.
gateway, netmask, Nameserver ind i boksen. Derudover kan den osse
auto-detekte MAC adressen. Jeg er nået dertil hvor jeg har forbindelse
igennem til Computeren. Jeg kan se ind i boksen via et program. Men jeg kan
ikke se ind boksen fra selve computeren´s via netværk. Hvad værre er, at når
jeg trykker upgrade knappen får jeg en "cant resolve website" fejlbesked.

Den går altså ikke i forbindelse med serveren på nettet. Okay Nu hævder
udbyder at jeg ikke kan plotte en fast ip-adresse ind i boksen fordi den
dynamisk, Okay så er der to løsninger statisk Ip eller router. En del har
routere, Men nu kommer dillemaet, ifølge de samme brugere der har routere
kan de sagtens lade sig gøre at få boksen sat op uden router.

I teorien, jamen hvorfor i hede hule #%"! har de så ikke selv sat det op
uden router. Umiddelbart lyder løsningen som om router er svaret, men der er
jo ingen grund til at kaste flere penge på en staig større strøm af dyre
elforbrugende apparater som det ofte er svært at sætte op, Jeg har jo
forvejen brugt meget tid på boksen uden at være kommet særligt langt.

Fra : Martin Damberg

Dato : 22-06-03 14:08

"Carina Petersen" <carina@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> elforbrugende apparater som det ofte er svært at sætte op, Jeg har jo
> forvejen brugt meget tid på boksen uden at være kommet særligt langt.

Nu ved jeg ikke hvilken internet udbyder du bruger eller hvilket abbo.
du har, men hvis udbyderen kun tilbyder dynamiske IPadresser
så er den hurtige løsning at købe en router. Hvis udbyderen tilbyder tilkøb
af faste IPadresser, så er dette nok den billigste løsning.

Uanset hvad, nu ved jeg ikke hvordan jeres interne netværk ser ud eller hvad
har installeret af software på jeres pcer, hvad angår sikkerhed, så er det
altid
en god ide at sidde bag en firewall (en router som NATer eller andet).

Flertallet af de hardware routere/firewalls (de billige) er meget lette at
sætte
op. De fleste har et meget brugervenligt webinterface hvor du kan styre alt
fra.

mvh

Martin Damberg