Rensning af vandtanken ????
Fra : kenn Hansen

Dato : 22-06-03 09:01

Hej ....
Jeg skal have renset min vandtank/vandslange. . ( Den har stået i 3 år
!!!! ) Jeg har hørt at det man køber i campingforr. er kautisk soda ????
Eller skal jeg ud at købe de dyre tabletter ??

Mvh.

Kenn

Fra : Carsten Stage

Dato : 22-06-03 10:21

kenn Hansen wrote:

> Jeg skal have renset min vandtank/vandslange. . ( Den har stået i 3
> år !!!! )

Så er det nok en god idé...

> Jeg har hørt at det man køber i campingforr. er kautisk
> soda ????

Det véd jeg ikke - men jeg ville da ikke have noget problem med at rengøre
med det og efterfølgende skylle *mange* gange - for til sidst at bruge en
gang Rodalon gennem pumpe og slanger og så skylle 4-5 gange mere.

> Eller skal jeg ud at købe de dyre tabletter ??

Det er vist den enkle og sikkert også dyreste metode.

Fra : Søren Uttrup

Dato : 23-06-03 11:58

Prøv at få vandtanken skruet ud, så kan du bedre komme til at gøre en
ordenlig ren.
Husk derefter at skylle slangerne godt igennem.
Du kan købe vandtankrens hos din lokale campingforhandler. Det er nu ikke så
dyrt igen.
Så er du sikker på at docere rigtigt, samt at vandet ikke smager af klor el.
andre rensningsmidler bagefter.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 23-06-03 14:09

"kenn Hansen" <kenn.hansen@mail.dk> wrote in message news:<3ef56252$0$5172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Hej ....
> Jeg skal have renset min vandtank/vandslange. . ( Den har stået i 3 år
> !!!! )

Jeg har renset min vandtank, (som godt nok ikke havde stået helt så
længe) med det pulver du kan købe i en campingforretning. Jeg tror det
kostede ca. 40 - 50 kr. for 2 breve. Det er meget nemt og virker
perfekt.
Du skal dog være opmærksom på at lade vandet løbe gennem alle
vandhanerne og lade det stå der i den foreskrevne tid inden du skyller
systemet grundigt igennem.
Du skal også passe på ikke at få det på tøjet, da klor jo som bekendt
bleger stof og defor kan give nogle grimme pletter.

> Jeg har hørt at det man køber i campingforr. er kautisk soda ????
Det er ikke kaustisk soda men kloramin i pulverform. Du kan købe det i
nogle små breve som passer til 20 - 30 liter vand.