Den er gal med colspan
Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-06-03 01:14

Prøv at kigge lidt på de to små eksempler forneden. Eneste forskel er
længden af teksten i celle '1'. Det er meningen at celle '2' skal
bevare en bredde på 100px hele tiden, men når teksten i celle 1
bliver for lang, ser Internet Explorer og Opera (ikke Mozilla) stort
på min <td style="width:100px;">2</td>, og laver cellen bredere.

I orden: <http://home19.inet.tele.dk/stokholm/test/test1.html>
Helt forkert: <http://home19.inet.tele.dk/stokholm/test/test2.html>

Nu er jeg stødt på dette mange gange efterhånden. Er det mig der ikke
kan finde ud af html, eller hvad er problemet?

Kan jeg gøre noget for at undgå at celle 2 gøres bredere?

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all (KT)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-06-03 12:56

Sæt en overflow: hidden på.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-06-03 13:18

In dk.edb.internet.webdesign.html, Jens Peter Karlsen wrote:

> Sæt en overflow: hidden på.

Hvor?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-06-03 22:00

Den øvrige CSS du bruger.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-06-03 22:39

In dk.edb.internet.webdesign.html, Jens Peter Karlsen wrote:

> Den øvrige CSS du bruger.

Jamen hvor? :)

Jeg har prøvet at sætte den på <td style="width:100px;">2</td>,
alstå: <td style="width:100px; overflow:hidden;">2</td>, og jeg har
også prøvet på de andre td'ere. Der er ikke noget af det der virker.

Du må give mig noget mere hjælp.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-06-03 12:57

Det burde virke som du har det der. Har du prøvet at refreshe efter at
have lavet ændringen?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-06-03 13:11

Ingen forskel <http://home19.inet.tele.dk/stokholm/test/test2a.html>.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-06-03 00:00

IE kan ikke lide at tabel og celle størrelser ikke passer sammen.

Noget som dette virker bedre.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-06-03 00:15

In dk.edb.internet.webdesign.html, Jens Peter Karlsen wrote:

> IE kan ikke lide at tabel og celle størrelser ikke passer
> sammen.

Hmm, nå ok.

> Noget som dette virker bedre.

Tak.