Cisco 806 - forward flere porte på WAN t.~
Fra : Ukendt

Dato : 21-06-03 23:28

Jeg har jeg brug for at kunne tilgå en terminalserver på en PC bag en Cisco
806, men kan ikke nøjes med en std. port-forward.

I perioder sidder jeg bag en firewall, hvor port 3389 er lukket.
Jeg har midlertidigt løst problemet ved at forwarde en anden port på
routerens WAN til 3389 på LAN, men jeg ville kunne tilgå terminalen på port
3389, når jeg befinder mig andetsteds.
Hvis jeg forsøger at forwarde to forskelige porte til 3389, bliver den ene
linie automatisk fjernet fra konfigurationen (meget logisk

Nogen mulighed for at omgå "idiotsikringen", der automatisk tilretter NAT
forwards?

/Martin

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-06-03 22:44

On Sun, 22 Jun 2003 00:28:03 +0200, "Martin" <.> wrote:

> Hvis jeg forsøger at forwarde to forskelige porte til 3389, bliver den ene
> linie automatisk fjernet fra konfigurationen (meget logisk

Du kan evt. give 'serveren' to forskellige IP-adresser og så lave
to forskellige NAT-entries i routeren.

> Nogen mulighed for at omgå "idiotsikringen", der automatisk tilretter NAT
> forwards?

Nej.

Husk, at NAT virker i begge retninger, så det giver simpelthen
ikke mening at have to forskellige statiske NAT-entries, der
mapper til den samme port.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-03 21:57

> [...]
>
> Husk, at NAT virker i begge retninger, så det giver simpelthen
> ikke mening at have to forskellige statiske NAT-entries, der

Hmmm... regnede jeg heller ikke med, men tak for responsen

Det kan undre mig, at det virker med to forsk. porte til 3389 på samme tid
(eks. 80 og 443).
Hvis jeg dermimod laver en regulær forward (3389-wan -> 3389 lan), sletter
den de andre entries.

Jeg havde altså to linier der lød:
ip nat inside source static tcp 192.168.1.2 3389 interface Dialer1 443
ip nat inside source static tcp 192.168.1.2 3389 interface Dialer1 80

Men begge bliver slettet, hvis jeg opretter:
ip nat inside source static tcp 192.168.1.2 3389 interface Dialer1 3389

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-03 21:08

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Du kan evt. give 'serveren' to forskellige IP-adresser og så lave
> to forskellige NAT-entries i routeren.
>

> -A
> --

Nogen gange overser man det åbenlyse - havde ikke set dit forslag mht. 2x ip
på netkortet

Det spiller naturligvis med en separat nat-entry til den "ekstra" ip.
Tak for forslaget.

/Martin