Ståhøjde
Fra : Hans Henrik Honore

Dato : 21-06-03 22:35

Halløj!!!

Hvis man nu skulle skifte sin lille 22 fods sejlbåd ud med en der har
ståhøjde om læ, hvad skal man så søge efter.
Vi ønsker ikke en motorsejler, og ej heller en alt for stor båd, så er der
nogen der har erfaring med sejlbåde i størrelsen omkring 26 fod.

v.h.

3xh (og frue)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-06-03 01:54

"Hans Henrik Honore" <3xh.consult@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vi ønsker ikke en motorsejler, og ej heller en alt for stor båd, så er der
> nogen der har erfaring med sejlbåde i størrelsen omkring 26 fod.

Det ville i hvertfald være smart at angive, hvad ståhøjde er. Hvis du er 197 er
der ingen ide i at give eksempler på både, der kun har 186 cm ståhøjde...

Claus

Fra : MH

Dato : 22-06-03 21:57

Hej

Jeg er 1.80 cm og vi har stå højde hen til masten i vores Ohlson 29. De
handles til omkring 150.000 kr og minder lidt om en ballade i opbygning.

Vores nabo har en Polaris Drabant som vist nok er omkring de 26 fod og der
er også forbavsende meget plads i !

sejlerhilsen

Morten