Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital kamea (Ixus 400 og Windows xp)
Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 21-06-03 20:32

Problem: Mit digital kamera findes ikke under - control panel-digital
cameras and scanners
Det er under device manager
I device manager kan jeg det er tilsluttet under usb porten
Alle programmer jeg har forsøgt kan ikke finde det
Hvis jeg forsøger at tilføje camera, så spørger den efter driver og det
skulle ikke være nødvendigt med dette kamera, så jeg har ingen.

Nogen med lignende problemer? Eller ideer til en løsning.

På forhånd tak - Jesper

Fra : sj

Dato : 21-06-03 20:59

hent drivers Canon Camera WIA Driver for Windows XP

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 21-06-03 22:56

"sj" <sj@mail.dk> wrote in message
> hent drivers Canon Camera WIA Driver for Windows XP

har prøvet - den siger: "tilslut enheden" og det gør jeg så, men der sker
ikke en fis.

Fra : rAnders

Dato : 21-06-03 23:03

> "sj" <sj@mail.dk> wrote in message
>
> har prøvet - den siger: "tilslut enheden" og det gør jeg så, men der sker
> ikke en fis.

1. Prøv at tilslutte til en anden USB port.
2. Prøv at tilsutte mens kameraet er tændt, derefter sluk og tænd igen.

Hilsen rAnders

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 21-06-03 23:23

> 1. Prøv at tilslutte til en anden USB port.
> 2. Prøv at tilsutte mens kameraet er tændt, derefter sluk og tænd igen.
>
> Hilsen rAnders

Har prøvet begge dele uden held.

Er det meningen at der skal være noget i "control panel-> scanners and
cameras -> der er tomt hos mig, og jeg har forsøgt at tilføje et, men har
ingen drivere. Når man henter drivere fra Canon kører den bare et install
program, som jeg nu har fået til at virke, men det ændrer kun at i
devicemanager/enhedshåndtering hedder den nu Canon digital camera og ikke
digital camera.

jeg får sgu pip

Fra : rAnders

Dato : 22-06-03 00:14

> Har prøvet begge dele uden held.

Det ser ud som om du har installeret driverne korrekt, men at windows ikke
kan 'se' kameraet'.
Har du prøvet at sætte kameraet til 'overførsel' når du installerer / kobler
det til ?

Søren.

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 22-06-03 08:59

> [...]
> kan 'se' kameraet'.
> Har du prøvet at sætte kameraet til 'overførsel' når du installerer /

"Overførsel" ?? den skal vist bare over på afspilning altså der hvor man
vælger om man tager billeder eller viser dem - jeg har ikke nogen funktioner
i min menu som hedder overførsel, eller også kan jeg ikke finde den.

Mvh

Jesper

Fra : WE

Dato : 22-06-03 09:30

Sådan fungerer det med Canon G1. Jeg mener, men er ikke helt sikker på, at
det fungerer på nogenlunde samme måde med de fleste Canon-kameraer:

a) Hvis kun Canon-driveren installeres, vises kameraets hukommelse som et
drev i Denne computer.

b) Hvis også Canons fotosoftware installeres, kan denne hente billederne i
kameraet (samt ekstra oplysninger, blænde, tid osv).

c) G1'eren har tre stillinger foruden afbrudt: Tage billeder, vise billeder
på indbygget LCD og overføre til pc. G1'eren skal være slukket, når den
tilsluttes pc'en.

v.h.

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 22-06-03 09:46

"WE" <pophaar@d.y> wrote in message
> [...]
billeder
> på indbygget LCD og overføre til pc. G1'eren skal være slukket, når den

a) Jeg har ikke noget ekstra drev i denne computer, så der er noget galt

c) ixus 400 har kun to indstillinger, tage billeder og vise billeder

Fra : Madsen

Dato : 21-06-03 23:25

Jesper Larsen (Fjernxx) skrev:

> Er det meningen at der skal være noget i "control panel-> scanners
> and cameras -> der er tomt hos mig,

Der skal kun være noget synligt derinde når kameraet er tændt og
koblet til. Sådan virker det i hvert tilfælde med min scanner.

Krydspostet til: dk.fritid.foto og dk.edb.system.ms-windows.
FUT til: dk.edb.system.ms-windows.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.

Fra : BSJ

Dato : 22-06-03 09:12

Uden at eje en IXUS 400 vil jeg alligevel tillade mig at komme med følgende:

Er i sikre på at kameraet skal findes under "Scannere og kameraer" ?
Jeg mener kun det er "TWAIN" devices der kan tilføjes under dette punkt.
IXUS 400 er jo en USB tingest - og vil sandsynligvis optræde som et "USB
mass storage device" (et ekstra drevbrogstav i Windows stifinder).
I dokumentationen for Canons driver angives der, at den i Windows XP
indbyggede USB driver kan anvendes.

mvh
Bjarne

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 22-06-03 09:29

> [...]
> mass storage device" (et ekstra drevbrogstav i Windows stifinder).
> I dokumentationen for Canons driver angives der, at den i Windows XP

Du har nok ret, men hvorfor kan ingen af mine programmer så finde kameraet?
Det er det som undrer mig

Fra : BSJ

Dato : 22-06-03 09:51

> Du har nok ret, men hvorfor kan ingen af mine programmer så finde
kameraet?
> Det er det som undrer mig

Hvis en IXUS 400 behandles som et "USB mass storage device" så vil du ikke
kunne finde den som et navngivet device i et billedbehandlingsprogram.
Prøv at kigge i Windows stifinderen, for at se om ikke der er dukket et
ekstra drevbogstav op i stifinderens venstre side (den hedder muligvis
"Flytbart drev" - og er at betragte som en "diskette").

I billedbehandlingsprogrammet vælger du "Åbn.." og peger på dit nye
drevbogstav. Du kan så i den efterfølgende dialogboks se alle de lagrede
billeder som Thumbnails hvis du vælger "store ikoner" vha. knappen øverst
til højre i dialogboksen.

Test:
Kamera tilsluttet (men slukket)
Start stifinder
Tænd kamera
PC'en skulle nu gerne sige "ding-dong" samtidig med der dukker et nyt lille
ikon op på proceslinien til venstre for uret.

Håber det er til nogen hjælp.

Mvh
Bjarne

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 22-06-03 10:14

> [...]
lille
> ikon op på proceslinien til venstre for uret.

Sjovt nok siger den ding dong når jeg tænder og slukker kameraet, men der
kommer ikke noget ikon frem og heller noget ekstra drev

Fra : BSJ

Dato : 22-06-03 11:05

> Sjovt nok siger den ding dong når jeg tænder og slukker kameraet, men der
> kommer ikke noget ikon frem og heller noget ekstra drev

Så er der måske indlæst/installeret for mange drivere til enheden - start
med at fjerne alt det der kan fjernes i "tilføj/fjern programmer".

Og hvis det heller ikke hjælper, så er der kun en manuel redigering af
registreningsdatabasen tilbage.

mvh
Bjarne

Fra : Ragna

Dato : 22-06-03 12:32

Hej Jesper!
Jeg har lige købt et Ixus 400 i torsdags, og jeg kører ogsså XP,
Jeg installerede softwaren, før jeg begyndte at overføre billeder. Det gik
bare uden problemer, og der står faktisk også i manualen, at det er vigtigt
at installere Zoom Browser, før man tilslutter kameraet.
Selv om XP skulle kunne overføre billeder uden at installere softwaren,
anbefalede forhandleren at installere det alligevel, da man ellers skulle
afskære sig fra nogle muligheder.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : John Doe

Dato : 23-06-03 08:42

> Sjovt nok siger den ding dong når jeg tænder og slukker kameraet, men der
> kommer ikke noget ikon frem og heller noget ekstra drev

Nu er det ikke blot fordi der er en aktiv dialogboks med "hvad vil du gøre
med det tilsluttede kamera" (måske ligger vinduet gemt bag nogle andre)? Dér
hvor man kan vælge hvad man vil gøre - om man vil overføre billederne eller
hva' man vil.

John

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 23-06-03 17:30

Nej

Fra : Ragna

Dato : 23-06-03 19:24

Hvorfor ikke bare installere softwaren med Zoom browser?
Det gjorde jeg - også med XP og Ixus 400, og det kørte bare med det samme.
Teoretisk skulle XP kunne klare indlæsningen af billeder selv, men i praksis
har jeg hørt, at det tit giver problemer.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 23-06-03 19:36

har jeg prøvet - det er det samme - den kan heller ikke finde kameraet

Fra : Kurt Brixen

Dato : 22-06-03 13:26

On Sun, 22 Jun 2003 10:51:13 +0200, "BSJ"
<bjarne.sigDETTESKALFJERNES@get2net.dk> wrote:

> [...]
>ekstra drevbogstav op i stifinderens venstre side (den hedder muligvis
>"Flytbart drev" - og er at betragte som en "diskette").

Ixus 400 bruger Picture Transfer Protokol (PTP). Det gør at det ikke
er nødvendigt at installere noget i Windows XP - hverken USB driver
eller Zoom Browser for at kameraet kommer frem i "Scannere og
kameraer" når det sluttes til USB-stikket.

Så det skal altså virke uden andet software end Windows XP.

Kurt Brixen

Fra : JH

Dato : 22-06-03 15:33

Kurt Brixen wrote:

> [...]
> eller Zoom Browser for at kameraet kommer frem i "Scannere og
> kameraer" når det sluttes til USB-stikket.

Det er korrekt - gælder i hvert fald
for mit Canon PowerShot S45,
som nok ikke er så forskellig fra Ixus 400.

Men man skal huske,
at ændre "kommunikationstilstanden"
til PTP i kameraet inden man tilslutter
dette for at overføre billeder.
Måske det er problemet?

I min S45 manual står der endvidere:
1)
Der gives ingen garantier for handlinger,
der foretages med en forbindelse til
et USB 2.0-kompatibelt kort !!??

2) Ved PTP:
Der kan opstå problemer med indlæsning
af billeder i forbindelse med visse filtyper.
Se den medfølgende brochure om PTP.

Har dog ikke selv oplevet problemer
med min gamle pc med USB1.1
På min nye med USB 2.0 og WinXP bruger jeg
en USB 2.0 kortlæser.

Vh JH

Fra : Flemming Joensson

Dato : 22-06-03 16:53

"Jesper Larsen \(Fjernxx\)" <larsenXXjesper@tiscali.dk> wrote in

> [...]
> skulle ikke være nødvendigt med dette kamera, så jeg har ingen.
>
> Nogen med lignende problemer? Eller ideer til en løsning.

Prøv og lokaliser noget med Kommunikationstilstand i kameraets manual/menu.
Default står et G3 til "Normal", den anden mulighed er PTP. Jeg gjorde som
manualen beskrev og installerede Zoombrowser og WIA driveren inden jeg
tilsluttede kameraet til PC'en og det virkede fint (med Normal).

Jeg mener bestemt at for at Windows XP skal forstå det som kameraet sender,
(uden WIA driveren) så skal du bruge PTP protokollen. Så hvis du et eller
andet sted i din menu har en sådan setting, så vælg den i stedet for Normal
og prøv så igen.

En anden ting er at G3'eren skal være slukket når du tilslutter kameraet
til USB - så tænder kameraet selv når den opdager der sidder en PC der vil
snakke med den i den anden ende :). Så hvis du sætter kablet mellem PC og
kamera mens kameraet er tændt ved jeg ikke om det vil fungere. Prøv og sluk
det inden du forbinder det med PC'en.

Mvh.
Flemming

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 22-06-03 17:03

> [...]
> manualen beskrev og installerede Zoombrowser og WIA driveren inden jeg
> tilsluttede kameraet til PC'en og det virkede fint (med Normal).
klip

> Mvh.
> Flemming

Jeg kan ikke finde noget med ptp indstillinger - hverken i manual eller i
menuer.

Fra : Mikael Block Christe~

Dato : 25-06-03 06:28

Hej
Jeg købte et brugt Kodax 3215, der satte jeg bare USB kablet i pc'en,
tændte Cammeraet, så fandt XP pro selv driveren.
Derefter starede Medieplayer selv op og spurte om jeg ville overføre
billeder til PC, hvorefter jeg fulgt guiden. Vupti så er den i kassen...
Jeg har stadig ikke installeret Kodax's programmer.

Derimod har jeg samme problemmer med Win98 på min bærbare
det kan jeg ikke få til at virke..

mikael

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 25-06-03 23:53

Jeg fik aldrig det lort til at virke og har nu givet op.

Jeg har heldigvis en HP psc 2210, hvor der er kortlæser i og den fungerer
fint, xp finder et nyt drev og hele balladen, så det er fint nok.

Mvh

Jesper