Hjælp til tydning af FT 1860
Fra : Woody

Dato : 21-06-03 16:37

Jeg har haft familie der stammede fra Asp Sogn, Hjerm Herred i
Ringkøbing Amt, og fandt dem på Gården BORG i:

arkivalieronline.dk/DATA/folketælling/FT1860/00028/01224.tif

Første spalte: En gård Borg

Anders Madsen 26 Gift født i Sognet Gårdmand Lutheraner

Sidsel Nielsen 22 do do Hans kone

Oline Madsen 22 do do Tjenxxxxxxxxxx ?

Mads Jensen 62 do møeborgxxxx Aftægtsmand

Mette Kirstine Olesdatter 57 i Sognet Hans Kone

Har Anders Madsen overtaget gården fra sin fader Mads Jensen, og mon
ikke Oline Madsen er broder til Anders?

Står der mon bare tjenestepige ???? Hvor ligger Møeborgxxx
På forhånd tak

Jens Gibe

Fra : Rikke F. Ravn

Dato : 21-06-03 17:28

"Woody" <gibe1@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har haft familie der stammede fra Asp Sogn, Hjerm Herred i
> Ringkøbing Amt, og fandt dem på Gården BORG i:
>
> arkivalieronline.dk/DATA/folketælling/FT1860/00028/01224.tif
>
> Oline Madsen 22 do do Tjenxxxxxxxxxx ?

Der står Tjenestetyende

> Mads Jensen 62 do møeborgxxxx Aftægtsmand

Møborg sogn ligger lige vest for Asp sogn (se evt
http://www.dis-danmark.dk/kipkort/kort/ring1860.gif)

> Har Anders Madsen overtaget gården fra sin fader Mads Jensen,
Det lyder meget sandsynligt

> og mon ikke Oline Madsen er broder til Anders?
også det lyder meget sandsynligt. I 1845 står både Anders og Oline som børn
af Mads Jensen.

mvh
Rikke F. Ravn

Fra : Bodil Madsen

Dato : 21-06-03 18:01

Er Oline ikke et pigenavn? Eller bruges det til begge køn?
mvh
Bodil Madsen