Problemer med links og udfyldning!
Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 21-06-03 16:07

Hej NG!

Jeg arbejder for tiden lidt med siden http://ny4.esbenboye.dk
,men det har givet mig nogle problemer;

Hele siden er opbygget med en tabel, hvor menuen har rowspan="2",
så den fylder hele vejen ned. Men når jeg begynder at fylde links
på og lave linjeskift, så får banneret også mere plads, selvom
jeg kun har givet den 60px at tage af - og når jeg så fjerner
mine links (se igen kilden, fra kommentaren) ser siden helt
perfekt ud!

Er der nogen der har nogen som helst idé om hvad der sker for
computeren og hvad jeg kan gøre for at rette fejlen?

mvh
Esben Boye-Jacobsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Liselotte Mathiasen

Dato : 21-06-03 16:48

Esben Boye-Jacobsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Er der nogen der har nogen som helst idé om hvad der sker for
> computeren og hvad jeg kan gøre for at rette fejlen?

Hej Esben
Prøv at sætte en højde på rækken nedenunder den med banneret.

MvH
Liselotte

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-06-03 16:44

Esben Boye-Jacobsen skrev:

> Hele siden er opbygget med en tabel, hvor menuen har rowspan="2",
> så den fylder hele vejen ned. Men når jeg begynder at fylde links
> på og lave linjeskift, så får banneret også mere plads,

Det ligner en bug i IE. Opdelingen er fin i Mozilla og Opera.

> Er der nogen der har nogen som helst idé om hvad der sker for
> computeren og hvad jeg kan gøre for at rette fejlen?

Fjern styledefinitionen på iframen - så forsvinder hovedparten af
dit problem. Du skal nok fifle lidt med margen og fyld på billeder
før du får bannercellen helt ned på 60 pixels.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-06-03 17:28

Esben Boye-Jacobsen <Esbenboye@Jacobsen.dk> skrev :

> [...]
>jeg kun har givet den 60px at tage af - og når jeg så fjerner
>mine links (se igen kilden, fra kommentaren) ser siden helt

Du har sat width på dine links og da links er inlineelementer, så
er det ikke tilladt.

Indsæt
display: block
i din css på links, så er de lavet om til blokelementer og laver
automatisk linjeskift, så du skal fjerne <br>.

Samtidig vil størrelsen på links også blive lige store i
browsere, der overholder standarderne.
--
Knud

Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 21-06-03 23:13

Så burde det hele være fikset ... Jeg har ganske enkelt lavet 2
seperate tabeller der ligger lige op ad hindanden og sat
Display:block til ...

Mange tak for hjælpen!

Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 21-06-03 23:27

Ok, jeg var lige en tand for hurtig dér ... Jeg har gjort min Iframe
en smule bredere og fikset lidt på links'ne, så nu sker der
følgende:
1) man klikker på et link og siden kommer frem i Iframen som den
skal
2) Når man fjerner musen fra linker (un-hover eller hvad det nu
kaldes) bliver Iframen ca. 10% mindre (Hvilket ikker meningen!)!
Jeg har kun oplevet fejlen i IE 6 og mener det må være noget med min
a:hover, men kan absolut ikke finde ud af hvad pokker det kan
være!!!
Jeg be'r (endnu engang) om hjælp!!!