Skærme
Fijala 3554
DVI forbindelse - fordele
Fra : Rosch

Dato : 21-06-03 15:57

Jeg har købt ny skærm Acer AL 922, hvilke fordele vil jeg få ved at bruge
DVI forbindelsen til computer og hvad er dette DVI?

Hvilket grafikkort vil I anbefale, hvis I anbefaler jeg skifter til DVI
forbindelsen, for jeg har ikke den mulighed på mit GeForce 2 kort.

Rosch
Fjern IKKE no spam i mailadresse

Fra : Jacob Riis

Dato : 21-06-03 16:20

"Rosch" <brsf.nospam@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilket grafikkort vil I anbefale, hvis I anbefaler jeg skifter til DVI
> forbindelsen, for jeg har ikke den mulighed på mit GeForce 2 kort.

Prøv at læse den her http://tinyurl.com/cv82 tråd som er taget her fra
gruppen. Spørgsmålet har været oppe et par gange.

Med hensyn til grafikkort er det nok bedst du spørger i grafikkort gruppen.
Husk at give lidt flere oplysninger. Angiv hvad du skal bruge computeren til
(spil, internet, eller noget andet) Skriv også lidt om den hardware du har
nu.

--
Jacob

Fra : Rosch

Dato : 21-06-03 17:02

Jacob Riis wrote:

> [...]
> gruppen. Husk at give lidt flere oplysninger. Angiv hvad du skal
> bruge computeren til (spil, internet, eller noget andet) Skriv også

Jeg siger tak for "tråden" Jeg har spurgt i grafikkort, men endnu intet hørt
fra dem.

Til orientering er min computer en Dell Dimension 1,3 gh med 384 mb RD ram
og så et Geforce 2 MX/MX 400 grafikkort som jeg blev foreslået at købe et
bedre af. Jeg bruger min computer til lidt af hvert men mest til
billedbehandling i
Photoshop 7.01 og Nikon´s fotoprogrammer til .nef filer fra Nikon
digitalkamera D1.

Jeg bruger aldrig spil og kun af og til forevisning af 3 D billeder

Fra : Christian Menck

Dato : 21-06-03 16:37

DVI-forbindelse er en ren digital forbindelse så kvalitetstab i normale
analoge skærmkabler undgås. Kender desværre ingen gode DVI-kort.
Men et spørgsmål...
Har AL922 samme udseende som 732-modellen?
Og hvis du har overvejet både AL732 og AL922: hvad fik dig til at vælge
AL922?

mvh
Christian

Fra : Rosch

Dato : 21-06-03 16:51

Christian Menck wrote:
> [...]
> Men et spørgsmål...
> Har AL922 samme udseende som 732-modellen?
> Og hvis du har overvejet både AL732 og AL922: hvad fik dig til at

Jeg fik begge skærme demonstreret og jeg var ikke i tvivl, da det er et flot
klart billede på skærmen og jeg mest bruger den til billedbehandling i
Photoshop 7.01 og Nikon´s fotoprogrammer til .nef filer fra Nikon
digitalkamera D1. Størrelsen og skærmbillede gjorde bare jeg ikke var i
tvivl og efter at have arbejdet nu en uge på den har jeg absolut ikke
fortrudt.

Jeg har blot i manual læst om DVI og det skulle give et endnu bedre billede
(hvilket jeg slet ikke kan forestille mig, så flot som det står nu), så jeg
var nysgerrig.

Fra : Rosch

Dato : 21-06-03 16:55

Christian Menck wrote:
> [...]
> Men et spørgsmål...
> Har AL922 samme udseende som 732-modellen?
> Og hvis du har overvejet både AL732 og AL922: hvad fik dig til at

Jeg glemte dit spørgsmål om udseende. Jo i princippet ligner de hinanden,
men foden er noget anderledes og jeg synes flottere på AL 922 og jeg ved
ikke om jeg har ret, men det føles som rammen på Al 922 er af letmetal og
mere solid. På 732 føltes rammen "plastic" håber du forstår hvad jeg mener.

Jeg er bosiddende i 6800 Varde og du skal være velkommen til at se den i
drift her.