Skærme
Fijala 3554
Aldis Lifetec LCD
Fra : .Erik

Dato : 30-03-01 17:54

.... købte en idag, det samme gjorde en kollega. På min er der 2 defekte
pixels. En som lyser diskret blåt næsten ude ved venstre kant. Den anden
lyser skarpt grønt, og ligger 10 cm fra venstre og 8 cm fra top. På hans er
der én pixel som lyser rødt.

Jeg har hørt at der kan forekomme defekte pixels på LCD skærme; men hvor
meget skal man acceptere, er det generelle kvalitetsniveau blevet bedre de
seneste år ?
Er der andre som har købt Lifetec i Aldi, og er der problemer med jeres ?
Hvordan med andre mærker ?

Ellers er jeg godt tilfreds med skærmen (ift. 19" ibm G96 og 17" ibm G74
alm. monitors). Billedet står skarpt og roligt, som forventet på en lcd. Der
er rigeligt med knald på kontrast og lys, som jeg har justeret ned til hhv.
8 % og 6 %. Med skarpt lys fra vinduet ind fra siden er billedet stadig
synligt, og ikke med langt færre reflekser end fra glasset ibm'erne.
Horisontal og vertikal betragtningsvinkel fejler efter min mening heller
ikke noget, idet man kan se billedet så langt skråt fra, at man aligevel
ikke vil kunne se billedet på en alm. monitor pga. skærmens krumning.
Bladrer man en samling billeder igennem afslører Lifetec'en ubarmhjertigt
forskelle i kvalitet. Ved bevægelse opleves ingen "slæbespor" i feks Q2, men
der forekommer flimmer hvis man flytter rundt på et vindue med tekst (sort
på hvid baggrund), eller scroller.

Mvh
Erik.