Trådløs USB adapter med stik til extern an~
Fra : Alex

Dato : 21-06-03 13:55

Kan subject fås i Danmark (og gerne til rimelig pris)?

Alex

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-06-03 15:04

"Alex" <alexhxhansen@sol.dk> wrote in message
> Kan subject fås i Danmark (og gerne til rimelig pris)?

Det tror jeg ikke.... Men hvorfor skal det være USB ???

Ethernet er da noget nemmere at have med at gøre, detv ed man da hvad er...
og de fleste kan tilsluttes externe antenner...

Fra : Alex

Dato : 22-06-03 10:50

On Sat, 21 Jun 2003 16:04:07 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:
>Det tror jeg ikke.... Men hvorfor skal det være USB ???

Fordi:
1) jeg har brug for feltstyrkemåling
2) jeg vil undgå lang antenneledning med deraf følgende tab (vist op
mod en db per meter så vidt jeg har forstået)
3) Jeg har ikke flere PCI pladser i min puter
4) USB-adaptorer ser generelt ud til at være billigere end ethernet...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-06-03 11:12

> Fordi:
> 1) jeg har brug for feltstyrkemåling

Ja, det kan du nok ikke ved ethernet udstyr

> 2) jeg vil undgå lang antenneledning med deraf følgende tab (vist op
> mod en db per meter så vidt jeg har forstået)

Det kan du da undgå ved at benytte ethernet udstyr... Der kan du have 100
meter, uden tab...

USB kan man max have 5meter, medmindre man vil sætte forstærkere pr. 5m

> 3) Jeg har ikke flere PCI pladser i min puter
> 4) USB-adaptorer ser generelt ud til at være billigere end ethernet...

Jeg ville prøve at undersøge omkring Linksys´s usb adabter
http://www.linksys.com/Products/product.asp?grid=22&prid=409

Linksys laver gode og billige trådløse produkter....

Prøv at søg på google:

http://www.google.com/search?hl=da&ie=ISO-8859-1&q=linksys+WUSB11+external+antenna&lr=

Det ser ud til at det godt kan lade sig gøre...

Fra : Mads Bahrt

Dato : 21-06-03 19:34

Alex wrote:
> Kan subject fås i Danmark (og gerne til rimelig pris)?
>
> Alex

Ved Orinocos og Avayas produkter kan man modificere dem så du kan koble
en antenne på det pc-card der sidder indeni.

MVH
Mads

Fra : Alex

Dato : 22-06-03 10:50

On Sat, 21 Jun 2003 20:33:42 +0200, Mads Bahrt
<mads_bahrt@hotmail.com> wrote:

>Ved Orinocos og Avayas produkter kan man modificere dem så du kan koble
>en antenne på det pc-card der sidder indeni.

Tak for tippet. Jeg har googlet mig frem til hvordan man gør. Jeg tror
det idelle for mig ville være at få fat i en orinoco silver usb
adapter, men af en eller anden grund er det vist meget svært her i dk
- du kender ikke en forhandler vel?

Det billigste jeg har fundet på en Avaya usb adapter er 1550 kr. med
ukendt leveringstid, så det har jeg heller ikke rigtig lyst til...

Alex