Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Køb af digi cam i USA?
Fra : Sudsakhon

Dato : 21-06-03 12:37

Jeg skal til Florida om en uge og ville lige høre alle eksperternes
råd ang. det Canon S400 jeg har sat mig i hovedet at købe:
Kan det betale sig at købe det i USA???
Og evt. hvor? (Starter i Miami og kører rundt i en måned)

Flra@Nospamtdcadsl.dk

(For e-mail, delete Nospam)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-06-03 13:38

Sudsakhon wrote:
> Jeg skal til Florida om en uge og ville lige høre alle eksperternes
> råd ang. det Canon S400 jeg har sat mig i hovedet at købe:
> Kan det betale sig at købe det i USA???

Har været drøftet mange gange her i gruppen, hvis du søger lidt

Ja - økonomisk kan det godt svare sig.

Du skal kamuflere det gennem tolden, så det ser ud som om du har haft
det med hjemmefra - ellers skal du betale 25% dansk moms.

Du får ikke danske manualer med - det gør du kun i Danmark.

Du får heller ikke danske menuer på kameraet, som du gør hvis du køber
det i Europa.

Garantien dækker IKKE i Danmark - så det skal til USA hvis det skal
repareres under garantien.

Hvis man kan leve med de ting - så kan det godt betale sig......

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Christian Lyng

Dato : 21-06-03 14:19

> Garantien dækker IKKE i Danmark - så det skal til USA hvis det skal
> repareres under garantien.

Man kan spørge om at man kan tegne en forsikring så garantien dækker i hele
verden...men det koster ekstra.

Chr.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-06-03 14:34

Christian Lyng wrote:
> Man kan spørge om at man kan tegne en forsikring så garantien
dækker
> i hele verden...men det koster ekstra.

Måske - og problemer er så at han køber en model, der ikke sælges
i Europa under det navn - jeg ved ikke om det giver problemer ?

Fra : *gavtyven*

Dato : 21-06-03 15:05

www.ebay.com

http://www.ssdonline.com/detail_page.cfm?ProductID=8392A001&Categoryid=7&cfi
d=4817181&cftoken=45655731

http://www.us1camera.com/shop/Product.asp?sku=CanS400

http://www.ny-camera.net/language/english/products.htm

Fra : michelangelo

Dato : 22-06-03 15:01

Jeg har lige købt et minolta dimage f300 for ca.3000,- .... og det var endda
efter momsen er betalt....der er en garanti på et år, og den dækker osse i
Europa.

Mvh Lasse

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-06-03 16:18

michelangelo wrote:
> Jeg har lige købt et minolta dimage f300 for ca.3000,- .... og det
> var endda efter momsen er betalt....der er en garanti på et år, og
> den dækker osse i Europa.

Ja - men det gør Canon's ikke på digitalkameraer.

Fra : Soni

Dato : 23-06-03 18:35

Sudsakhon skrev i meddelelsen ...
>Jeg skal til Florida om en uge og ville lige høre alle eksperternes
>råd ang. det Canon S400 jeg har sat mig i hovedet at købe:
>Kan det betale sig at købe det i USA???

...og hvad med batteriopladeren? Kan den mon køre på 230 V?

/Soni

Fra : Soni

Dato : 23-06-03 18:35

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-06-03 05:36

"Soni" <soniFJERNDETTE@private.dk> skrev i en meddelelse

> ..og hvad med batteriopladeren? Kan den mon køre på 230 V?
>
> /Soni

Hej Soni

Det kommer lidt an på, om du vil give afkald på garatien herhjemme. Canon
Danmark dækker vist ikke et kamera købt i U.S.A. Du får nok også brug for
en ny lader, da de jo bruger 120 volt 60 Hz, mod vore 230 volt 50 Hz.
Så jeg tror jeg ville købe kameraet herhjemme.

M.V.H.....Benny..