Program til at NATTE router
Fra : Nederbasse

Dato : 21-06-03 11:49

Hej
Er der noget i Windows XP Pro jeg kan bruge til at lave nogle NAT ændringer
i min Cisco router, ikke Hyperterminal men et program der ikke kræver at
routeren er tilsluttet pc'en via COM porten ?

Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-06-03 11:59

"Nederbasse" <lane@NOHAMjubiipost.dk> wrote in message
> [...]
> i min Cisco router, ikke Hyperterminal men et program der ikke kræver at
> routeren er tilsluttet pc'en via COM porten ?

Det kan jo ikke rigtig lade sig gøre, hvis nu routeren er bygget sådan....
Den har muligvis et webinterfase du med fordel kan benytte...

Prøv at skriv http://192.168.1.1 og se om der kommer noget frem... måske
kører den på en anden port end 80, og så må du nok lige høre i de interne CC
grupper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-06-03 12:00

Ellers er det måske http://10.0.0.1 kan sku ikke huske det

Fra : Mads Bahrt

Dato : 21-06-03 12:29

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> kører den på en anden port end 80, og så må du nok lige høre i de interne CC

Den kunne selvfølgelig også tænkes at have et telnetinterface - i så
fald skal han bruge kommandoen "telnet" i en kommandoprompt.

MVH
Mads

Fra : Nederbasse

Dato : 21-06-03 12:56

> [...]
> Den kunne selvfølgelig også tænkes at have et telnetinterface - i så
> fald skal han bruge kommandoen "telnet" i en kommandoprompt.

Telnet det var lige det jeg skulle bruge :)
man er blevet glemsom på de gamle dage.

Lars

Fra : Nederbasse

Dato : 21-06-03 12:32

> [...]
> kører den på en anden port end 80, og så må du nok lige høre i de interne

Jeg brugte engang et webbaseret program til at connecte til en FreeBSD
server og brugte samme program til at connecte til min egen router men jeg
kan ikke huske hvad progammet hedder eller hvor jeg fandt det.
Problemet er at min pc og router stå for langt fra hinanden til at comkablet
kan nå så hvis nu man lige kunne....

Lars

Fra : P.N.

Dato : 21-06-03 16:57

> [...]
> i min Cisco router, ikke Hyperterminal men et program der ikke kræver at
> routeren er tilsluttet pc'en via COM porten ?

Hvad betyder nat ?.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-06-03 17:15

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=nat

Fra : Calle.

Dato : 21-06-03 21:36

P.N. wrote:
> "Nederbasse" <lane@NOHAMjubiipost.dk> wrote in message

> Hvad betyder nat ?.

At det er mørkt udenfor, og at man skal til at finde i seng.
Undskyldkunne ikke lade være
--
Calle

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-06-03 14:32

"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> wrote in message

> At det er mørkt udenfor, og at man skal til at finde i seng.

Det var da en dårlig definition..... Det er fx ikke mørkt om natten på
grøndland om sommeren??

Jeg ville sige noget med, det er nat mellem midnat og 6

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-06-03 22:41

On Sat, 21 Jun 2003 12:49:25 +0200, "Nederbasse"
> [...]

> ændringer i min Cisco router, ikke Hyperterminal men et program
> der ikke kræver at routeren er tilsluttet pc'en via COM porten ?

Hyperterminal kræver ikke, at routeren er tilsluttet via COM-
porten. Hyperterminal kan køre telnet, og den er bedre end den
kommandolinie-telnet, der også følger med XP ved bla. at have
logging.

Men ellers kan man jo bruge noget endnu bedre som fx CRT.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/