Kan ikke ringe med T68i
Fra : Jonas Christensen

Dato : 21-06-03 11:25

Hej!

Jeg har købt en brugt T68i, som der af én eller anden grund ikke kan ringes
hverken fra eller til...
Jeg har lavet en "Nulstil alt", og det har ikke hjulpet noget. Jeg kan godt
sende / modtage SMS, og jeg har tjekket SIM kortet (Telmore) i en anden
telefon, hvor det fungerer 100%. Når jeg ringer op, får jeg bare en "Nummer
ikke gyldigt-tone", og det samme sker for folk, der prøver at ringe til mig.

Er der nogen, der har prøvet det samme og har en løsning på mit problem??

mvh
Jonas

Fra : DirectX

Dato : 21-06-03 20:46

hejsa Jonas

De symptomer du der beskriver, plejer altid at være fordi telefonen er meldt
stjålet, og derfor er spærret på EMEI koden ved teleselskaberne.
Så få fat i manden du købte den af og bed om en forklaring, der kan
selvfølgelig være et andet svar på dit problem, men jeg har set det så tit,
og jeg har haft ret i 99,99% af tilfældende

Mvh

Fra : Jonas Christensen

Dato : 21-06-03 13:11

Hej begge to!

Det lyder godt nok trist.. Jeg prøver at tage kontakt til sælger igen.

Jeg har dog oplevet det samme på en kammerats Motorola T720 for noget tid
siden, og der virkede det at nulstille telefonen...

- Jonas

Fra : Dennis [9400]

Dato : 21-06-03 16:16

Hej...

Det kan også være fordi telefonen er sat op til opkald via gprs...!!!!
Mener jeg, det var i hvert fald problemet med min...!!!!

Dennis

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-06-03 17:41

Dennis [9400] skrev Lørdag den 21. juni 2003 17:15 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Det kan også være fordi telefonen er sat op til opkald via
> gprs...!!!!
> Mener jeg, det var i hvert fald problemet med min...!!!!

Hvordan får man den til at føre samtale via GPRS?

Ivar Madsen

Fra : Jonas Christensen

Dato : 21-06-03 21:24

> Det kan også være fordi telefonen er sat op til opkald via gprs...!!!!
> Mener jeg, det var i hvert fald problemet med min...!!!!

Hej!

Jeg har kigget lidt på indstillingerne og slået GPRS fra over alt... Det
virkede ikke.
Men hvis det var problemet, burde telefonen vel stadig kunne modtage
opkald...

- Jonas

Fra : Th Frydensberg

Dato : 21-06-03 11:47

Jonas Christensen wrote:

> [...]
> ikke gyldigt-tone", og det samme sker for folk, der prøver at ringe til mig.

det lyder som tyverispærret på imei nr. !!!!!!!!!!