drama i det lille hjem......
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-06-03 11:03

drama drama.....
til jer der ikke ved det, så har vi i disse dage besøg af lindas kæreste, og
har dem gående sammen i håb om at de vil lave nogle dejlige små mivere til
os.....

men i kan ellers tro jeg blev bange her til morgen da jeg gik ind for at
tjekke til bambam og linda.....
linda var VÆK... som sunket i jorden.... jeg gennemrodede ALT, og fik endda
john til at komme ind og hjælpe....men hun var bare forsvundet.....
jeg opdagede at det ene vindue, som vi havde ladet stå på klem med hasp for
at undgå det blev for varmt, var pillet løs og så blev jeg godt nok
panisk...

på med skoene og så ellers ud og kalde... ikke en lyd... ikke skyggen af en
linda....
jeg drøner ind til dyrlægen(naboen) og kalder hen langs hegnet..... ved
kanten til vores hus hører jeg så et lille bitte miiiiiv... og ganske
rigtig.. der inde bag hegn og tornebuske sad linda.....
john kæmpede en brav kamp for at komme ind til hende og jeg stod og kaldte
for at få hende til at svare...... gudsketakoglov for at hun har en ret
genkendelig stemme ;)

vi har fået hende ind og lige nu tuller hun rundt som om intet er sket.....
bortset fra lidt duller i pelsen og lidt grønt pynt er hun ok......
nu holder vi dog lige øje med hende nogle timer og ser om hun skulle begynde
at halte eller lignende...
hvis hun er ok og ikke viser tegn på noget så bolter vi vinduerne fast og
sætter hende ind til bambam igen....
men vi har dog også besluttet at kommer der ingen killinger denne gang, så
skal det ikke være, og så dropper vi projektet... så vigtigt er det altså
heller ikke.....

Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 21-06-03 11:14

Jamen alle de "fornøjelser" man har med katte..............

Det var godt at I fandt hende, og at hun ser ud til at være
uskadt,jeg ved ikke om jeres vinduer er samme "system"
som mine, men jeg har bundet haspen fast med pibe-
renser, for at undgå at kattene "hjælper" sig selv til en
udetur.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-06-03 12:01

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

Godt nok at i fandt katten igen

> men vi har dog også besluttet at kommer der ingen killinger denne gang, så
> skal det ikke være, og så dropper vi projektet... så vigtigt er det altså
> heller ikke.....

Fair nok beslutning..
Men for hævlede hvor er sådan nogen små kattekillinger søde ..... Var
lige rundt forbi på noget lastbiltur i går og ved et af stederne vi stoppede
havde søsteren til en af drengene en kattekilling som ikke var større end at
jeg med garanti kunne lukker hænderne fuldstændigt rundt om den.. For pokker
der fik man lige lyst til en lille kattekilling ..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 21-06-03 15:51

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

pokker
> der fik man lige lyst til en lille kattekilling ..

Hej Sabine
Godt du fandt hende igen, men, nu er hun vel ikke blevet parret af en
fremmed hankat udenfor? (hvis hun da er i løbetid nu).
Det var da godt at det ikke var den "lånte" hankat der var væk, det er jo
ikke sikkert at han havde svaret jer,
siger Vibeke, der netop af den grund altid siger nej til at låne min hankat
ud.

---

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-06-03 16:32

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej Sabine
> Godt du fandt hende igen, men, nu er hun vel ikke blevet parret af en
> fremmed hankat udenfor? (hvis hun da er i løbetid nu).

jeg tvivler helt ærligt på at hun er parret af en fremmed kat.... dels fordi
jeg ikke har hørt eller set nogle hankatte her i området, og dels fordi hun
stadig er reserveret overfor kæresten og spiller kostbar..... jeg tvivler på
at en fremmed hankat ville have mere held med sig ;) man er vel en dydig
dame....
havde en fremmed hankat forsøgt, tror jeg næppe vi havde fundet hende så tæt
på hjemmet som vi gjorde....

> Det var da godt at det ikke var den "lånte" hankat der var væk, det er jo
> ikke sikkert at han havde svaret jer,

ja for søren..... dog tror jeg ikke at han ville have ignoreret mig... han
er så utrolig dejlig og kælen, og viser ingen tegn på at han er et fremmed
sted overhovedet..... jeg føler mig ret overbevist om at han nok skulle
komme spankulerende lige så frejdigt*G*
også fordi jeg ved at han har været stukket ud hjemme ved hans ejer før, og
bare kommer tilbage*G*
jeg vil så lige sige at havde jeg på nogen måde haft en fornemmelse af at
det kunne ske så havde vinduet aldrig stået på klem.....
det omtalte vindue er sådan et tre delt et, hvor der er et stort for neden
som fylder 4/5 dele af hele fladen, og så er der to smalle striber for oven
som kan åbnes..... det var den ene af dem hvor hun åbenbart var hoppet op og
havde skubbet haspen ( der desværre er sådan en lang en med huller i, du
kender dem sikkert) op og var smuttet ud..... hvordan hun har gjort det ved
jeg ganske simpelt ikke..... for at gøre det værre så ligger vinduet jo højt
på 1 sal i et hus med høj kælder, hvilket jo så gør at det næsten sidder i 2
sals højde..... at hun er uskadt er vist nærmest et lykketræf..... hun er
landet direkte ned på en træterasse 1½ etage nede formoder vi......

> siger Vibeke, der netop af den grund altid siger nej til at låne min
hankat
> ud.

;) nu har jeg ikke selv spurgt om jeg måtte få ham ud, hans ejer tilbød, og
i lyset af at jeg kender min lille pige, og er totalt vild med drengen
takkede vi jo ja........
BamBam er en dejlig dreng....... han tager det hele stille og roligt og er
bare glad og smilende hele tiden ;)

Fra : Battlefield´s

Dato : 21-06-03 16:53

> [...]

> takkede vi jo ja........
> BamBam er en dejlig dreng....... han tager det hele stille og roligt og er

Hej
Ja, uha, det kunne være gået helt galt for hende i den højde.
Det er også en af mine største "skrækker", altså at en hunkat vi har på
besøg til parring smutter ud, så alle vore vinduer er hermetisk lukkede når
der er besøg.
Det med at hun ikke vil bryde sig om en fremmed hankat ved jeg nu ikke. Jeg
havde engang en Perserhunkat, som vi flere gange havde ude til parring (og
brugt adskillige tusind kr) hos en opdrætter, faktisk prøvede vi i den tid
to forskellige Perserhanner, men Nej..... Mille ville kun hvad Mille ville

Så vi troede, også efter at have konsulteret flere erfarne opdrættere, at
hun slet ikke kunne få killinger, så i hendes næste løbetid lod vi hende
bare løbe ud (ja, det var dengang) og hvad skete der:
vi fik de dejligste halvperserbørn ud af det
Nej, helt ærligt tror jeg da heller ikke at din hunkat er blevet parret
udenfor. Vi krydser fingre for at hun får fine Bam-Bam børn
Hilsen Vibeke

---

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-06-03 17:13

> [...]
> Det er også en af mine største "skrækker", altså at en hunkat vi har på
> besøg til parring smutter ud, så alle vore vinduer er hermetisk lukkede

ja det turde jeg jo netop heller ikke fordi værelset har et stort vindue der
vender mod solsiden, så det bliver STEGENE derinde..... men af skade bliver
man klog, og heldigvis er hun ok....

> [...]
> to forskellige Perserhanner, men Nej..... Mille ville kun hvad Mille ville

heh.... jeg har en klar formodning om at linda er dybt og inderligt
forelsket i sweety og alle andre kommer til kort når det er*G*
hun er godt nok voldsomt vred på bambam lige nu....... lige før prøvede jeg
med lidt kærlig overtalelse at nusse hende mens hun sad med ryggen til
bambam, bare for at se hvordan hun ville reagere hvis han kom og tog
fat...... reaktionen kom promte.... dyb knurren da hun hørte ham, og et
sprut med et hop og så et langtrukken hvæseknurrelyd mens hun fjernede sig
fra ham med ansigtet mod ham.....

> [...]
> Nej, helt ærligt tror jeg da heller ikke at din hunkat er blevet parret
> udenfor. Vi krydser fingre for at hun får fine Bam-Bam børn

jeg håber, men må indrømme at jo mere tid der går, jo mere tror jeg bare
ikke det er "meant to be"........
de får lov at gå sammen til løbetiden er ovre, og når det så er sket, så må
vi bare vente og se......
sker det, så sker det, gør det ikke, så gør det ikke.... den tid den
sorg....

Fra : Battlefield´s

Dato : 21-06-03 17:44

> [...]

> vi bare vente og se......
> sker det, så sker det, gør det ikke, så gør det ikke.... den tid den

Ahj.... hvor træls!!
Måske er det alligevel ikke så god en ide at hankatten ikke er på
hjemmebane. Det lyder som om hun godt er klar over at det er hende der
bestemmer farten.
Held og lykke!
Hilsen Vibeke

---

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-06-03 19:21

> [...]
> Måske er det alligevel ikke så god en ide at hankatten ikke er på
> hjemmebane. Det lyder som om hun godt er klar over at det er hende der

det er jeg ret overbevist om at hun ved*G* hun kæmper væsentligt mere imod
denne gang end hun gjorde i de 3 uger hun befandt sig hos hankatten......

> Held og lykke!

tak skal du have!! ;)¨

Fra : Sanni Truedsson

Dato : 21-06-03 20:10

Hej jeg vil lige blande mig i snakken

Jeg ejer Bam-Bam og han har været lånt ud før.
Han trives med at være på "damebesøg" og er en meget kærlig hanmis.
Jeg tror ikke at han føler sig under tøflen af Linda.
Han venter bare på en god lejlighed til at kundgøre sin kærlighed til den
eneste ene, som han har gjort så ofte før.

Jeg er heller ikke bange for at låne min hankat ud, netop fordi jeg
grundlæggende tror på at hunkatteejeren er en ansvarlig person, som godt ved
hvad ansvar det er.
Jeg ville heller ikke undlade at låne ham ud, en anden gang, selvom det
havde været ham som havde været på sightseeing

Selvfølgelig vurderer jeg hver gang og låner ham ikke bare ud til alle og
enhver. Måske synes I jeg er uansvarlig/dum/godtroende, men jeg vælger
fortsat at stole meget på mine medmennesker, osse en anden gang.

Hilsen Bam-Bam s madmor.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-06-03 09:11

"Sanni Truedsson" <pythagoras@get2net.dk> wrote in message
> Hej jeg vil lige blande mig i snakke

hey ;)

> Jeg ejer Bam-Bam og han har været lånt ud før.
> Han trives med at være på "damebesøg" og er en meget kærlig hanmis.
> Jeg tror ikke at han føler sig under tøflen af Linda.

hehe det tror jeg nu bestemt heller ikke*G* han gør ihvertfald sit for at
overtale hende fortsat selvom hun er en sur mokke
*G*

> Han venter bare på en god lejlighed til at kundgøre sin kærlighed til den
> eneste ene, som han har gjort så ofte før.

*krydser fingre og tæer*

> [...]
> Jeg ville heller ikke undlade at låne ham ud, en anden gang, selvom det
> havde været ham som havde været på sightseeing

som jeg også sagde tidligere så tror jeg bambam har så stor selvtillid at
han bare ville komme spankulerende som om intet var sket hvis han kom
udenfor ved et uheld ;)

> Selvfølgelig vurderer jeg hver gang og låner ham ikke bare ud til alle og
> enhver. Måske synes I jeg er uansvarlig/dum/godtroende, men jeg vælger
> fortsat at stole meget på mine medmennesker, osse en anden gang.

skønt at der fortsat findes så dejlige mennesker på denne jord ;)
tusind tak for din tillid.....

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-06-03 19:25

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> wrote in message

> Godt nok at i fandt katten igen

ja det synes vi joogså ;) der var godt nok panik på indtil jeg hørte det
lille "miiiiv" bag hegnet.....

> [...]
pokker
> der fik man lige lyst til en lille kattekilling ..

i know..... det er jo også lidt derfor vi gerne ville have mivere...... men
ikke på bekostning af at stresse linda yderligere...... hvis hun ikke vil
parres nu, så skal det bare ikke være..... så må vi få afløb for vores
yngelplejeinstinkt på anden vis*G*