Billig printerserver, hvor ?
Fra : Preben Kristensen

Dato : 21-06-03 10:51

Hej jeg overvejer at koble min printer direkte på lille privat netværk.

I den forbindelse skal jeg bruge en printerserver.

Er der nogen i gruppe der ved hvor man kan købe såden en, til billige penge.

På forhånd tak for svar.

Preben Kristensen
preben@hyggesiden.dk
www.hyggesiden.dk

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 21-06-03 11:15

"Preben Kristensen" <prebengk@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I den forbindelse skal jeg bruge en printerserver.
>
> Er der nogen i gruppe der ved hvor man kan købe såden en, til billige

Prøv at kigge på www.edbpriser.dk under "netværk" => "net-printserver"
Du skal bare være opmærksom på om det er til USB- eller centronics interface
(par. port) og hvilket netværksstik de leveres med RJ-45 eller BNC
(ja, man kan skam få modeller med BNC stik...)

Jeg har købt nogle edimax pocketsize printservere hos www.zitech.dk de kører
godt og er billige:
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=6856

Selv bruger jeg den her:
http://www.trendware.com/products/TE100-PS3plus.htm
Men jeg har også 3 printere tilsluttet mit netværk.

Mvh
Thomas Nørgaard
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Preben Kristensen

Dato : 21-06-03 12:05

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har købt nogle edimax pocketsize printservere hos www.zitech.dk de
kører
> godt og er billige:
> http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=6856

Tak for svar. Der var jo lige den jeg har brug for

Preben Kristensen
preben@hyggesiden.dk
www.hyggesiden.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-06-03 12:08

"Preben Kristensen" <prebengk@tdcadsl.dk> wrote in message

> Tak for svar. Der var jo lige den jeg har brug for

Men husk lige på, at de fleste jo har parallelport... og mange nyere
printere har jo kun USB... Så hvis den har usb, skal du jo have en speciel
USB printserver..

Læg også mærke til, at de billige routere med switch, router og andet også
tit har indbygget printserver

Fra : Preben Kristensen

Dato : 21-06-03 17:38

> Men husk lige på, at de fleste jo har parallelport... og mange nyere
> printere har jo kun USB... Så hvis den har usb, skal du jo have en
speciel
> USB printserver..
Min har begge dele

> Læg også mærke til, at de billige routere med switch, router og andet også
> tit har indbygget printserver
Den router jeg har er ikke mere end ca. 2 måneder gammel, så den vil jeg
ikke
skifte ud nu.

Preben Kristensen
preben@hyggesiden.dk