Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Genskabe slettede billeder.
Fra : Henrik B Nielsen

Dato : 21-06-03 10:20

Jeg har slettet nogle billeder fra mit SM card uden at have gemt dem. Jeg
læste engang at man kunne genskabe billederne, hvis man ikke var begyndt at
bruge kortet igen.
Er der nogen der har løsningen, så mange tak.
MVH Henrik

Fra : Kristian Amby

Dato : 21-06-03 10:34

Der et et program, der hedder PC INSPECTOR FILE RECOVERY.

Hvordan det virker, ved jeg ikke, men det kan hentes på

http://www.pcinspector.de/

Mvh
Kristian Amby

Fra : wisent

Dato : 21-06-03 10:59

re: det virker fint bare man ikke har fuldformateret sit kort i en pc først.
Fuldformatere man kortet i pc slettes alt og du kan ikke genskabe med
programmet.
Kameraet formatering er ikke en fuldformat kun en
uikformat -fuldformatering skal gøres fra tid til anden via ens pc -det
forlænger også kortets levetid -en god regl er at gemme sine filer på cd rom
og så fuldformatere sit kort i pc hvergang man er færdig med at save de
filer der er på kortet - har man så derefter problemermed seneste optagelser
finder pc inspektor kun seneste tabte filer -alså dem der er optager siden
sidste fuldformat..

wisent

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-06-03 12:30

"wisent" <wisent@post9.tele.dk> wrote in

> -fuldformatering skal gøres fra tid til anden via ens pc -det
> forlænger også kortets levetid -

Har du noget dokumentation for det udsagn?

En fuldformatering skriver 0 til alle sektorer på kortet, en quickformat
sletter bare partitionstabellen, eller hvad sådan en fætter nu hedder på et
flash kort.

Men at det ligefrem skulle forlænge kortets levetid, at skrive 0 til
samtlige sektorer, synes jeg lyder lidt mærkeligt - men hvis du har et link
eller en forklaring vil jeg da gerne se den - det er jo altid rart at lære
noget nyt.

Mvh.
Flemming

Fra : wisent

Dato : 21-06-03 17:50

re. negativ!- kun at vi fik det foreskrevet og anbefalet af andre da vi
skiftede fra analog til dital .
vh wisent

Fra : Jens Christensen

Dato : 21-06-03 20:21

> [...]
>
> En fuldformatering skriver 0 til alle sektorer på kortet, en quickformat
> sletter bare partitionstabellen, eller hvad sådan en fætter nu hedder på
KLIP

Det vil jeg jeg ikke give dig helt ret i...En fuld-formatering sletter bare
TOC'en. SVJV er det muligt at gendanne billeder fra et fuldt-formateret
flash kort da den som nævnt kun sletter TOC'en.
En fuldformatering tjekker vist også for bad-sectors og det er vist det der
tager lidt længere tid...
Hvis den skulle skrive 0 til alle sektorer ville det væsentligt længere tid.

Har ingen kilde, men det er vist sådan det er!

Mvh.
Jens Christensen