Vis / skjul nummer ved opkald - Ericsson /~
Fra : Alex Tiedemann

Dato : 20-06-03 22:37

Hejsa,

Som det er nu, vil det være skjult ved opkald fra en Ericsson telefon,
medmindre jeg hver gang, inden jeg ringer op, vælger at det ikke skal
være skjult.

Hvad hedder den funktion i forbindelse med ens abonnement hos Telmore,
hvor man får nummeret vist ved hvert opkald i stedet, og så beder om
at få det skjult, ved at vælge det i telefonen, de gange man vil det?

Nummeret skal stadig være udenladt i telefonbøger mv.

--
Mvh.
Alex T.

Fra : David

Dato : 20-06-03 22:41

> [...]
> at få det skjult, ved at vælge det i telefonen, de gange man vil det?
>
> Nummeret skal stadig være udenladt i telefonbøger mv.
Tidligere kunne det skildes ad hos Telmore og da hed det udeladt nummer, men
den funktion findes ikke mere... Enten er nummeret synligt både når du
ringer og i telefonbogen eller også er det ikke.

mvh

David

Fra : Alex Tiedemann

Dato : 20-06-03 22:49

Hej David,

David wrote:

>Tidligere kunne det skildes ad hos Telmore og da hed det udeladt nummer, men
>den funktion findes ikke mere... Enten er nummeret synligt både når du
>ringer og i telefonbogen eller også er det ikke.

Det var sørme et hurtigt svar.

Mente nok, at det har kunnet lade sig gøre at have både det ene og det
andet, surt det er ændret.

Tak for info.

--
Mvh.
Alex T.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 21-06-03 05:39

"Alex Tiedemann" <XaXtXiXnXeXwXsX@polsas.dk> skrev i en meddelelse
> Hej David,

> Det var sørme et hurtigt svar.

> Mente nok, at det har kunnet lade sig gøre at have både det ene og det
> andet, surt det er ændret.

Kan man ikke have udeladt nummer hos Telmore og så inde i telefonen sætte det
op, således at nummeret alligevel vises? Det mener jeg at N3210 kan. Jeg mener
at det rent teknisk foretages ved at telefonen automatisk sætter *31# foran
nummeret inden det sendes afsted.

Min N3210 havde tre muligheder inde i munuen der hed "Vis nummer" el.lign.,
"Default", "vises" og "vises ikke". (Betegnelserne er ikke helt korrekte, blot
tages ud fra min biologiske hukommelse). Ved "default" er det den standard som
er sat op inde hos Telmore der gælder, mens"vises" og "vises ikke" gør som
skrevet uanset af udeladt nummer eller ej hos Telmore.

Claus

Fra : David

Dato : 21-06-03 09:00

> [...]
> N3210 kan. Jeg mener at det rent teknisk foretages ved at telefonen
> automatisk sætter *31# foran nummeret inden det sendes afsted.
Nej desværre ikke på Ericsson... Der kan man kun vælge det fra opkald til
opkald, eller indkode det foran nummeret...

mvh

David

Fra : Fischer

Dato : 22-06-03 07:07

> Nej desværre ikke på Ericsson... Der kan man kun vælge det
> fra opkald til opkald, eller indkode det foran nummeret...

Jeg synes faktisk det er smartest at indkode det foran nummeret. Så kan man
selv vælge hvem der må se det og hvem der ikke må.

Har I ikke også venner / bekendte der har nummerviser på fastnet, og som man
fortryder at man har ringet til (med vist nummer) når de ikke tager
telefonen. Idet de ikke er hjemme, har opkaldet mistet sin værdi, men man
VED de vil ringe tilbage på det mest ubejlejlige tidspunkt og spørger om
hvad man ville .........

Derfor har jeg udeladt nummer på min mobil og *31# foran dem jeg ønsker at
identificere mig overfor.

--
*Fischer
Nu kun 9 dage til gratis GPRS og MMS hos Telmore!

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 21-06-03 22:57

"Claus E Beyer" wrote in message
> Kan man ikke have udeladt nummer hos Telmore og så inde i telefonen sætte
det
> op, således at nummeret alligevel vises?

Det har jeg.... Jeg har valgt udeladt nummer så jeg ingen steder står, men
når jeg ringer til folk står min nr. der alligevel (med mindre jeg sætter
mobilen til ikke at vise det)

Hygge...
Daniel

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 21-06-03 13:07

> Enten er nummeret synligt både når du ringer og i telefonbogen eller også er
> det ikke.

Mobilnumre optages som standard ikke i telefonbøger...
-og med mindre jeg tager meget fejl så bliver Telmore-numre heller ikke optaget
hos f.eks. DGS eller Krak (hverken mit, nogle af mine venners, forældres,
bedsteforældres eller lillebrors er der i hvert fald...), så mon ikke roligt
Alex kan vælge annullere sin "Hemmeligt nummer"-tilmelding hos Telmore?

--
Michael
MobiNEWS holder dig opdateret med seneste nyt fra mobilindustrien

Fra : Fischer

Dato : 21-06-03 16:17

> Mobilnumre optages som standard ikke i telefonbøger...

Jo, det gør de så sandelig.

> -og med mindre jeg tager meget fejl så bliver Telmore-
> numre heller ikke optaget

Du tager meget fejl .....

--
*Fischer
Nu kun 10 dage til gratis GPRS og MMS hos Telmore!

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 22-06-03 13:23

> Jo, det gør de så sandelig.

I hvilke telefonbøger?
Der er da i hvert fald ingen mobilnumre i den sidste telefonbog vi fik fra TDC
Forlag....

> Du tager meget fejl .....

Indrømmet, jeg var for hurtig, efter en søgning på DGS kom de pludeslig frem,
det er bare Krak der ikke har dem :(

Fra : Helmut Lotti

Dato : 23-06-03 09:44

> [...]
> at få det skjult, ved at vælge det i telefonen, de gange man vil det?
>
> Nummeret skal stadig være udenladt i telefonbøger mv.

Den funktion hedder "Udeladt Nummer"!
Jeg har det selv på mit ene Telmore nummer og det fungerer for mig!
Mit nummer er ikke registreret på oplysningen, alligevel kan alle jeg ringer
til se mit nummer!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti