Skærme
Fijala 3554
TV-kort
Fra : Michael Kristensen

Dato : 20-06-03 22:16

Jeg skal have et tv-kort til min computer og fladskærm, der kører i
1280x1024.

Mine krav er:
PCI.
Man skal kunne se og optage tv i en rimelig kvalitet.
Fjernbetjening.
Stereolyd

Inde på edbpriser.dk er der kort fra 300 til 2800 kr. Hvordan finder man det
"rigtige"?

Fra : Erik W.

Dato : 21-06-03 08:40

"Michael Kristensen" skrev i en meddelelse news:bcvthu$p04$1@sunsite.dk...

> Inde på edbpriser.dk er der kort fra 300 til 2800 kr. Hvordan finder man
det
> "rigtige"?

Ved at spørge inde i dk.edb.hardware.grafikkort eller evt
dk.edb.videoredigering.

Mvh Erik

Fra : Tim Christensen

Dato : 21-06-03 08:56

Erik W. wrote:

> Ved at spørge inde i dk.edb.hardware.grafikkort eller evt
> dk.edb.videoredigering.

Eller på http://www.tv-cards.com/messageboard/

Mvh

Tim

Fra : Michael Kristensen

Dato : 21-06-03 10:30

> Eller på http://www.tv-cards.com/messageboard/

Har siddet og læst noget, men de fleste tv kort de snakker om findes ikke
herhjemme, da det er amerikanske non-pal kort.

mvh - Michael Kristensen

Fra : Michael Kristensen

Dato : 21-06-03 10:29

> Ved at spørge inde i dk.edb.hardware.grafikkort eller evt
> dk.edb.videoredigering.

Nu spurgte jeg her, da det at tvkortet skal køre på en lcd skærm med "fast"
opløsning er noget andet end at vise det på en crt skærm, der kan gå ned i
den opløsning, som tvbilledet kommer med (ca. 800x600).

Og jeg syntes ikke grafikkort og tvkort har særlig meget med hinanden at
gøre.

Og som jeg skrev til krav til kortet vil jeg ikke redigere, blot kunne
optage og se tv.

mvh - Michael Kristensen

Fra : Erik W.

Dato : 21-06-03 11:35

"Michael Kristensen" skrev i en meddelelse news:bd18fq$g99$1@sunsite.dk...

> Og jeg syntes ikke grafikkort og tvkort har særlig meget med hinanden at
> gøre.

Nu er det jo ikke så interessant hvad du synes. Det er da mere interessant
at vide hvor de folk som kan svare på dit spørgsmål befinder sig, og hvor du
kan forventes at få et kvalificeret svar.
Du kan jo også prøve at finde nogle eksisterende diskussioner om TV-kort og
se om der er noget der.
http://shorterlink.com/?V0CFE2

Mvh Erik

Fra : klasno

Dato : 25-06-03 21:45

Hej Michael
Nu spørger jeg dig, rent tilfældigt, men jeg har set henvisninger til
dk.edb.videoredigering mange steder, men hvor i alverden er det??? de
steder hvor der er link, resulterer det bare i at winXP starter
internet-connection wizard....
er det her på "kan du " eller er det en www. adresse eller ???
er jeg bare dum eller er windows??/explorer..hehe
Jeg kan simpelhen ikke finde det sted, beklager meget...
Hilsen Anders

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Kristensen

Dato : 26-06-03 13:57

> [...]
> er jeg bare dum eller er windows??/explorer..hehe
> Jeg kan simpelhen ikke finde det sted, beklager meget...

Det er fordi du bruger kandu til at læse nyhedsgrupper. Har du ikke mulighed
for at opsætte en rigtig newsreader (a la rigtig emailprogram, ikke
webmail), så brug google. Der er alle nyhedsgrupper tilgængelig.

p.s.: Det er god skik altid at svare under det citerede.

Fra : Erik W.

Dato : 26-06-03 15:52

"klasno" <klasno.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Michael
> Nu spørger jeg dig, rent tilfældigt, men jeg har set henvisninger til
> dk.edb.videoredigering mange steder, men hvor i alverden er det???

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&group=dk.edb.vid
eoredigering

Mvh Erik

Fra : klasno