Biokat´s kattegrus.
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 20-06-03 13:18

Hej.

Er her nogle, der kan hjælpe mig lidt med informationer omkring Biokat´s
kattegrus?

Jeg overvejer at prøve Biokat´s Fresh, men vil ikke risikere at stå med 20
kg., hvis nu det er noget møj!
Lige for tiden bruger vi Vitakraft Compact, og det synes jeg er rimelig
godt. Det er i hvert fald meget drøjt. Jeg købte 4 x 8 kg i februar måned,
og dem er vi først ved at løbe tør for nu (til 2 katte)! Men desværre kan
jeg ikke finde nogen gode tilbud lige i øjeblikket. Jeg gav 199,- for de
nævnte 4 x 8 kg.

Hvor drøjt/godt er Biokat´s? F.eks. i forhold til Vitakraft. Jeg har været
inde og kigge under grus på produktsiden, og der får Biokat´s bedre karakter
end Vitakraft. Men Biokat´s er også kun blevet vurderet to gange, så det er
jo lidt svært at regne med .

Men jeg håber, at I er nogen, der vil dele ud af jeres erfaringer .

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Helle Nielsen

Dato : 20-06-03 13:31

Hejsa.

Jeg har ikke prøvet Biokat Fresh men jeg har prøvet det alm. Biokat og vil
ikke anbefale det! Det støver for det første temmelig meget og for det andet
så er klumperne så skrøbelige at de skiller ad. Lugten tager det nogenlunde.
Men jeg synes ikke du skal prøve det - så hellere give lidt mere for noget
grus og så det er bedre - for eks. Extreme Classic som virkelig overgår ALT!

Biokat er ikke synderlig økonomisk..

Mange venlige hilsner fra Helle

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-06-03 13:39

Hej Helle!
Jeg synes også at Biokat er noget af det værste møg! Gruset bliver
hurtigt ulækkert og lugter fordi klumperne skiller ad når man skal
fjerne dem, så der ryger en masse brugt ud i det "rene".
Jeg kan også helt klart anbefale Exstreme Classic. Det holder bare i
evigheder og det er så dejlig hygiejnisk at bruge. Der er nok mange
der vil give mig ret i, at når man har prøvet Exstreme Classic, så
bruger man ikke andet

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra - Opdræt af Norske Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Birgitte

Dato : 20-06-03 14:00

"Helle Frederiksen" <hf@fjernesdlgnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kg., hvis nu det er noget møj!
> Lige for tiden bruger vi Vitakraft Compact, og det synes jeg er rimelig

Hej Helle
Jeg har nu gode erfarringer med Bio Fresh blot ikke brugt alene,- jeg
blander det sammen med extreme i forholdet 50/50, på den måde holder Extreme
klumperne samlet og Bio Fresh tager lugten.
Vitakraft er jo også godt klumpende,- så det kan sagtens blandes med BF
også.
husk dog at du skal bruge en skovl med store huller.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 20-06-03 15:46

Helle Frederiksen wrote:
> Hej.
>
> Er her nogle, der kan hjælpe mig lidt med informationer omkring Biokat´s
> kattegrus?

Ikke lige med Biokat....

Men vi har dog prøvet efterhånden en del forskellige mærkevarer til
vores to NFOer i voksealderen.
Når vi tager med prisen med ind i betragtningen får Altas kattegrus ikke
megen konkurrence.

Otte kg. koster 21-22.- og er i kornstørrelsen 0,5-5mm. Det klumper fint
og tager lugten godt.
Til den pris kan man tillade sig at skifte mere ud hvis det ellers er
nødvendigt.

Eneste ulempe er at det støver noget.

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 20-06-03 19:27

Hej alle.

Mange tak for jeres svar.

Så var det jo meget godt, at jeg lige forhørte mig her inde, inden jeg
stormer ud og køber stort ind .

Jeg har godt nok været rimelig tilbageholdende m.h.t. Extreme Classic, da
jeg synes det virker temmelig dyrt (har dog aldrig prøvet det). Men nu må
jeg nok hellere krybe til korset. Ellers kan jeg jo ikke rigtig snakke med
om dette vidundergrus .

M.v.h.

Helle Frederiksen.