FTP SW til mirror af store mængder data.
Fra : Lars Myrthu Rasmusse~

Dato : 20-06-03 06:41

Hej

Jeg skal have lavet et mirror af en intern FTP server (intern ja, men ca.
1000km væk , omkring 30 GB, det er kun dokumenter.
Det skal kunne køre automatisk een gang hver nat.
Jeg har prøvet FTP voyager, som faktisk er ret smart, men den hoster ret
hurtigt pga. den store datamængde (hvilket firmaet også har indrømmet

Vi kører kun W2K, men perl kan da afvikles, hvis det bliver løsningen.

Nogen der har et forslag til et stykke soft?

mvh Lars

http://www.newsfeed.com The #1 Newsgroup Service in the World! >100,000 Newsgroups
---= 19 East/West-Coast Specialized Servers - Total Privacy via Encryption =---

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 20-06-03 06:55

"Lars Myrthu Rasmussen" <lmr_nospam@myrthu.net> wrote:

>Nogen der har et forslag til et stykke soft?

wget

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 20-06-03 08:57

Lars Myrthu Rasmussen wrote:
> Hej
>
> Jeg skal have lavet et mirror af en intern FTP server (intern ja, men ca.

<KLIP>

> Vi kører kun W2K, men perl kan da afvikles, hvis det bliver løsningen.
>
> Nogen der har et forslag til et stykke soft?

Mon der findes noget rsync-baseret software til Windows?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Ole Hansen

Dato : 20-06-03 12:20

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> writes:

> Mon der findes noget rsync-baseret software til Windows?

Der står da noget om det her: <http://samba.org/rsync/nt.html> - jeg
har dog aldrig prøvet rsync på andet end unix, men rsync er også mit
bedste bud.

> Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

--
Ole Hansen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 20-06-03 11:06

On Fri, 20 Jun 2003 07:40:34 +0200, "Lars Myrthu Rasmussen"
<lmr_nospam@myrthu.net> wrote:

>Hej
>
>Jeg skal have lavet et mirror af en intern FTP server (intern ja, men ca.
>1000km væk , omkring 30 GB, det er kun dokumenter.
>Det skal kunne køre automatisk een gang hver nat.

OT:

30Gb*1024=30720 MB

Hvis at vi antager at i har 8 timer til at lave denne backup.så skal i
have en throughput på ca 3840 MB i timen
Det giver så ca 64 Mb i minuttet (3840/60), eller 1092 KB ((64/60)*1024)
i sekundet.

Dvs at jeres linie minimum er en 9 Mbps linie enten FD (Full Duplex)
eller med en 9 Mbps sekund upload.

Jeg vil da mene at det er lidt "selvmord" at overfører 30 GB pr døgn
over nettet til backup. Det vil da blive rimeligt dyrt i længden i
trafik afregningen.

>Nogen der har et forslag til et stykke soft?

Jeg har selv gode erfaringer med FlashFXP som fint har kunne klare at
smide 16 gb trafik mellem min stationære og bærbare uden at kny. Så jeg
vil da mene at den sagtens burde kunne klare at smide 30 Gb afsted.
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 20-06-03 11:12

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in message news:2mm5fv4913199a1qhlugrq3snoed1qa6u1@4ax.com...

> [...]
>
> Jeg vil da mene at det er lidt "selvmord" at overfører 30 GB pr døgn
> over nettet til backup. Det vil da blive rimeligt dyrt i længden i

Jeg tror Lars R (OP) mener at han har ca. 30 gb dokumenter, hvoraf nogen ændrer sig - så hvis softwaren kun overfører filer der er ændret, behøver han kun overføre de 30gb én gang. Sådan virker det i hvert fald her ;)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 20-06-03 14:19

Thunderbird[7100] wrote:
> Jeg vil da mene at det er lidt "selvmord" at overfører 30 GB pr døgn
> over nettet til backup. Det vil da blive rimeligt dyrt i længden i
> trafik afregningen.

Jeg tror ikke alle 30Gb skal overføres hver nat, de skal jo "bare"
synkroniseres, dvs at det kun alle ændringer skal overføres.

--
MVH Thomas Eg Jørgensen

** OE Quotefix: http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/ **
** Kandu.dk-brugere betragtes som useriøse og ignoreres! **

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 20-06-03 15:01

Thomas Eg Jørgensen wrote:

> Jeg tror ikke alle 30Gb skal overføres hver nat, de skal jo "bare"
> synkroniseres, dvs at det kun alle ændringer skal overføres.

Det er en af de discipliner rsync er god til, hvorfor jeg nævnte det
andetsteds i tråden.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 20-06-03 17:11

On Fri, 20 Jun 2003 12:05:40 +0200, Thunderbird[7100] wrote:

> [...]
> have en throughput på ca 3840 MB i timen
> Det giver så ca 64 Mb i minuttet (3840/60), eller 1092 KB ((64/60)*1024)

Du regner galt

30 GB = 245760 Mbit

1 doegn = 86400 sekunder

Ergo i gennemsnit 2.84 Mbps

Hvis ikke al data bliver aendret hver dag, saa vil jeg tro at
rsync kan klare det paa en 2 Mbps forbindelse.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer
Alfa Romeo 156, 2.0TS

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-06-03 19:53

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote in

> 1 doegn = 86400 sekunder
>
> Ergo i gennemsnit 2.84 Mbps

Den må jo kun køre om natten (der står i hvert fald "Det skal kunne køre
automatisk een gang hver nat." i det oprindelige indlæg), så det er ikke
helt fair at regne med at du har et helt døgn til det - så er det jo nemt
at nå ned på 2.84Mbps

Men ja, sandsynligheden for at samtlige dokumenter har ændret sig er nok
ikke særlig stor, så det er da meget muligt at 2.84Mbps er nok i den
periode nettet ikke bliver brugt om natten.

Flemming

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 20-06-03 11:13

"Lars Myrthu Rasmussen" <lmr_nospam@myrthu.net> writes:

> Vi kører kun W2K, men perl kan da afvikles, hvis det bliver løsningen.

I "gamle dage" var problemet at spejle en ftp-server og saadanne
programmer findes da. Jeg har selv brugt Perl programmet "mirror.pl",
som dog er tiltaenkt at afvikles under Unix.

Er en saadan loesning for simpel?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn