Erfaring med ALDI-telte?
Fra : Jens Gladbjerg

Dato : 20-06-03 02:40

ALDI har for tiden restparti af 2 typer kuppeltelte.
Det ene forholdsvis stort med ståhøjde og tre sovekabiner, det andet mere
aflangt med stor + lille sovekabine, og opholdsrum med vindue i mellem.
Begge modeller koster 999,- kr

Er der nogen som har erfaringer med kvaliteten,
og evt. forskellen på de 2 modeller.

Venlig hilsen
Jens Gladbjerg
jens@gladbjergFJERNDETTE.dk

Fra : Bo Larsen

Dato : 20-06-03 07:31

Jens Gladbjerg wrote:
> [...]
> Det ene forholdsvis stort med ståhøjde og tre sovekabiner, det andet
> mere aflangt med stor + lille sovekabine, og opholdsrum med vindue i

Nu kender jeg ikke de to telte, men en god "rettesnor" når man skal købe
telte er at kigge lidt på Vandsøjletrykket.
Vandsøjletrykket er et udslag for hvor meget regn der kan komme på een gang,
inden det løber igennem teltdugen. Jo højere vandsøjletryk, jo mere regn kan
teltet holde til!
--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen
Systemadministrator
Flyvevåbnets Officersskole

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-06-03 07:36

Bo Larsen wrote:

> ... Jo højere vandsøjletryk,
> jo mere regn kan teltet holde til!

Og i den sammenhæng bør tallet være mindst 2000 mm og helst 3000 mm.
Samtidig bør sømmene være tapede.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Hvis du er ny i nyhedsgrupperne, og måske ikke helt sikker
på hvordan man bærer sig ad, så er der hjælp at hente på

Fra : Bo Larsen

Dato : 20-06-03 13:39

Carsten Stage wrote:
> Og i den sammenhæng bør tallet være mindst 2000 mm og helst 3000 mm.
> Samtidig bør sømmene være tapede.

Korrekt!

Fra : sogs

Dato : 22-06-03 17:21

Bo Larsen wrote:

> [...]
gang,
inden det løber igennem teltdugen. Jo højere vandsøjletryk, jo mere

vil det sige at der kan stå 3 meter vand på teltet ??

Altid undret mig at sek/m vind og retning og tid ikke opgis i
reklamerne

sten

Fra : Michael Pedersen

Dato : 28-06-03 13:49

Vi købte det store med 3 kabiner. Vi er 2 voksne og 2 teenagere.
Det telt passer perfekt til vores brug. Ud med den ene kabine,
og så har du oceaner af plads, ja selv bord og stole kan stå derinde,
når det regner af h..... til.
Eneste ulempe i forhold til det gamle vis-a-vis. 7 kg mere i vægt, men
det tager jeg gladelig med for alt den plads.
Herfra er der kun et råd: Køb inden det er udsolgt ved Aldi, for vores
lokale tømmerhandel skal have 2500 for næsten samme slags!!

Hilsen Mike