Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skumindlæg til fotokuffert
Fra : Felix

Dato : 20-06-03 01:02

Jeg har lige anskaffet mig et par Alu-kufferter (Harald Nyborg,
nr. 9408 til kr. 149,- http://www.harald-nyborg.dk/ ) til mine
mellem- og småformat kameraer.

De passer helt fint og ser fornuftige ud: men hvor køber jeg
skum-plast til at inddele kufferterne på passende vis?

Jeg har tænkt på at pakke delene ind i plastikposer, og så give
det hele en omgang PU-skum. Men det virker lidt voldsomt.

Jeg vil hellere have noget jeg kan skære passende huller i.

Hvad bruger i selv?

m. v. h.

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-03 06:21

www.flightcases.dk har div. skum også plukskum. Pris?
vh
Søren

Fra : MiBO

Dato : 22-06-03 17:09

En /lille/ detalje, kuffert og skum må ikke afgive gasser da dette kan
f.eks. ødelægge coating på objektiver, emulsionen på film i kufferten osv.

/michael

Fra : Kispus

Dato : 20-06-03 06:52

> Jeg vil hellere have noget jeg kan skære passende huller i.
>
> Hvad bruger i selv?
>
> m. v. h.

Prøv at se her ! (Google er din ven)
www.skindladen.dk/butik32.htm

Hilsen John

Fra : Petersen_Michael

Dato : 20-06-03 17:13

"Kispus" <kispus@bluemail.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at se her ! (Google er din ven)
> www.skindladen.dk/butik32.htm

jeg er ikke sikker på at den type
skumgummi, man benytter til møbler
er "hård" nok, til at yde tilstrækkelig
beskyttelse..
skumgummi er mange ting - fås
i flere kvaliteter - hårdhedder..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Carsten Holck

Dato : 20-06-03 09:54

Felix wrote:
> [...]
>
> Jeg har tænkt på at pakke delene ind i plastikposer, og så give
> det hele en omgang PU-skum. Men det virker lidt voldsomt.
Hvis du gør det omvendte, altså tager en plastikpose og fylder den med
PUskum og så lægger kameraet ned oven på posen, trykker den halvt ned i det
bløde skum evt. dækker af med en plade. Og så gentager processen med den
anden halvdel, kan man lave nogen ok indlæg.
Dog specielt til forsendelser. Har set Hewlett-Packard gøre det med
prototype måleudstyr (dyrt) hvor emballagen ikke var færdigdesigned endnu.

Carsten Holck

Malling Support ApS, Vesterbygade 14, DK-9520 Skørping, Denmark
Tel.: +45 9833 9688 Fax.: +45 9833 9687

Fra : Tomas Skott

Dato : 20-06-03 11:52

> [...]
> Dog specielt til forsendelser. Har set Hewlett-Packard gøre det med
> prototype måleudstyr (dyrt) hvor emballagen ikke var færdigdesigned endnu.

Bliver det så ikke noget underligt noget at få ned i kufferten bagefter?

Kunne man ikke lægge noget plastik ned i kufferten, fylde PU skum ud over,
lægge plastik ovenpå og derefter trykke kameraet ned i? Så vil jeg mene, det
får en bedre form?

Fra : Carsten Holck

Dato : 20-06-03 13:24

Tomas Skott wrote:

> [...]
>
> Kunne man ikke lægge noget plastik ned i kufferten, fylde PU skum ud
> over, lægge plastik ovenpå og derefter trykke kameraet ned i? Så vil
Jeg tror det vil flyde udover alle bredder hvis du ikke holder inde i en
pose - og det er ikke rart ( sagde ham der engang tabte en dåse så ventilen
knækkede af ... der er ret meget i sådan en dåse)
Men selvfølgelig skal det limes fast i kufferten bagefter.

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 20-06-03 19:10

Carsten Holck wrote:

> [...]
> Dog specielt til forsendelser. Har set Hewlett-Packard gøre det med
> prototype måleudstyr (dyrt) hvor emballagen ikke var færdigdesigned endnu.

Løsningen med PU-skum er go' nok til embalage ved forsendelser,
men det dur ikke til en fotokuffert, det vil blive udsat for slid
og begynde at smuldre, og det kan blive meget dyrt at få renset
alt udstyret for PU-støv.

En inddeling af en fotokuffert skal laves med skumgummi i en
passende hårdhed, dem der producerer rigtige fotokufferter sælger
også en speciel skumgummi, der er forslidset på en smart måde, så
det er meget nemt, at lave huller der passer til de enkelte dele.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-06-03 11:44

"Felix" <Felix@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> det hele en omgang PU-skum. Men det virker lidt voldsomt.
>
> Jeg vil hellere have noget jeg kan skære passende huller i.

Hej Felix

Der er jo også Jydsk Skumgummi magasin i Algade i Aalborg, så kan du selv
bestemme hvor kraftigt eller hvor blødt det skal være.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 20-06-03 17:08

> [...]
> det hele en omgang PU-skum. Men det virker lidt voldsomt.
>
> Jeg vil hellere have noget jeg kan skære passende huller i.

Hej Felix
Jeg ville vælge noget flamingo, som kan skaffes i mange forskellige
dimensioner.
Så ville jeg tilpasse ved at skære/lime passende huller.
Hvis du til sidst pålimer noget stof i passende farve og mønster kan du
ligefrem få et professionelt look.
Stoffet bevirker også, at flamingoen ikke smuldrer.
Hilsen
Jørgen

NB. PU-skum har også en tendens til at ville smuldre.

Fra : Alex W

Dato : 20-06-03 20:30

Prøv at kontakte denne forhandler han ved hvad der skal bruges , og så kan
han f.eks. også lave huller og betræk mv.

http://www.hyndeskraedderen.dk/

/Alex