Grand Danois
Fra : Buru

Dato : 19-06-03 20:56

skulle der mon være en der ligger inde med an masse viden om Grand danois
racen.

Jeg har købt en hvalp, så jeg er interesseret i at vide alt der om den både
godt og skidt

Fra : Therese

Dato : 19-06-03 22:16

"Buru" skrev i en meddelelse
> [...]
> racen.
>
> Jeg har købt en hvalp, så jeg er interesseret i at vide alt der om den

Har du købt en hvalp uden at sætte dig ind i racen først??????????
Det er da fuldstændig vanvittigt i mine øjne!!!

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 19-06-03 22:51

Ja, men nu er den jo købt. Prøv at kontakte GD klubben,
http://www.granddanoisklubben.dk/. Specielt Hanne Larsen kan snakke dig et
øre af, om denne hund (ment posiktivt) Vi har selv haft flere GD igennem
årens løb. Dejlig hund som vi nok får igen.

Hilsen Thorleif.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-06-03 09:50

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> writes:

> både
>
> Har du købt en hvalp uden at sætte dig ind i racen først??????????
> Det er da fuldstændig vanvittigt i mine øjne!!!

Det tænkte jeg også, men min altid så fornuftige mand skældte mig lidt
ud. Det kan jo være at hun allerede har læst og hørt en masse, men nu
gerne vil vide endnu mere fra almindelige mennesker som selv har en
GD. At man måske ikke er så god til at formulere sig er ikke en
forbrydelse.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Mic

Dato : 20-06-03 10:02

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> [...]
> gerne vil vide endnu mere fra almindelige mennesker som selv har en
> GD. At man måske ikke er så god til at formulere sig er ikke en

Ja der er sq nogle der er helt fremme i skoene, når der stilles spørgsmål af
nye brugere her i NG.
Slap lidt af, det er ikke jo ikke dyremishandlere og idioter der henvender
sig det er bare alm. folk
der vil have lidt mere viden om det at have hund, så gør man da noget aktivt
for det.....

Michael

Håber at det er korrekt formuleret

Fra : Dharma

Dato : 19-06-03 23:07

Hej Buru!!

Grand danois'en er også min store kærlighed. Er selv den lykkelige ejer
af en sort tæve på 3 år. Jeg har studeret hunde/ulveadfærd i over 3 år,
men er gået lidt mere op i specielle racer, som netop Grand danois'en.
Hvad vil du helt præcis vide, så kan det jo være jeg kan svare på det.
Hvor har du købt din hvalp henne?? Er det en han eller tæve og hvad
farve er den??
Jeg er bare nygerrig, for det er ikke så mange igen, der gar GD'er på
denne site.
Men bare spørg løs, det kan jo være jeg kan hjælpe!!

Hilsen Dharma

http://www.kandu.dk/

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-06-03 10:52

Hej Dharma!
Så kan du måske fortælle mig, hvorfor nogen står og holder hunden i
ørene når de viser den frem? For mig ser det lidt voldsomt ud

Mvh. Louise & Baluka (Golden REtriever)
Katteri DK Shuno Zahra - Opdræt af Norske Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Pia J

Dato : 20-06-03 11:01

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote in message
> Hej Dharma!
> Så kan du måske fortælle mig, hvorfor nogen står og holder hunden i
> ørene når de viser den frem? For mig ser det lidt voldsomt ud

Det er vist noget med, at de ikke helt kan vænne sig til, de ikke længere må
ørekupere og derfor synes hunden ser bedre ud med strit. I USA ørekuperer
man stadig GD på samme måde som dobermann.

:Pia

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-06-03 11:09

Hej Pia!
Tak for svaret! Så blev jeg da det klogere. Jeg synes nu de er kønnest
med hængeøre

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-06-03 10:34

"Buru" <claus.saaby@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> racen.
>
> Jeg har købt en hvalp, så jeg er interesseret i at vide alt der om den

Hej Buru

Den hund du har fået, er en af den slags, hvor det er bidende nødvendigt, at
du sørger for, at hundens foder er korrekt tilpasset. Det skal indeholde en
masse kalk, ikke ret meget energi, og stort set bare fyld for resten af
pengene. Det gælder kort og godt om, at få hunden til at vokse så langsomt
som muligt, så hunden får mest mulig tid, til at opbygge et godt og stærkt
skelet. Desværre ser man stadig alt for mange af dem, som skyder op alt for
hurtigt, men de falder lige så hurtigt sammen igen. Skulle det risikere at
koste den en centimeter er to i højden som slutresultat ( hvilket jeg
tvivler på ), så får den uden tvivl lige så mange år forærende i den anden
ende.

Foruden dette, så skulle du måske allerede nu, begynde at spekulere på
steder i huset, hvor den kan slå halen, og sy nogle rumpebeskyttere til jer
selv ), for når sådan et bæst logrer, så får man en i måsen. Så derfor,
er der steder hvor den kan slå halen, så få det beskyttet. Den slår ofte så
hårdt med halen, at den kan brække halen, hvilket altså ikke er nogen
sjældenhed, så det kunne i måske skåne den lidt for, ved at være lidt på
forkant med det. Min søsters slog ret ofte halen til blods, og det lykkedes
da den, at brække halen flere gange, samt sætte en del blodpletter på
tapetet. Så det er ikke helt uden omkostninger at være en glad hund, når
man er en GD. Men en pragtfuld hund er det, og de kan klappes uden de
vælter.

M.V.H.....Benny..

Fra : Buru

Dato : 25-06-03 20:40

Selvfølgelig har jeg læst en masse om GD, og hunde generelt. Og jeg har også
haft hund før. Men derfor er du rart at høre hvad andre har at sige om
racen.
Jeg har heller ikke fået hunden hjem endnu.
ER DET EN OK BEGRUDELSE ??