Søger 2 gamle arcade spil
Fra : Michael Schrøder

Dato : 19-06-03 20:07

For 15-20 år siden brugte jeg, som så mange andre, en del tid på
arcade-spil. Jeg husker specielt 2 spil, jeg søger navnene på.

Det første gik ud på at skubbe rundt med nogle isblokke, og samle 4 eller 5
bestemte blokke på række.

Det andet er et rumskibs-spil hvor man, hvis man var god, kunne få 2 skibe
ved siden af hinanden. Det man skulle skyde, kom ned fra oven og kørte rundt
i nogle forskellige baner/mønstre.

Nogen der kender disse spil og evt. ved, om de kan fåes til PC....?

Mvh
Michael

Fra : /Ole

Dato : 19-06-03 20:11

Prøv at kikke på www.gamlespil.dk det kan være, de ligger der, ellers søg på
abandonware på din ven google.

/Ole

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 19-06-03 20:30

Michael Schrøder wrote:
> Det andet er et rumskibs-spil hvor man, hvis man var god, kunne få 2 skibe
> ved siden af hinanden. Det man skulle skyde, kom ned fra oven og kørte rundt
> i nogle forskellige baner/mønstre.

Galaxians

> Nogen der kender disse spil og evt. ved, om de kan fåes til PC....?

Kig efter MAME, den vej i gennem får du adgang til masser af klassikere.

Mvh

Bruno

Fra : S. Sørensen

Dato : 19-06-03 21:35

"iddqdATworldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> Galaxians

Ikke det originale Galaxians. Der kunne man kun være et skib, men
jeg kan godt huske spillet, som også fandtes til c64, de minder meget om
hinanden. Galaga måske?

Steinbjørn

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 19-06-03 23:12

S. Sørensen wrote:
> Ikke det originale Galaxians. Der kunne man kun være et skib, men
> jeg kan godt huske spillet, som også fandtes til c64, de minder meget om
> hinanden. Galaga måske?

Ved det ikke. Husker det fra en spilleautomat, og jeg var ret sikker på
titlen.

Mvh

Bruno

Fra : Thomas Olsen

Dato : 20-06-03 07:20

> [...]
> arcade-spil. Jeg husker specielt 2 spil, jeg søger navnene på.
>
> Det første gik ud på at skubbe rundt med nogle isblokke, og samle 4 eller

Lyder som Pingo.

> Det andet er et rumskibs-spil hvor man, hvis man var god, kunne få 2 skibe
> ved siden af hinanden. Det man skulle skyde, kom ned fra oven og kørte
rundt
> i nogle forskellige baner/mønstre.

Galaxians, Galaga eller en anden afart af disse. Der blev lavet utroligt
mange spil som det.
Det jeg husker fra spillehallerne hed Galaga.

Fra : Jakob M

Dato : 21-06-03 09:52

Pengo ? http://www.mame.dk/gameinfo/pengo/

Galaxian ?. http://www.mame.dk/gameinfo/galaxian/

> Nogen der kender disse spil og evt. ved, om de kan fåes til PC....?

Du kan hente en emulator hos http://www.mame.dk/emulators/

Mvh
Jakob

Fra : S. Sørensen

Dato : 21-06-03 12:54

"Jakob M" <fandens@klog.dkXXXXX> wrote in message

> Pengo ? http://www.mame.dk/gameinfo/pengo/

> Galaxian ?. http://www.mame.dk/gameinfo/galaxian/

Galaxians kan man ikke være 2 skibe ved siden af hinanden.
Det kunne man tilgengæld i Galaga som var mit første gæt, og hvis man kigger

den her side kan man jo tjekke efter om det så ER Galaga der er spillet..

http://www.klov.com/G/Galaga.html

Mvh
Steinbjørn

Fra : Michael Thomsen

Dato : 23-06-03 14:03

On Thu, 19 Jun 2003 21:07:11 +0200, "Michael Schrøder" <ms@newmail.dk>
wrote:
> [...]
>ved siden af hinanden. Det man skulle skyde, kom ned fra oven og kørte rundt

Det kunne godt lyde lidt som Terra Cresta...

Mvh
Michael