ugenumre i Word
Fra : Peter Jensen

Dato : 19-06-03 14:02

Hej ng.

Er det muligt at få Word (Office Xp) til
at indsætte aktuelt ugenummer på samme
måde som man kan indsætte dags dato ?

Jeg sender hver uge nogle lister som
er gældende for indeværende uge, og
kunne derfor lige se det smarte i at
spare mig selv for den indtastning
(dovenskaben længe leve)

Men har ikke rigtig kunnet finde noget
info om det ... Nogen der har et bud ?

--
Peter J

Fra : Mads Leth

Dato : 19-06-03 14:55

> Er det muligt at få Word (Office Xp) til
> [...]

Så vidt jeg ved findes der ikke en uge-funktion i word, men det kan være
den findes i VB, funktionen findes i hvert tilfælde i EXCEL. Måske kan
det klares med en autonummerering der starter i pågældende uge?

Fra : Lars Christensen

Dato : 19-06-03 17:25

On Thu, 19 Jun 2003 15:54:50 +0200, "Mads Leth" <mail@mail.dk> wrote:

>Så vidt jeg ved findes der ikke en uge-funktion i word, men det kan være
>den findes i VB, funktionen findes i hvert tilfælde i EXCEL. Måske kan
>det klares med en autonummerering der starter i pågældende uge?

Det gør der ikke. Ugenr er vidst noget specielt dansk. Jeg har f.eks
aldrig set ugenr på en amerikansk kalender.
Men det burde kunne klares på den måde du siger.

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved if they had known to 'Duck and Cover'

Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-06-03 21:30

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej ng.
>
> Er det muligt at få Word (Office Xp) til
> [...]

Denne makro indsætter aktuelt ugenummer på markørens plads. Lav evt en
genvej til den.

Sub ugenr()
uge = Format(Date, "ww")
Selection.TypeText Text:=uge
End Sub

Fra : Søren

Dato : 19-06-03 21:35

Public Sub IndsætUgenummer()
Dim intUgenummer As Integer
intUgenummer = DatePart("ww", Date, vbMonday, vbFirstFullWeek)
Selection.Range.InsertAfter intUgenummer
End Sub

Så vidt jeg ved, er uge 1 den første hele uge i året. Hvis jeg tager fejl,
skal makroen rettes.

Sig til, hvis du ikke ved, hvad du skal gøre ved ovenstående, så får du et
lynkursus.

Søren
http://www.bedreword.dk

Fra : sjak

Dato : 20-06-03 07:32

Definitionen på uge 1 er at det er den uge hvori den første torsdag falder.
Mvh
SørenJ

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-06-03 08:36

"sjak" <fam.jak@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Definitionen på uge 1 er at det er den uge hvori den første torsdag
falder.
> Mvh
> SørenJ

Super Duper - det virker perfekt.
Tak til alle :)

--
Peter J

Fra : Søren

Dato : 20-06-03 11:23

> Definitionen på uge 1 er at det er den uge hvori den første torsdag
falder.
> Mvh
> SørenJ

OK, så skal makroen se således ud:

Public Sub IndsætUgenummer()
Dim intUgenummer As Integer
intUgenummer = DatePart("ww", Date, vbMonday, vbFirstFourDays)