Skærme
Fijala 3554
Hvordan er Viewsonic vp171b?
Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 19-06-03 12:08

Hvordan er denne skærm i forhold til acer 732.
Og hvordan er den at sidde arbejde ved ?

mvh
Thomas

Fra : Mathias

Dato : 19-06-03 12:47

Skærmen er rigtig god. Jeg har testet både en Acer 732 og ViewSonic VP171b.
Sidstenævnte har nogle flere justeringsmuligheder hvad ergonomi angår. Den
kan både stilles i højden samt vendes 90 grader, så du kan have en oprejst
A4 på skærmen.
Desuden synes jeg det virker som om at ViewSonicen har nogle dybere farver
end Aceren. Men umiddelbart er billedkvaliten ens.
Ved visning af nogle farver, specielt blå, havde VP171b en tendens til at
flimre.

Personligt har jeg valgt Aceren pga. dens design kombineret med at
ViewSonicen havde en irriterende hyletone i standby-tilstand. Men det var
nok bare med den skærm. Desuden virker ViewSonics fod meget plastikagtigt.

Desuden skal du også være opmærksom på at 732´eren har et problem med
DVI-signalet. I mit tilfælde giver det sig udkast i at den mister signalet
en gang imellem, hvorefter billedet lynhurtig kommer tilbage.

Håber du kan bruge svaret til noget.

--
Venlig hilsen

Mathias

Fjern de to "x" fra e-mail
e-mail: mathiasx@edbx.dk

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 19-06-03 14:00

> Håber du kan bruge svaret til noget.

Jeps kan bruge svaret, regner med at skal ud og se om den har viewsonic'en i
byen så jeg kan se den i funktion.

mvh
Thomas