/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Flyball
Fra : Janni & Kevin


Dato : 19-06-03 11:58

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om flyball, og om man selv kan
lave udløseren. Er der nogen her der ligger inde med artikler eller andet
omkring emnet, så vil jeg meget gerne høre fra jer.
Jeg har fundet en konstruktionsvejledningen til boxen på engelsk, men det er
også med de engelske måleenheder.
Håber at der er nogen der ved noget!!

Besøg os på http://tervueren.homepage.dk



 
 
Kim Vestergaard Horn~ (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Kim Vestergaard Horn~


Dato : 19-06-03 12:23

> Jeg har fundet en konstruktionsvejledningen til boxen på engelsk, men det er
> også med de engelske måleenheder.

Hvor har du fundet vejledningen? Har du en lænke eller en litteraturhenvisning?
Ligger den på jeres hjemmeside; jeg kan nemlig ikke lige finde den.

/Kim


Janni & Kevin (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Janni & Kevin


Dato : 19-06-03 12:27
Kim Vestergaard Horn~ (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Kim Vestergaard Horn~


Dato : 19-06-03 13:35
Ann K (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Ann K


Dato : 19-06-03 22:51

> http://www.geocities.com/Heartland/Ranch/2119/boxplan.htm

Også tak fra mig

Mvh Ann - der nu sætter manden på arbejde



Odense (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Odense


Dato : 19-06-03 13:03


"Janni & Kevin" <tervueren@hund.dk> skrev i en meddelelse
news:bcs4t4$23sb$1@news.cybercity.dk...
> Hej!
>
> Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om flyball, og om man selv kan
> lave udløseren. Er der nogen her der ligger inde med artikler eller andet
> omkring emnet, så vil jeg meget gerne høre fra jer.
> Jeg har fundet en konstruktionsvejledningen til boxen på engelsk, men det
er
> også med de engelske måleenheder.
> Håber at der er nogen der ved noget!!

Hej
hvis du vil have besværet med at omregne kan det gøres nemt på denne side.
( I øverste venstre hjørne af siden kan der skiftes mellem gamle danske mål
og engelske mål. )

http://www.saack.dk/omregning_uk.shtml

MVH Per, Odense



Gitte & Thorleif (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Gitte & Thorleif


Dato : 19-06-03 14:50

Jeg har lavet 2 bokse af denne model, de fungere fint. Men du skal nok være
opmærksom på, de ikke overholder de regler som DKK/FCI har nedsat. (pedalen
skal være vandret)
Derudover vil jeg nok råde dig til at undersøge hvad fjedrene koster,
jeg måtte bøsse 575-kr. + moms for 2 sæt, inclusive
træningsfjedre.(rustfaste)
Vi bruger flyball som afvekslende træning på vores agilityhold, og har
for nylig været i TV2, med et mindre indslag.

Hilsen Thorleif.



Punish the deed, not~ (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Punish the deed, not~


Dato : 19-06-03 15:28

On Thu, 19 Jun 2003 15:49:43 +0200, "Gitte & Thorleif"
<mejsen@post6.tele.dk> wrotd:

>Jeg har lavet 2 bokse af denne model, de fungere fint. Men du skal nok være
>opmærksom på, de ikke overholder de regler som DKK/FCI har nedsat. (pedalen
>skal være vandret)
> Derudover vil jeg nok råde dig til at undersøge hvad fjedrene koster,
>jeg måtte bøsse 575-kr. + moms for 2 sæt, inclusive
>træningsfjedre.(rustfaste)
> Vi bruger flyball som afvekslende træning på vores agilityhold, og har
>for nylig været i TV2, med et mindre indslag.
>
> Hilsen Thorleif.
>




,,,,hvis du har lavet dem før har du så ikke målene og
brugsanvisningen på dansk ? hvad går det egentlig ud på er der
bare en pedal man jokker på så bolden flyver væk og hunden så skal
hente den ? skyder den langt ? det virker da meget smart så får man
ikke vildt ondt i armen hvis man skal tyre bolden vildt langt mange
gange.

Gitte & Thorleif (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Gitte & Thorleif


Dato : 19-06-03 22:43

Jo, vel har jeg da målene, men de ligger kun i nedskrevet kladeform, men det
kan vel ikke være det storeproblem at omregne tommer til cm. (der findes jo
en udførlig vejledning på amerikansk) Det største problem var fjedrene, men
der kontaktede jeg "sodemann fjedrefabrik" og fik de rigtige.
Men spørgsmålet er jo også om maskinen skal bruges meget, eller kun er
til lidt hyggelig hjemmetræning. (hvor man kan nøjes med en "billig"
udgave). I forhold til den amerikanske model, har jeg kun lavet om på
udløsermekanismen. Hvis Janni&Kevin er interesseret kan jeg maile et billede
og beskrivelse af denne.
Det er vigtigt at man konstruere sin maskine, så hunden ikke kommer til
skade, når udløserarmen fyres af.!!!
Et svar til dig: Ja den "jokker bare" på en pedal, og ud flyver bolden.
Men ikke så langt, det er der nemlig også regler for. Kun 60 cm. i en svag
bue.
Flyball er en stafetløb for 4-5 hunde, hvor de skal løbe/springe over 4
spring for så at udløse bolden, og samme vej tilbage, hvorefter næste hund
starter. Der løbes på 2 baner.
Man kan se 2 billeder af min maskine på www.dkk-kreds6.dk under agility,
et lille stykke nede på siden.
Håber det var svar nok.
Hilsen Thorleif.



> ,,,,hvis du har lavet dem før har du så ikke målene og
> brugsanvisningen på dansk ? hvad går det egentlig ud på er der
> bare en pedal man jokker på så bolden flyver væk og hunden så skal
> hente den ? skyder den langt ? det virker da meget smart så får man
> ikke vildt ondt i armen hvis man skal tyre bolden vildt langt mange
> gange.



Janni & Kevin (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Janni & Kevin


Dato : 19-06-03 22:55

Jeg vil da meget gerne have et billede!!!


"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3ef22e5f$0$76056$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jo, vel har jeg da målene, men de ligger kun i nedskrevet kladeform, men
det
> kan vel ikke være det storeproblem at omregne tommer til cm. (der findes
jo
> en udførlig vejledning på amerikansk) Det største problem var fjedrene,
men
> der kontaktede jeg "sodemann fjedrefabrik" og fik de rigtige.
> Men spørgsmålet er jo også om maskinen skal bruges meget, eller kun er
> til lidt hyggelig hjemmetræning. (hvor man kan nøjes med en "billig"
> udgave). I forhold til den amerikanske model, har jeg kun lavet om på
> udløsermekanismen. Hvis Janni&Kevin er interesseret kan jeg maile et
billede
> og beskrivelse af denne.
> Det er vigtigt at man konstruere sin maskine, så hunden ikke kommer
til
> skade, når udløserarmen fyres af.!!!
> Et svar til dig: Ja den "jokker bare" på en pedal, og ud flyver
bolden.
> Men ikke så langt, det er der nemlig også regler for. Kun 60 cm. i en svag
> bue.
> Flyball er en stafetløb for 4-5 hunde, hvor de skal løbe/springe over
4
> spring for så at udløse bolden, og samme vej tilbage, hvorefter næste hund
> starter. Der løbes på 2 baner.
> Man kan se 2 billeder af min maskine på www.dkk-kreds6.dk under
agility,
> et lille stykke nede på siden.
> Håber det var svar nok.
> Hilsen Thorleif.
>
>
>
> > ,,,,hvis du har lavet dem før har du så ikke målene og
> > brugsanvisningen på dansk ? hvad går det egentlig ud på er der
> > bare en pedal man jokker på så bolden flyver væk og hunden så skal
> > hente den ? skyder den langt ? det virker da meget smart så får man
> > ikke vildt ondt i armen hvis man skal tyre bolden vildt langt mange
> > gange.
>
>



Gitte & Thorleif (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Gitte & Thorleif


Dato : 20-06-03 22:28

Mit kamera er desværre lånt ud, får det igen på søndag, så vil jeg maile dig
nogle billeder.

Thorleif.



Punish the deed, not~ (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Punish the deed, not~


Dato : 20-06-03 07:57

On Thu, 19 Jun 2003 23:43:00 +0200, "Gitte & Thorleif"
<mejsen@post6.tele.dk> wrotd:

>Jo, vel har jeg da målene, men de ligger kun i nedskrevet kladeform, men det
>kan vel ikke være det storeproblem at omregne tommer til cm. (der findes jo
>en udførlig vejledning på amerikansk) Det største problem var fjedrene, men
>der kontaktede jeg "sodemann fjedrefabrik" og fik de rigtige.
> Men spørgsmålet er jo også om maskinen skal bruges meget, eller kun er
>til lidt hyggelig hjemmetræning. (hvor man kan nøjes med en "billig"
>udgave).





,ja jeg tænkte at det kunne være smart at have en lille model i
bagagerummet på bilen og så køre et sted hen og lege med den bare for
sjov. Men skyder den kun bolden 60cm ud i luften ? eller har du
skrevet forkert ? jeg troede at den ville flyve 60meter ?







I forhold til den amerikanske model, har jeg kun lavet om på
>udløsermekanismen. Hvis Janni&Kevin er interesseret kan jeg maile et billede
>og beskrivelse af denne.
> Det er vigtigt at man konstruere sin maskine, så hunden ikke kommer til
>skade, når udløserarmen fyres af.!!!
> Et svar til dig: Ja den "jokker bare" på en pedal, og ud flyver bolden.





,,,,,,,,,skal man ikke selv jokke på pedalen ? eller er det noget
hunden udløser ?








Pia J (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 20-06-03 08:02

>
> ,,,,,,,,,skal man ikke selv jokke på pedalen ? eller er det noget
> hunden udløser ?

Hunden skal jokke og fange bolden i luften når den flyver ud. Ikke en
hente-leg, en gribe-leg.

:Pia


Kim Christensen (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Kim Christensen


Dato : 19-06-03 18:12

"Janni & Kevin" <tervueren@hund.dk> wrote in message news:<bcs4t4$23sb$1@news.cybercity.dk>...
> Hej!
>
> Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om flyball, og om man selv kan
> lave udløseren. Er der nogen her der ligger inde med artikler eller andet
> omkring emnet, så vil jeg meget gerne høre fra jer.
> Jeg har fundet en konstruktionsvejledningen til boxen på engelsk, men det er
> også med de engelske måleenheder.
> Håber at der er nogen der ved noget!!
>
> Besøg os på http://tervueren.homepage.dk


Hej. Kastemaskinen kan man godt lave selv, hvis man er lid fingernem.
En gammeldags arkitektlampe: Fatningen fjernes, og det yderste af
lampekraven skæres væk. Ved det mellemste led adskilles lampen og
leddet lømmes til et solidt bræt. Af de resterende to stænger, og et
stykke træ kan udløserpedalen laves. Det hele bør kapsles ind for at
hnden ikke kan komme til bolden når den ligger i kastemaskinen. Klip
stiket af, det skal ikke buges mere...

Husk at trække stikket ud inden lampen skrælles!

Hilsen Kim

Carina (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Carina


Dato : 19-06-03 21:19

Jeg har i sin tid lavet en flyballmask. gl. model som de er gået væk fra i
USA, men den som vi bruger herhjemme. Du kan se den på min hjemmeside under
tricks: www.aussies.dk . Har desværre ikke målene, da jeg lånte en mask. som
jeg så kopierede, fjedermekanismen på den er lavet af elestikken fra en
"blæksputte" (dem man bl.a. bruger til at spænde ting fast med på cyklen)
der ligger mål på springene som man bruger til flyball her:
http://www.flyballequip.com/jumpplans.htm

og et link til alt muligt med flyball er her:
http://www.flyballdogs.com/marketplace/#clothing
/Carina



Janni & Kevin (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Janni & Kevin


Dato : 19-06-03 21:49

Hvor ligger billedet inde på din side, kan ikke umiddelbart finde den.


"Carina" <hybrid@*nospam*aussies.dk> skrev i en meddelelse
news:3ef21acf$0$24704$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg har i sin tid lavet en flyballmask. gl. model som de er gået væk fra i
> USA, men den som vi bruger herhjemme. Du kan se den på min hjemmeside
under
> tricks: www.aussies.dk . Har desværre ikke målene, da jeg lånte en mask.
som
> jeg så kopierede, fjedermekanismen på den er lavet af elestikken fra en
> "blæksputte" (dem man bl.a. bruger til at spænde ting fast med på cyklen)
> der ligger mål på springene som man bruger til flyball her:
> http://www.flyballequip.com/jumpplans.htm
>
> og et link til alt muligt med flyball er her:
> http://www.flyballdogs.com/marketplace/#clothing
> /Carina
>
>



Punish the deed, not~ (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Punish the deed, not~


Dato : 20-06-03 07:57


>Hej. Kastemaskinen kan man godt lave selv, hvis man er lid fingernem.
>En gammeldags arkitektlampe: Fatningen fjernes, og det yderste af
>lampekraven skæres væk. Ved det mellemste led adskilles lampen og
>leddet lømmes til et solidt bræt.
f de resterende to stænger, og et
>stykke træ kan udløserpedalen laves. Det hele bør kapsles ind for at
>hnden ikke kan komme til bolden når den ligger i kastemaskinen. Klip
>stiket af, det skal ikke buges mere...
>
>Husk at trække stikket ud inden lampen skrælles!
>
>Hilsen Kim




,,,,,,,,du har ikke billeder af sådan en vel ? jeg kan dårligt huske
hvordan sådan en lampe ser ud har vist ikke set en siden 70erne men
man kan vel finde en på et loft et sted.

Kim Christensen (20-06-2003)
Kommentar
Fra : Kim Christensen


Dato : 20-06-03 18:12

>
> ,,,,,,,,du har ikke billeder af sådan en vel ? jeg kan dårligt huske
> hvordan sådan en lampe ser ud har vist ikke set en siden 70erne men
> man kan vel finde en på et loft et sted.

Det eneste jeg har billede af er maskinen i brug, men det er jo nok
ikke lige det du har brug for. Billedet synes jeg nu er godt, sikkert
fordi det var min hund der legede med maskinen på sin 12 års
fødselsdag...

her er linket, det er det allerførste billede:

http://hundealbum.subnet.dk/RUHAAR.HTM

Hilsen Kim

Punish the deed, not~ (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Punish the deed, not~


Dato : 21-06-03 08:00

On 20 Jun 2003 10:11:55 -0700, nemoris@yahoo.com (Kim Christensen)
wrotd:

>>
>> ,,,,,,,,du har ikke billeder af sådan en vel ? jeg kan dårligt huske
>> hvordan sådan en lampe ser ud har vist ikke set en siden 70erne men
>> man kan vel finde en på et loft et sted.
>
>Det eneste jeg har billede af er maskinen i brug, men det er jo nok
>ikke lige det du har brug for. Billedet synes jeg nu er godt, sikkert
>fordi det var min hund der legede med maskinen på sin 12 års
>fødselsdag...
>
>her er linket, det er det allerførste billede:
>
>http://hundealbum.subnet.dk/RUHAAR.HTM
>
>Hilsen Kim




,,,,,,,hmm jeg tænker nu mere på at lave en form for boldkanon jeg kan
styre hvor bolden ryger langt væk så jeg slipper for at tyre bolden
afsted hver gang, man får vist ondt i ledene af det i længden jeg gør
.. Nå men ellers gode billeder af hunden derinde .

Kim Vestergaard Horn~ (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Kim Vestergaard Horn~


Dato : 21-06-03 09:55

> en form for boldkanon

Hej PDNB

Jeg mener at jeg engang så noget i fjernsynet om jagthunde og en af jægerne
havde en "kanon" til at skyde dummyen ud med - måske det var noget, hvis du
kaster mere end armene kan holde til?

/Kim


Punish the deed, not~ (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Punish the deed, not~


Dato : 21-06-03 10:32

On Sat, 21 Jun 2003 10:54:53 +0200, Kim Vestergaard Hornbech
<kvho97@hum.auc.dk> wrotd:

>> en form for boldkanon
>
>Hej PDNB
>
>Jeg mener at jeg engang så noget i fjernsynet om jagthunde og en af jægerne
>havde en "kanon" til at skyde dummyen ud med - måske det var noget, hvis du
>kaster mere end armene kan holde til?
>
>/Kim


,ja jeg skal jo kaste mange gange og langt før han er træt, jeg tror
at der river sig noget løs inde i armen når man bliver ved sådan,
eller også er det bare min arm der er svag.

Battlefield´s (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 21-06-03 11:56


"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
news:4698fvcc40jerj8cmnplf88i560un5tvkt@4ax.com...
> On Sat, 21 Jun 2003 10:54:53 +0200, Kim Vestergaard Hornbech
> <kvho97@hum.auc.dk> wrotd:
>
> >> en form for boldkanon
> >
> >Hej PDNB
> >
> >Jeg mener at jeg engang så noget i fjernsynet om jagthunde og en af
jægerne
> >havde en "kanon" til at skyde dummyen ud med - måske det var noget, hvis
du
> >kaster mere end armene kan holde til?
> >
> >/Kim
>
>
> ,ja jeg skal jo kaste mange gange og langt før han er træt, jeg tror
> at der river sig noget løs inde i armen når man bliver ved sådan,
> eller også er det bare min arm der er svag.

Hej Punish
Sådan en, som Kim nævner, hedder en dummyafskyder og sælges bl.a. her:
http://www.kenjan.dk/apport.asp
Min mand (der er jæger) er dog i tvivl om, hvorvidt du skal have jagttegn
for at måtte bruge den, idet der er krudt i den.
Hilsen Vibeke




---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.476 / Virus Database: 273 - Release Date: 24-04-2003



J S L (21-06-2003)
Kommentar
Fra : J S L


Dato : 21-06-03 15:36

Vibeke wrote:
:
> Min mand (der er jæger) er dog i tvivl om, hvorvidt du skal have jagttegn
> for at måtte bruge den, idet der er krudt i den.

Hej!

Der skal en jagttegn samt våbentilladelse til sådan en dummyskyder.

Mvh Jaime



Punish the deed, not~ (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Punish the deed, not~


Dato : 21-06-03 21:37

On Sat, 21 Jun 2003 16:35:56 +0200, "J S L" <J S L@privat.dk> wrotd:

>Vibeke wrote:
>:
>> Min mand (der er jæger) er dog i tvivl om, hvorvidt du skal have jagttegn
>> for at måtte bruge den, idet der er krudt i den.
>
>Hej!
>
>Der skal en jagttegn samt våbentilladelse til sådan en dummyskyder.
>
>Mvh Jaime





,,,,,,,,,hmm det var da en mærkelig regel hvad skulle man kunne skade
folk med sådan en ? skyde en dummy i maven på dem ? nå men jeg
har jo som nogen nok har gættet ikke jagttegn,den er sikkert også dyr
? så jeg vil måske prøve selv at lave en så må vi jo se om den bliver
mindre farlig

Kim Christensen (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Kim Christensen


Dato : 21-06-03 17:39

> Hej Punish
> Sådan en, som Kim nævner, hedder en dummyafskyder og sælges bl.a. her:
> http://www.kenjan.dk/apport.asp
> Min mand (der er jæger) er dog i tvivl om, hvorvidt du skal have jagttegn
> for at måtte bruge den, idet der er krudt i den.
> Hilsen Vibeke
>

Boltpistoler til aflivning af dyr kræver ikke våbentilladelse,
ammunition til dem kan købes frit i landbrugsforretninger. Hvis det er
den samme type 9 mm ammunition der bruges til dummyafskyderen så burde
det ikke være noget problem.

Hilsen Kim

J S L (21-06-2003)
Kommentar
Fra : J S L


Dato : 21-06-03 20:43


"Kim Christensen" <nemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:de3df7b6.0306210839.19e0ec6e@posting.google.com...

> Boltpistoler til aflivning af dyr kræver ikke våbentilladelse,
> Hilsen Kim

Hej!

En boltpistol er ikke noget "legetøj". Den skal ikke anvendes til
hundetræning og deslige. Den kræver stor omtanke ved brug.

Vender man den eks. omvendt ved brug, vil slagstiften som kan gå gennem
hovedskallen på et svin, gå opad og smadre tommelfingeren.

Hvis man vil træne en bestemt form for træning med sin hund m.m. så brug de
remedier der er godkendte til formålet og ikke alt muligt andet, som kan
være til fare.

Mvh Jaime



Kim Christensen (22-06-2003)
Kommentar
Fra : Kim Christensen


Dato : 22-06-03 18:11

en Kim
>
> Hej!
>
> En boltpistol er ikke noget "legetøj". Den skal ikke anvendes til
> hundetræning og deslige. Den kræver stor omtanke ved brug.

Det er heller ikke boltpistolen jeg vil bruge. Hvad visse
jagthundetrænere evt. kan bruge en boltpistol til ved jeg ikke, men
det skulle såmænd ikke undre mig...(Supplement til Elhalsbånd??)
Jeg mener at ammunitionen til en boltpistol svarer til den der bruges
i de omtalte kastemaskinermen, og skriver bare at ingen af delene
kræver våbentilladelse.


Kim

J S L (22-06-2003)
Kommentar
Fra : J S L


Dato : 22-06-03 20:45


"Kim Christensen" > skrev i en meddelelse

> Det er heller ikke boltpistolen jeg vil bruge. Hvad visse
> jagthundetrænere evt. kan bruge en boltpistol til ved jeg ikke, men
> det skulle såmænd ikke undre mig...(Supplement til Elhalsbånd??)
> Jeg mener at ammunitionen til en boltpistol svarer til den der bruges
> i de omtalte kastemaskinermen, og skriver bare at ingen af delene
> kræver våbentilladelse.
>
>
> Kim

Okeeyy!!!! :C))

Jaime



Punish the deed, not~ (23-06-2003)
Kommentar
Fra : Punish the deed, not~


Dato : 23-06-03 07:17

On 22 Jun 2003 10:10:52 -0700, nemoris@yahoo.com (Kim Christensen)
wrotd:

>en Kim
>>
>> Hej!
>>
>> En boltpistol er ikke noget "legetøj". Den skal ikke anvendes til
>> hundetræning og deslige. Den kræver stor omtanke ved brug.
>
>Det er heller ikke boltpistolen jeg vil bruge. Hvad visse
>jagthundetrænere evt. kan bruge en boltpistol til ved jeg ikke, men
>det skulle såmænd ikke undre mig...(Supplement til Elhalsbånd??)




,,,,,,,,,,,,,,hohohoho





Gitte & Thorleif (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Gitte & Thorleif


Dato : 21-06-03 12:33

Hvad med og prøve at få fat i en af de maskiner man bruger til lerduer.

Thorleif.



Lars Hoffmann (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 21-06-03 12:35

Gitte & Thorleif escribió / skrev

> Hvad med og prøve at få fat i en af de maskiner man bruger til
> lerduer.

Hehe, er du klar over hvor meget smæk der er på sådan en , ville det
ikke være bedre med en tennis-server?

Kim Vestergaard Horn~ (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Kim Vestergaard Horn~


Dato : 21-06-03 15:33

> Hehe, er du klar over hvor meget smæk der er på sådan en ,

Så bliver hunden da træt !!!

/Kim


Punish the deed, not~ (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Punish the deed, not~


Dato : 21-06-03 21:31

On Sat, 21 Jun 2003 16:32:39 +0200, Kim Vestergaard Hornbech
<kvho97@hum.auc.dk> wrotd:

>> Hehe, er du klar over hvor meget smæk der er på sådan en ,
>
>Så bliver hunden da træt !!!
>
>/Kim





,,,,nu kender du jo ikke min hund nå ok han ville nok blive træt
den er sikkert heller ikke vildt billig eller nem at have i bilen
nej man burde jo kunne opfinde noget smart med et rør og en
udløser og så proppe en tennisbold ned eller ligende

Pia J (21-06-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 21-06-03 21:28


"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

> nej man burde jo kunne opfinde noget smart med et rør og en
> udløser og så proppe en tennisbold ned eller ligende

Man kan hos dyrehandleren få en slags kastearm man lægger bolden ned i. Du
skal stadig kaste, men du kan få den meget længere ud, uden at bruge ret
mange kræfter.

:Pia


Punish the deed, not~ (22-06-2003)
Kommentar
Fra : Punish the deed, not~


Dato : 22-06-03 08:42

On Sat, 21 Jun 2003 22:28:00 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrotd:

>
>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message
>
>> nej man burde jo kunne opfinde noget smart med et rør og en
>> udløser og så proppe en tennisbold ned eller ligende
>
>Man kan hos dyrehandleren få en slags kastearm man lægger bolden ned i. Du
>skal stadig kaste, men du kan få den meget længere ud, uden at bruge ret
>mange kræfter.
>
>:Pia



,,,,,,ved du hvad den hedder ? mit problem er også at når han henter
bolden går det ret hårdt ud over bolden da han tygger meget hårdt, så
jeg bruger tennisbolde da de er billige men de vejer jo ikke så meget
og er lidt sværre at kaste langt, da jeg ikke har råd til at blive ved
med at købe de små tunge lædderkugler hele tiden, de er ellers nemme
at kaste langt da de vejer meget mere, men han flår dem på vejen
tilbage.

Lars Hoffmann (22-06-2003)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 22-06-03 09:41

Punish the deed, not the breed escribió / skrev

> så jeg bruger tennisbolde da de er billige men de vejer jo
> ikke så meget og er lidt sværre at kaste langt,

Så bare brug en tennisketcher til at fyre dem afsted med

--
www.intercambiodvd.com

Punish the deed, not~ (22-06-2003)
Kommentar
Fra : Punish the deed, not~


Dato : 22-06-03 14:16

On 22 Jun 2003 08:41:03 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrotd:

>Punish the deed, not the breed escribió / skrev
>
>> så jeg bruger tennisbolde da de er billige men de vejer jo
>> ikke så meget og er lidt sværre at kaste langt,
>
>Så bare brug en tennisketcher til at fyre dem afsted med




,,,,,tjae det var måske en meget simpel og god ide

Pia J (22-06-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 22-06-03 10:11


> >Man kan hos dyrehandleren få en slags kastearm man lægger bolden ned i.
Du
> >skal stadig kaste, men du kan få den meget længere ud, uden at bruge ret
> >mange kræfter.
> >
> >:Pia

> ,,,,,,ved du hvad den hedder ? mit problem er også at når han henter
> bolden går det ret hårdt ud over bolden da han tygger meget hårdt, så

Nej, vi har smidt pakken ud. Købt hos PetGo. Og den er til tennisbolde. I
øvrigt kaster jeg med mine lige til de går midt over - det kan godt lade sig
gøre. Kan du ikke finde på andre tricks med bolden mens du hviler armen?
Gribe den i luften fx.

:Pia


Trine Dyrgaard (22-06-2003)
Kommentar
Fra : Trine Dyrgaard


Dato : 22-06-03 01:20

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message
news:lsf9fvk174l07em3o22e5qg55ljqrn6gci@4ax.com...
> On Sat, 21 Jun 2003 16:32:39 +0200, Kim Vestergaard Hornbech
> <kvho97@hum.auc.dk> wrotd:
>
> ,,,,nu kender du jo ikke min hund nå ok han ville nok blive træt
> den er sikkert heller ikke vildt billig eller nem at have i bilen
> nej man burde jo kunne opfinde noget smart med et rør og en
> udløser og så proppe en tennisbold ned eller ligende

Måske sådan en her

http://www.sitstay.com/store/toys/toysball2.shtml

Men ligegyldig hvad du bruber, så kommer du ikke udenom, at det at kaste et
hav af tennisbolde, stresser hunden. Hvorfor gemmer du ikke boldene i
stedet, og lader ham søge efter dem? Det vil gøre ham langt mere træt end at
stæse frem og tilbage efter dem.

-Trine



Punish the deed, not~ (22-06-2003)
Kommentar
Fra : Punish the deed, not~


Dato : 22-06-03 08:38

On Sun, 22 Jun 2003 02:19:53 +0200, "Trine Dyrgaard"
<trine@startnettet.dk> wrotd:

>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message
>news:lsf9fvk174l07em3o22e5qg55ljqrn6gci@4ax.com...
>> On Sat, 21 Jun 2003 16:32:39 +0200, Kim Vestergaard Hornbech
>> <kvho97@hum.auc.dk> wrotd:
>>
>> ,,,,nu kender du jo ikke min hund nå ok han ville nok blive træt
>> den er sikkert heller ikke vildt billig eller nem at have i bilen
>> nej man burde jo kunne opfinde noget smart med et rør og en
>> udløser og så proppe en tennisbold ned eller ligende
>
>Måske sådan en her
>
>http://www.sitstay.com/store/toys/toysball2.shtml
>
>Men ligegyldig hvad du bruber, så kommer du ikke udenom, at det at kaste et
>hav af tennisbolde, stresser hunden. Hvorfor gemmer du ikke boldene i
>stedet, og lader ham søge efter dem? Det vil gøre ham langt mere træt end at
>stæse frem og tilbage efter dem.
>
>-Trine




,,,,,,,han bliver ikke specielt stresset af det, og han skal jo også
have noget alternativ motion nogle gange og han syntes at det er
sjovt, nå jeg er ved at hente den lille film med boldmaskinen så det
bliver spændende at se hvordan den fungerer

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste