Hvad må man putte i akvariet?
Fra : [9400]Omikron

Dato : 18-06-03 20:36

Jeg vil gerne vide hvilke ting man må putte i sit akvarie.
må man putte feks ler i? og hva med metal? aluminium feks

Fra : Linux

Dato : 19-06-03 08:50

man kan jo sådan set putte alt ned i akvariet
men så er det ikke sikkert at de dyr du stopper derned lever så lang tid

her er et par retningslinjer
de ting du stopper der ned skal være:
rene fri for alger
tungmetaller (vejsten grus sand)
giftige planter/rødder såsom guldregn/poppel
lim rester/ maling

så skriver du ler: det som ler er godt til er hvis du vil holde dyndpringere
sådan pt. vil jeg anbefale at du/i går en tur på bibloteket før i anskaffer
jer noget stort og dyrt

mvh Linux

"[9400]Omikron" <migselvmig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne vide hvilke ting man må putte i sit akvarie.
> må man putte feks ler i? og hva med metal? aluminium feks

---

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-06-03 08:22

"[9400]Omikron" <migselvmig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne vide hvilke ting man må putte i sit akvarie.
> må man putte feks ler i? og hva med metal? aluminium feks

Hvis du ikke kommer noget i,

1) du ikke absolut behøver at komme i
2) der ikke har en klar og veldefineret funktion

Kan det ikke gå helt galt.

Dit spørgsmål kan ikke besvares entydigt. Nogle stoffer er uskadelige under
visse forhold giftige, under andre ikke.
Eks dit spørgsmål om ler kan jeg besvare med et modspørgsmål:
Er salt giftigt ? - og det er med vilje at jeg ikke specificerer salt som
køkkensalt eller NaCl og at jeg ikke specificerer mængder, lige som du ikke
specificerer ler.
Det er med mange stoffer som med salt:
Livsnødvendigt i små doser, skadeligt i større og dødeligt i store doser.

Mvh
Ole