Forslag til overnatning fra DK til Lido'en
Fra : niho

Dato : 18-06-03 20:32

Hvem har gode erfaringer med prismæssigt rimelige overnatningsmulighed for
fem personer i Sydtyskland eller Østrig på vej til Lido'en i Italien

Vi påregner at rejse fra CPH fredag morgen

mvh. Niels

Fra : Carsten Stage

Dato : 18-06-03 22:07

niho wrote:
> overnatningsmulighed for fem personer i Sydtyskland eller Østrig på
> vej til Lido'en i Italien

I henholdsvis Pfunds og Prutz i Østrig er der et par oplagte muligheder

Jeg foretrækker Prutz, der ligger omkring 15 km nordligere end Pfunds.

En perle af en plads, hvis man vil se det klassiske Tirol! Pladsen er ikke
særlig stor - vel omkring 100 pladser, og så ligger den ideelt for nærmere
udforskning af Tirol.

Samtidig ligger den nær landevejen Landeck-Rechenpass, hvorfor det også er
en ideel plads til en eller flere overnatninger på vej til Italien - og
turen gennem Østrig kan gøres uden vignette. Bliv ganske enkelt på A7. til
enden - Füssen - Fernpass- Imst - Landeck - PRUTZ - Reschenpass og så er du
i Italien.

Aktiv Camping Prutz har meget fine sanitære forhold, der for eksempel tåler
sammenligning med det bedste - dette kombineret med et højt serviceniveau
fra teamet der driver pladsen, gør at den vil blive besøgt igen og igen.

Pladsen er absolut godt beliggende som base for ture til Kaunertal, med
gletscher og mulighed for at stå på sommerski i 3000 meters højde, ture til
det toldfri Samnaun i Sweitz, Italien og Innsbuck samt den idylliske
Öetztall, hvortil turen med fordel kan tages over bjergene, i stedet for
udenom ad landevejen.

Endvidere er der masser af vandrerruter i området og pladsen har et
samarbejde med en gruppe der arrangerer river rafting på Inn, der løber
langs pladsen. I nærheden er der badesø m.v.

Aktiv Camping Prutz har åbent både sommer og vinter - med masser af
aktiviteter både sommer og vintrer, hvis det er det man vil. I Prutz og
nærliggende småbyer er det fine indkøbsmuligheder samt masser at vælge
imellem, hvis man vil spise ude. Bemærk iøvrigt at det i sommerperioden kun
er i perioden 19/7 til 17/8 camping cheques IKKE accepteres.

Fra : T. Hartung

Dato : 19-06-03 20:29

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> enden - Füssen - Fernpass- Imst - Landeck - PRUTZ - Reschenpass og så er

Hej Carsten
Nu har du fortalt ................ ja jeg har ikke talt dem om den
plads/tur - i år vil jeg køre forbi og smutte den billige vej over knolden -
kan det passe tidsmæssigt snupper jeg en overnatning på pladsen - nu vil jeg
se græstæppet om det virkeligt er grønt

Op med en øl jeg er der den 28/06/03 lørdag eftermiddag kl. 17.36 - frem med
flaget - du kan kende mig på turboen

mvh
T. Hartung

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-06-03 00:30

T. Hartung wrote:

> Nu har du fortalt ................ ja jeg har ikke talt dem om den
> plads/tur

Så vil jeg håbe at min begejstring for pladsen holder.

> Op med en øl jeg er der den 28/06/03 lørdag eftermiddag kl. 17.36 -
> frem med flaget - du kan kende mig på turboen

Så ses vi desværre ikke. Hvis jeg kommer der bliver det først senere på
sommeren. Men du må hilse Manfred Jele fra mig... God tur...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-06-03 07:40

Carsten Stage wrote:

> Så vil jeg håbe at min begejstring for pladsen holder.

Så bør jeg tilføje at I burde holde bare et par dage og opleve Kaunertal og
Samnaun. Selve pladsen er ret enkel - lige som jeg foretrækker det. Ingen
cirkus, Tivoli, højttalere eller andet støj. Kun floden Inn hører man og den
sørger for at trafikstøjen fra vejen ikke er generende.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : T. Hartung

Dato : 20-06-03 22:41

> [...]
den
> sørger for at trafikstøjen fra vejen ikke er generende.

vi har en "date" i Italien så en overnatning hvis det passser tidsmæssigt
på pladsen ellers forbi. Ved godt at en god plads kræver mere end 1
overnatning for bedømmelse - den med sommerski den trækker sq. Har set i mit
ADAC skiguide det er ok - villle gerne at det var mig der bestemte der - men
solen trækker. Den med roen og en brusende fod virker meget afslappende -det
kan man bruge efter 1.300 km på ballerne Men 2 par af vores venner er nu
på vej sydover - regn i nordtyskland - men solen kommer - det er os der
bestemmer !!

god sommer til alle
T. Hartung