webmail via IMAP
Fra : Bjarne Christensen

Dato : 18-06-03 18:56

Jeg har lavet noget webmail i php på min egen hjemside på min egen mail- og
webserver.

Lige nu tjekker den mail via pop3 port 110.

Men jeg ville gerne have det hele til at køre via IMAP protokolen.

Derfor efterlyser jeg info om:

hvor kan jeg downloade imap?
hvordan får jeg det installeret i php/apacher

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 18-06-03 19:01

hov - glemte lige at sige at min server kører win2k sp3

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 18-06-03 19:03

> [...]
>
> Derfor efterlyser jeg info om:
>
> hvor kan jeg downloade imap?
> hvordan får jeg det installeret i php/apacher

Du skal have fat i en imap server, det kommer helt an på dit OS, hvis det er
linux findes der en del forskellige, til debian mener jeg der er en pakke
der bare hedder (imapd).

Af webmail software vil jeg da klart anbefale dig squirelmail (find den på
google, jeg er ik helt sikker på stavemåden, men det betyder egern på dansk
Den sættes nemt op via et perl script.

--
Mvh. Peter
____________________________

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 18-06-03 19:26

> Du skal have fat i en imap server, det kommer helt an på dit OS,

nogen ide om hvor jeg finder sådan een (til w2k med apache+php)

Er det bare en .dll fil - eller er det noget der skal installeres?

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 18-06-03 20:40

"Bjarne Christensen" <bch@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> nogen ide om hvor jeg finder sådan een (til w2k med apache+php)
>
> Er det bare en .dll fil - eller er det noget der skal installeres?

Det aner jeg godt nok ikke.... jeg har aldrig sat en mail server op på
windows, men jeg kunne forestille mig det var noget man kunne få i samme
mailserver som resten på en windows server... men spørg evt. i en windows
gruppe.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 18-06-03 20:49

Således skrev "Bjarne Christensen" <bch@yahoo.dk> i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php Wed, 18 Jun 2003 20:26:24
+0200:

>nogen ide om hvor jeg finder sådan een (til w2k med apache+php)

Hamsteren kører, udover pop3, smtp og nntp, også imap.

Gratis tysk letvægtssoftware.

<http://www.tglsoft.de>

Hvis du har bøvl med opsætningen, så kig tilbage i
<news:dk.edb.internet.software.mail+news> eller smid et spørgsmål.

Knud
--
Re vera, potas bene