Asus P4C800 Deluxe
Fra : Lars

Dato : 18-06-03 16:17

Har lige købt et sådant kort, problemer problemer og atter problemer.

Den starte fint op men går ned efter 30 sek til et minut

Den køre med en 2533 (533Mhz)

1 gig pc 3000 ram

Asus TI 4800SE

Audigy lydkort

Hvad kan der være galt, den kommer ikke med nogen fejl meddelser ej heller
beepkoder

Mvh Lars

Fra : BorreBoy

Dato : 18-06-03 16:59

"Lars" <l-poulsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Audigy lydkort
>
> Hvad kan der være galt, den kommer ikke med nogen fejl meddelser ej heller

Tjaa, mit kører perfekt. Har du opdateret BIOS (1006)???

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Lars

Dato : 18-06-03 19:00

> Tjaa, mit kører perfekt. Har du opdateret BIOS (1006)???
>

> --
> Med venlig hilsen,
> Thomas Borre.

Hmm det kan jeg jo ikke når den bare rebooter, det er lidt for risikabelt
at flashe når den kun er tændt i så kort tid.

Fik skrevet lidt forkert, den er tændt i 3-7 minutter derefter genstarter
den af sig selv.

Mvh Lars

Fra : J Larsen

Dato : 18-06-03 19:45

> [...]
> at flashe når den kun er tændt i så kort tid.
>
> Fik skrevet lidt forkert, den er tændt i 3-7 minutter derefter genstarter

Kan du ikke starte op på diskette, og så se
hvor lang tid den vil være tændt.

Genstarter den ikke kan du så godt opdatere bios,
uden at være bange for noget.

Hvad med at få det ombyttet, det fik jeg tre gange inden
det kørte som det skal, havde også problemer med at
den bare lukkede, genstartede eller blå skærm.

jeg endte op med at have skiftet alt i min pc - grafikkort,

nu kører det, men aldrig mere ASUS.

Mvh.

Fra : JohnnyB [2k]

Dato : 18-06-03 22:01

jeg fik oxo mit board byttet, det lavede underlige ting og bad om bios
update hvergang den startede/genstartede :(

johnny

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 18-06-03 23:59

"BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk> wrote in message
> Tjaa, mit kører perfekt. Har du opdateret BIOS (1006)???
Det gør min nu også dog syntes jeg den er lidt langsom om at boote ind i
windows ifht.mit gamle board, men har fået at vide at det kan skyldes raid
controllerne. Men ellers køre det fint, køre dog med bios beta 1007.013, dog
kan jeg ikke mauelt sætte ram til 333 hvis den også er sat til turbo, men
regner med at skiffe ram så jeg kan køre dual ddr.

Hygge

Dorthe

P.S. ifgl asus er det udkommet med et P4C800-E delux, de har vel rettet alle
de bugs der er med P4C800 delux.

Fra : BorreBoy

Dato : 19-06-03 08:56

"Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> windows ifht.mit gamle board, men har fået at vide at det kan skyldes raid

Hvis du ikke bruger RAID, kan du slå det fra i BIOS. Så er opstarten lidt
hurtigere. Jeg synes i øvrigt, at kortet booter hurtigere end mit gamle
P4S533...

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 19-06-03 22:26

> Hvis du ikke bruger RAID, kan du slå det fra i BIOS. Så er opstarten lidt
> hurtigere. Jeg synes i øvrigt, at kortet booter hurtigere end mit gamle
> P4S533...

Hvor gør man det?

Mvh

Jesper

Fra : BorreBoy

Dato : 20-06-03 09:37

"Jesper Larsen (Fjernxx)" <larsenXXjesper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor gør man det?

Man leder....

Under Advanced
Onboard Device Config.

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 20-06-03 17:40

> Hvis du ikke bruger RAID, kan du slå det fra i BIOS. Så er opstarten lidt
> hurtigere. Jeg synes i øvrigt, at kortet booter hurtigere end mit gamle
> P4S533...
Det er det skam, har disablet alt jeg ikke bruger altså raid, samt har sat
ide til P-ata og compatibility mode, selvom jeg køre XP, da den åbenbart
ikke vil kendes ved P-ata i enhance mode. Men det tager stadig lang tid at
boote og kan se at windows stadig detecter sata raid controllerne i windown
ikke IDE raid controlleren. Det er som om den står og leder efter noget
efter den har detected usb etc kommer der en sort skærm med en hvid cursor i
det ene hjørne, det er derfra det tager lang tid før win loading skærmen
kommer. Men ud over det køre det fint.

Hygge

Dorthe

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 20-06-03 11:26

Har du prøvet nogle andre ram.

mvh
Thomas

Fra : Falcon© [2635]

Dato : 28-06-03 01:22

"Thomas Strøm Larsen" <tholar31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har du prøvet nogle andre ram.

- og i stedet for - lidt "Windows 2000" ??? *G*

> mvh
> Thomas

\!!/
@..@