Fini Høstrup
Fra : Xylofonius

Dato : 30-03-01 13:53

Er der nogle der kender noget til Fini Høstrup?
Genre, produktion, etc....

Fra : Henrik Fuglesang

Dato : 30-03-01 20:58

Kender ikke mere til ham end, at han lavet en masse musik til TV-udsendelser
og dokumentar-programmer. Jeg mener han har stor tilknytning til programmer
på TV2!

"fuglesang"

Fra : Xylofonius

Dato : 30-03-01 21:34

Jeg har en formodning om, at han har været kapelmester for Cirkusrevyen i
nogle år.

Fra : Kim

Dato : 31-03-01 13:10

Jeg tror også han har skrevet musikken til musicalen "Atlantis"

Fra : Allan H. Honner

Dato : 04-04-01 10:20

On Sat, 31 Mar 2001 14:10:13 +0200, "Kim" <kilo@jubiipost.dk> wrote:

>Jeg tror også han har skrevet musikken til musicalen "Atlantis"

Nope det var Peter Spies der skrev musik til Atlantis. Fini Høstrup,
var dog kapelmester, så noget havde han med Atlantis at gøre.

--
Venlig hilsen
Allan H. Honner

Fra : Filip Skjerning

Dato : 31-03-01 22:01

"Xylofonius" <andreas_emil_kry@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der kender noget til Fini Høstrup?
> Genre, produktion, etc....

Jeg forbinder umiddelbart navnet med jazz/jazzrelateret musik. Et kig i
JazzSpecial, i oversigten over Jazzklubbens lager, viser to CD'er:
"Boomerang" og "Stories".
Derudover har jeg lagt mærke til hans navn i rulleteksterne til "Strisser på
Samsø", hvor han har lavet musikken.

Men, men, men...
Ved at bladre lidt tilbage i mine JazzSpecials finder jeg omtale af hans
seneste plade ("Stories"). Og det er en omtale, der vist nok kaster lidt
mere lys over denne tråds spørgsmål. Jeg citerer herunder fra Jazzklubbens
nyhedsbrev i Jazzspecial aug/sep 2000:

Fini Høstrup Trio: Stories (Stunt Records)

Hvis man ikke har fulgt godt med i hvad der rører sig på den danske
jazzscene er det vel tilgiveligt hvis man siger ”Fini hvem?”, Som 50-årig er
Fini Høstrup - skønt han har været professionel musiker i 30 år - ikke
specielt synlig i det københavnske jazzliv. Men spørg skuespillere, sangere,
TV- og filmproducere og instruktører samt mange af de musikere der tjener
deres brød i diverse orkestergrave. De kender ham. Høstrup er ikke manden
der maser sig ind i spotlightet og i størstedelen af hans liv har hans
væsentligste virke ligget indenfor musik til teater- og sceneproduktioner.
På den ny cd er alle melodierne hans egne, flere af dem med en tydelig
sang-karakter.
”Hvad Mads og Alex angår, har jeg spillet med dem begge to mange gange
igennem årene. Fremragende rnusikere og dejlige rnennesker. Vi havde det
herligt i studiet, dem vil jeg gerne ud på landevejene med”, fortæller
Høstrup, Uanset hvor glimrende og gennemprofessionelt hans arbejde er for
teatre, revyer, radio, TV og film, så skulle det undre hvis Fini Høstrup med
denne cd fik muligheden for at komme op fra orkestergraven ud på landevejen
og dermed blive mere synlig for et jazzpublikum.

[Pladens indhold:]
THIS TIME WILL SHQW / LIGHTS QUT / SUDDENLY SUNDAY / WALTZ IN F / SPRING
TIDE NOW / LUMPY SEA / TRIPPING / ANOTHER SONG / HAZINESS / BLEAK NIGHT /
YEARS AGO / PASH / DAY FOUR / GLASS ROOM / PLUG OUT. 59:12.

[Medvirkende:] FINI HØSTRUP (p), MADS VINDING (b), ALEX RIEL (dm).

--
Venlig hilsen
Filip Skjerning

Fra : Xylofonius

Dato : 01-04-01 19:15

Grunden til, at jeg godt kunne tænke mig at vide noget om ham er, at jeg er
i familie med ham.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 01-04-01 19:23

> Grunden til, at jeg godt kunne tænke mig at vide noget om ham er, at jeg
er
> i familie med ham.
____________________

...var det ikke nærliggende at spørge den resterende familie ???

At jeg er i familie med Jesus betyder dog ikke jeg
er int. i at vide mere om ham...

MVH

Fra : Xylofonius

Dato : 01-04-01 20:09

Hvad nu hvis man ikke KAN spørge den resterende familie?
Gør det noget at jeg stillede et åbent pørgsmål?
Jeg troede det var noget af det newsgroups var til for.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 01-04-01 20:50

> Hvad nu hvis man ikke KAN spørge den resterende familie?
> Gør det noget at jeg stillede et åbent pørgsmål?
> Jeg troede det var noget af det newsgroups var til for.
____________________________

Du stillede et åbent spørgsmål og fik mig på krogen med et svar
som i mine ører lød åbenlyst og ligetil..

Men hvorFOR kan du ikke spørge den resterende familie ???

MVH

Fra : Xylofonius

Dato : 01-04-01 21:02

Simpelthen fordi mit eneste kontaktled til den del af familien var min
bedstefar, som nu er død.
Jeg har aldrig haft kontakt med nogen fra den side.
Alligevel kunne jeg godt tænke mig lidt information, da jeg sommetider har
set Finis navn nævt på tv.

Fra : -= Mahn-Zeh =-

Dato : 01-04-01 22:53

Fini Høstrup har været kapelmester på Cirkusrevyen sidste sommer, og på
"Fame" på Nørrebro Teater (de spillede pissegodt!)

--
-= Mahn-Zeh =-
icq# 99637634

Fra : Karsten Olesen

Dato : 01-04-01 23:01

> [...]
> Jeg har aldrig haft kontakt med nogen fra den side.
> Alligevel kunne jeg godt tænke mig lidt information, da jeg sommetider har
________________________

Ok..som Leth vil sige..."En rigtig flot finish"..
....Finis min fættar...

MVH

Fra : Xylofonius

Dato : 02-04-01 07:48

Ha Ha

Fra : John Thomsen

Dato : 19-04-01 11:53

On Sun, 1 Apr 2001 22:01:36 +0200, "Xylofonius"
> [...]

>Jeg har aldrig haft kontakt med nogen fra den side.
>Alligevel kunne jeg godt tænke mig lidt information, da jeg sommetider har

Fini er et meget venligt og imødekommende menneske, iflg. en af mine
gamle kolleger, som kendte ham særdeles godt.

Men med den indgang du har, via en Bedstefar, kunne det være relevaznt
for dig at henvende dig til ham, i første omgang som et led i
slægtsforskning - det er en eksplosivt voksende hobby.

Du kan få indtryk af det på dk.historie.genealogi.....

www.bkwin.com eller bkwin.net kan du hente et godt program til
formålet som shareware. Anbefaling: Tag BK5 i første omgang selv om
BK6 er fremme.

Venligst
John