Hvordan dimisionerer man en array man ikke~
Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-06-03 15:04

Jeg har nogle linjer i en textfil som jeg vil læse ind i en array, for
bagefter at sorterer dem.
Jeg ved bare ikke på forhånd hvormange linjer der er, de vil varierer
fra gang til gang.
Hvordan gør man.
Kan man dimisionerer en array til en variable størrelse ?

/Hans

Fra : mwn

Dato : 18-06-03 16:25

dim bla() as string
redim bla(0) = "yahuuuu"
redim preserv bla(1) as string
bla(1) = "Gnyfgnyf"

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 08:25

du bruger REDIM tabel(x) PRESERVE.

Hvis du glemmer PRESERVE er tabellen tom efter at den har ændret
størrelse.

Fra : Mads Peter Jensen

Dato : 19-06-03 19:18

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message
> [...]
> fra gang til gang.
> Hvordan gør man.
> Kan man dimisionerer en array til en variable størrelse ?

Hvad med at bruge en collection

Private Sub Command1_Click()
Dim oCol As New Collection
Dim s As Variant
Dim i As Integer

s = "String1"
oCol.Add s

s = "String2"
oCol.Add s
i = 1
For Each s In oCol
Debug.Print oCol.Item(i)
i = i + 1
Next s

End Sub

Collections er meget robuste og kræver ikke redim og andre besværligheder.

Med Venlig Hilsen
Mads Peter Jensen

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 19-06-03 22:25

Mads Peter Jensen skrev:
> i = 1
> For Each s In oCol
> Debug.Print oCol.Item(i)
> i = i + 1
> Next s

Hmm, jeg tror at du har fået blandet to ting lidt sammen.

Mon ikke du mener:

For Each s In oCol
Debug.Print s
Next s