Mælk
Fra : Krystalheksen

Dato : 18-06-03 13:40

Kære NG

Kan voksne hunde tåle alm. mælk??

Mange varme sommerhilsner

Gabrielle Bay

Fra : Berit Nielsen

Dato : 18-06-03 14:05

"> Kan voksne hunde tåle alm. mælk??

> Mange varme sommerhilsner
>
> Gabrielle Bay

Vi har altid brugt at give vores hunde ca. ½ L. almindelig mælk om dagen.
Ingen af dem har nogensinde haft nogen sygdomme, eller skader.
Jeg giver det fordi det er et naturligt kalktilskud, og hundene elsker det.
Så de kan sagtens tåle det.
Men måske er der nogen som ikke kan, lige som der er med mennesker.

Hilsen Berit Nielsen
http://www.arabiskrideklub.dk
http://www.familiehunde.dk

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 18-06-03 14:40

Hej Berit og Gabrielle

Jeg har hørt, og så kan det jo være at der er en som kan be- eller afkræfte
det, at hunde og katte fødes med et enzym i maven som nedbryder mælken, og
derved bevirker at de ikke får dårlig mave. Hvis hunden eller katten i en
længere periode ikke får mælk forsvinder dette enzym, og derfor kan mælk give
dårlig mave.

/Kim

Fra : Krystalheksen

Dato : 18-06-03 15:31

Hejsa

Det er enormt dejligt at vide, for min hund vil så gerne have sin tørkost
blandet op med lidt mælk, men jeg har fra anden side fået at vide, at det er
at aflive hunden langsomt men sikkert at give den mælk, så det holdt jeg jo
så straks op med. Han har ikke haft problemer med at tåle det overhovedet,
men jeg ville jo ikke give ham noget der var skadeligt.

Tusind tak for jeres svar - det gør mig meget glad :0)

Gabrielle

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-06-03 15:52

On Wed, 18 Jun 2003 16:30:46 +0200, "Krystalheksen"
<WiccaSpirit@tdcspace.dk> wrotd:

> [...]
>men jeg ville jo ikke give ham noget der var skadeligt.
>
>Tusind tak for jeres svar - det gør mig meget glad :0)

,,jeg giver også min hund mælk i tørfodret nogle gange , og han har
det helt fint

Fra : BN

Dato : 18-06-03 16:45

"Krystalheksen" <WiccaSpirit@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men jeg ville jo ikke give ham noget der var skadeligt.
>
> Tusind tak for jeres svar - det gør mig meget glad :0)

Hej

Jeg har også hørt, at det ikke er godt ag give hunde eller katte mælk.
Direkte fra koen er godt til killinger mv., men det vi køber er ikke godt.
Ved at du ikke har fået så mange svar, synes jeg at du skal kontkte et par
uafhængige dyrlæger og spørge dem til råds. Dette har jeg engang gjort vis
telefon, og de har været meget flinke til at svare

Hilsen BN

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 19-06-03 08:56

Vores hund får for resten tykmælk en gang i mellem - det har jeg aldrig hørt
skulle være skadeligt.

/Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-06-03 10:16

> Vores hund får for resten tykmælk en gang i mellem - det har jeg aldrig
hørt
> skulle være skadeligt.
>
> /Kim

Hej Kim

Nej syrnede produkter volder som regel ingen problemer. Det er derfor
katten venter, til det ikke kan falde af tallerkenen, så er det bare
guf.....Dog er vi mennesker ikke helt enige med katten, men det skyldes jo
nok mest, at vi er lidt bange for, hvad andre vil tænke, hvis de så
tallerkenen ..

M.V.H......Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-06-03 17:23

> Kære NG
>
> Kan voksne hunde tåle alm. mælk??
>
> Mange varme sommerhilsner
>
> Gabrielle Bay

Hej Gabrielle

Det kan generelt besvares kort " Ja " Der kommer selvfølgelig så de enkelt
eksemplarer som ikke kan, eller er allergisk overfor mælkeprodukter. Katte
forholder det sig vist lidt anderledes med. De kan få hård mave af det. Men
det løser de ofte selv, ved at lade det stå, til det ikke kan falde af
tallerkenen, og derefter er det bare guf ( i hvert fald ifølge katten
....)..

M.V.H.....Benny..

Fra : Robert Andersen

Dato : 20-06-03 22:14