'Henvisning' til nu URL?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 18-06-03 12:23

Ifm. ændring af internetabonnement skal jeg have en hjemmeside
'flyttet'.
Hvordan er det nu lige, man får evt. besøgende til den 'gamle' URL ført
over til den gældende - enten 'transparent' eller via en 'mellemside',
hvor ny URL oplyses og med link til denne?

--
(fjern slet fra mail-adr.)
med venlig hilsen,

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-06-03 12:56

Hans Henrik Hansen wrote :

> Ifm. ændring af internetabonnement skal jeg have en hjemmeside
> 'flyttet'.
> Hvordan er det nu lige, man får evt. besøgende til den 'gamle' URL ført
> over til den gældende

Det kan ikke lade sig gøre i ren HTML uden at ændre i samtlige filer -
men hvis du har adgang til noget serverside-sjov som ASP,PHP,ASP.net
eller lignende, så kan du godt gøre det.

I ASP ville det fx se således ud:

sub Session_OnStart
   strURI = "http://nyhjemmside.dk"
   requestedFolder = Request.servervariables("PATH_INFO")
   requestedData = Request.ServerVariables("QUERY_STRING")
   Response.Redirect strURI & requestedFolder & "?" & requestedData
   Response.End
end sub

Ovenstående skal lægges i global.asa

--
Jesper Stocholm
* asp-faq.dk er den officielle OSS for nyhedsgruppen for ASP-udviklere. *

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-06-03 13:47

Hans Henrik Hansen skrev:

> [...]
> URL ført over til den gældende - enten 'transparent' eller via
> en 'mellemside', hvor ny URL oplyses og med link til denne?

<META HTTP-EQUIV="refresh"
content="2;URL=http://www.yoursite.com/newpage.htm">

(viderestilling efter 2 sekunder til adressen under URL)

Se mere på <http://www.pageresource.com/html/metref.htm>
--
Jens Gyldenkærne Clausen