Hvilken Ram skal jeg købe?
Fra : Svend .Tveskæg.

Dato : 18-06-03 11:30

Hi Boys

Jeg har købt et Asus A7N8X deluxe, sammen med bundkortet købte jeg 3
stænger 512 MB Twinmos PC2700 ram.

De vil imidlertidig ikke køre som PC2700 i bundkortet uden at der
opstår data korruption på filer fra 10MB og opefter og uden at jeg
oplever blå skærme på tilfældige tidspunkter.

Når jeg skruer rammene ned til 133Mhz (PC2100) fungerer alt fint.

Så mit spørgsmål er, hvilke ram bør jeg købe for at kunne køre PC2700
??

Hvilke ram har i andre A7N8X ejere købt. ??

Det er sgu svært det her for jeg oplever at selv når kigger på meget
dyr kvalitets ram ja så anbefales rammen ikke til mit bundkort, Så som
f,eks disse klodser.
http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=25339209

Hvad gør jeg ??

Fra : LC

Dato : 18-06-03 16:54

Skal du ikke bare nøjes med 2 stk ram moduler

Fra : fam.johansson

Dato : 18-06-03 21:19

> [...]
>
> Det er sgu svært det her for jeg oplever at selv når kigger på meget
> dyr kvalitets ram ja så anbefales rammen ikke til mit bundkort, Så som

Hej.

Jeg har lige bygget 2 pc`er med samme bundkort og en stang 512mb kingston pc
2700 ram. Det virkede ad h...... til.

Men lidt snakken med teknikken hos shg.dk løste problemet. Nye bundkort er
åbenbart ikke vilde med dobbeltsidet ram.

Jeg sendte blokkene retur på fortrydelsesretten og bestilte 2 stk. 256 mb
blokke til hver i stedet, så nu spiller de bare som en drøm.

Så det kunne jo være problemet.

Mvh. Kimmo

Fra : -w

Dato : 21-06-03 20:30

"fam.johansson" <fam.johanssonhund.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men lidt snakken med teknikken hos shg.dk løste problemet. Nye bundkort er
> åbenbart ikke vilde med dobbeltsidet ram.

Jeg har lige bestilt 2 x 512mb pc3200 Crucial (som vel er dobbeltsidet?) så
det er da ikke rart at høre.
Jeg har googlet lidt om det er et kendt problem, men har ikke kunnet finde
noget om lige det problem..
Såeehh.. Er det er kendt problem eller har han/du bare været uheldig?
Er der nogle retningslinier man skal følge for at undgå problemet (hvis det
virkelig findes?)

m.v.h.

Fra : -w

Dato : 13-07-03 19:11

"-w" <@ .> skrev i en meddelelse news:bd2boi$4f0$1@dknews.tiscali.dk...

> [...]

> Såeehh.. Er det er kendt problem eller har han/du bare været uheldig?
> Er der nogle retningslinier man skal følge for at undgå problemet (hvis

For lige at følge op på mit eget spm. kan jeg oplyse at det kører som det
skal.

De 2 x 512mb pc3200 Crucial kører på Soltek FRN2-RL uden problemer.

-w

Fra : Nuser

Dato : 19-06-03 05:33

HVdordan "skruer" du rammene ned til 133 Mhz??

mvh
nuser

Fra : Bach|DK|

Dato : 21-06-03 10:02

Nuser wrote:

> HVdordan "skruer" du rammene ned til 133 Mhz??

På nyere bundkort kan du gøre dette i BIOS. Lidt ældre bundkort har som
regel en DIP-switch siddene som man skal rode lidt med.
--
Michael Bach

OE Quotefix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Bach|DK|

Dato : 21-06-03 10:04

Svend .Tveskæg. wrote:

> Det er sgu svært det her for jeg oplever at selv når kigger på meget
> dyr kvalitets ram ja så anbefales rammen ikke til mit bundkort, Så som
> [...]

Du kan ikke installere PC3700 når dit bundkort kun understøtter op til
PC3200!

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 21-06-03 17:52

Bach|DK| wrote:

> Du kan ikke installere PC3700 når dit bundkort kun understøtter op til
> PC3200

Jo, det vil bare kun køre som PC3200 (dvs. 200 MHz / DDR400)

Fra : Bach|DK|

Dato : 21-06-03 18:37

Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> Jo, det vil bare kun køre som PC3200 (dvs. 200 MHz / DDR400)

Nå, ja selvfølgelig. Bagudkompatibel, det samme som med alm. SDRam,
sorry :)

Fra : Jonny Jensen

Dato : 03-07-03 17:40

> Så mit spørgsmål er, hvilke ram bør jeg købe for at kunne køre PC2700
> ??
>
> Hvilke ram har i andre A7N8X ejere købt. ??

Snuppede 2 x 256 MB Kingston HyperX PC3500 (men de fås også i andre
hastigheder) det kører fint, men køber nok en enkelt stang 512 mere, så jeg
har 512 - 512 i dual channel ddr i stedet... lidt vildere jo :)

Husk på, at hvis du skal udnytte bundkortet optimalt, skal der sidde samme
MB ram i hver "bank" i bundkortet. Altså hvis du har 2x256, skal der sidde
en i slottet for sig selv, og et i et af de andre to slots, som sidder i
par. Har du (som mig snart) opgraderingsplaner, skal der så smides 512 MB i
det ene slot, og de to 256 MB i de andre to. Ellers kører boardet ikke dual
channel ddr, og du får ikke den ydelse som bundkortet er i stand til at
levere.

Jonny.