Kan ikke komme på Internettet
Fra : Peter Jensen

Dato : 18-06-03 10:56

Har en Windows2000 klient som logger på en NT4 Server og får IP, Wins, DNS,
Gateway etc. fra DHCP serveren.

Jeg kan pinge de tp DNS ip adresser som jeg får tildelt, og få positivt
svar. Men jeg får "unknow host" hvis jeg pinger www.dr.dk !!?? Jeg kan ikke
komme på Internettet. Andre pc i samme netværk kan godt komme på
Internettet.

Hjælp !!

Fra : Klitgaard

Dato : 18-06-03 11:14

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> komme på Internettet. Andre pc i samme netværk kan godt komme på

www.dr.dk har lukket for ping.

/Klitgaard

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-06-03 11:25

OK, men hvorfor kan jeg ikke komme på, når jeg kan finge dns ? Jeg kan godt
modtage/afsende emails !!

Fra : jens

Dato : 18-06-03 11:42

Peter Jensen wrote:
> OK, men hvorfor kan jeg ikke komme på, når jeg kan finge dns ? Jeg
> kan godt modtage/afsende emails !!

www.tv2.dk har ikke lukket for ping.

Hvad er der af router mellem net og lan ?
Er den blokeret for ukendte maskiner/mac adresser ?

Mvh Jens

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-06-03 12:27

TAK TAK.

Maskinen har tabt netværkskonf., som efterfølgende blev genskabt. Under
genskabelsen blev der ændre fra fast ip adresse til DHCP. I firewall'en var
angivet hvilke ipadresser der kunne komme på internettet

Jeg er et fjols....................

Fra : jens

Dato : 18-06-03 12:33

Peter Jensen wrote:
> TAK TAK.

> Jeg er et fjols....................

De findes ikke.......
Der findes kun mennesker og computere i denne sammenhæng.....

Mvh Jens

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 18-06-03 17:34

jens wrote:

> De findes ikke.......
> Der findes kun mennesker og computere i denne sammenhæng.....

.... Og Microsoft.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : jens

Dato : 18-06-03 17:48

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse

> ... Og Microsoft.

Man _kan_ komme i tvivl om i hvilken af de 2 grupper microsoft bor ja.

Mvh Jens som har masser af gratis >èr nu

Fra : Calle.

Dato : 18-06-03 12:26

Peter Jensen wrote:
> OK, men hvorfor kan jeg ikke komme på, når jeg kan finge dns ? Jeg
> kan godt modtage/afsende emails !!

i IE > funktioner > internetindstillinger > fanen "forbindelser" mærke
ved "ring aldrig til en forbindelse" tryk på knappen "LAN-indstillinger"
sæt mærke i "automatisk registreringer af indstillinger"

--
Calle

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 18-06-03 21:27

"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved "ring aldrig til en forbindelse" tryk på knappen
"LAN-indstillinger"
> sæt mærke i "automatisk registreringer af indstillinger"

Automatisk registrering er sjældent nødvendig, og gør det kun
langsommere.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Hagman

Dato : 18-06-03 21:30

Kan ikke dy mig:

"Jeg skal på internettet, ikke fiskernettet" ! ;)

Fra : jens

Dato : 18-06-03 21:49

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Kan ikke dy mig:

Fy

> "Jeg skal på internettet, ikke fiskernettet" ! ;)

Hvis du fortsætter på den måde ender du på
"Ydernettet" isteddet for "Indernettet"

Mvh Jens