Hente TLD fra streng
Fra : Jimmy

Dato : 18-06-03 10:46

Hej

Jeg henter det aktuelle domænenavn ind med $HTTP_SERVER_VARS['HTTP_HOST'] og
præsenterer en given side afhængig af, hvilket domæne der er tale om.

Imidlertid ønsker jeg ikke at skelne mellem "sdf.domain.dk" og "domain.dk".

Hvordan stripper jeg lettest alt foran domain.dk?

Jeg har overvejet følgende:
- strrev
- finde placering x af andet punktum
- tage x-1 højre tegn af det fulde domæne

Er der en bedre måde?

Mvh
Jimmy

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 18-06-03 11:35

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - strrev
> - finde placering x af andet punktum
> - tage x-1 højre tegn af det fulde domæne

$domain_array = explode(".",$HTTP_SERVER_VARS['HTTP_POST']);
echo "tld ".$domain_array[sizeof($domain_array)-1];

Fra : Jimmy

Dato : 18-06-03 12:09

"Rasmus Christian Kaae" <rasmusHATHAT@3kingsHATHAT.dk> wrote in message
> "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> $domain_array = explode(".",$HTTP_SERVER_VARS['HTTP_POST']);
> echo "tld ".$domain_array[sizeof($domain_array)-1];

Super - den løsning var jeg selv igang med og ledte efter sizeof.

Det blev til:

$host = $HTTP_SERVER_VARS['HTTP_HOST'];
$host_arr = explode(".", $host);
$domain = $host_arr[sizeof($host_arr)-2] . "." .
$host_arr[sizeof($host_arr)-1];

echo $domain;

Skal man i øvrigt frigive sine arrays for at frigøre hukommelse eller er det
petitesser?

Tak for hjælpen,
Jimmy

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 18-06-03 21:49

> Skal man i øvrigt frigive sine arrays for at frigøre hukommelse eller er
det
> petitesser?

det skal man ikke det bliver garbage collected når udførslen af den
pågældende php-fil er termineret.