Det store spørgsmål?
Fra : Anja

Dato : 18-06-03 09:55

Hej

Vi er en familie som overvejer at købe en cv men vi er meget nybegyndere så
nu vil prøve at finde ud af lidt om de forskellige vogne før vi går på
indkøb.
Hvilke slags cv skal man kigge efter hvis man ca. har 50000.-?
Vi har 2 børn og de er pt. 10 og 1½ år så vi tænkte at det måske var en god
ide med køjeseng - så den store måske kan være lidt i fred! Hvad er jeres
erfaringer med køjesenge?
Mange af de cv vi har kigget på er med sove pladser til børnene der hvor man
sidder og det er jo ikke så smart når den lille har størrere sove behov end
resten af. familien.
Håber at i kan hjælpe os igang
Anja

--
Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...

Fra : Carsten Stage

Dato : 18-06-03 11:09

Anja wrote:

> Vi er en familie ... er meget nybegyndere....

Og velkommen til campisternes verden... )

> Hvilke slags cv skal man kigge efter hvis man ca. har 50000.-?
> Vi har 2 børn og de er pt. 10 og 1½ år

OK - så er der en række muligheder... Men, det er kun Jer selv der kan
afgøre hvilken indretning der passer til lige Jeres behov.

Du nævner selv køjevogn som en mulig løsning. Det er jeg ikke utilbøjelig
til at give dig ret i - jeg ville se efter en af de 5- eller 5½ meters vogne
der har langsgående køjer og et lille dinette (Bord/Bænk arrangement) bagest
i vognen. Det giver mulighed for en børneafdeling i den ende af vognen der
er længst fra døren og så en rundsiddegruppe forrest. Den lille dinette
bagest kan man eventuelt rede op som en seng hvor der kan ligge to voksne -
og så er der pludselig ikke behov for at skulle rede op både morgen og
aften...

Men som sagt, det er kun Jer der kan afgøre hvad der er rigtigt for jeres
familie.

Der er erfaringsmæssigt mange der vælger "forkert" første gang der købes
campingvogn og som så må ud og handle igen efter bare et par år. Det kunne
måske være en idé at leje sig frem i en eller flere vogntyper i løbet af det
første år. Så er man langt bedre rustet når der endelig skal investeres.
På den måde finder man også ud af om campinglivet i det hele taget er noget
der fænger - uden at man har bundet for mange penge i foretagenet.

God jagt - og god fornøjelse

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Jensn

Dato : 18-06-03 12:14

"Anja" <salg@holdum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

man
> sidder og det er jo ikke så smart når den lille har størrere sove behov

Hej Anja

Vi købte campingvogn sidste år (LMC 495K Luxus årg. 02)

I bagenden er der 2 køjer - overfor køjerne er der et bord
med 4 siddepladser (kan laves om til 2 pers. soveplads)

midt i er køkken og bad

i forenden er der stor rundsiddegruppe, som laves om til seng om
natten

Vi er 2 voksne og 2 børn (4½ & 13år) og det fungerer perfekt. Man kan
lukke af imellem køkken og bagende med en skydedør - på den måde
bliver den en slags "børneafd."

Det er rart at man kan putte den mindste uden at skulle lave en siddegruppe
om osv.

Vi ville ihvertfald købe samme type campingvogn igen, hvis vi skulle købe ny
idag.

Det eneste "minus" er at vi skal ligge rundsiddegruppen ned før vi kan
komme i seng - men det bliver nemt opvejet af plusset med køjerne

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : SB

Dato : 18-06-03 17:07

Hej

> så
> god
> man
> end

Vi gjorde det at vi lejede 3 forskellige slags vogne, en med køjer på tværs
i bunden, en med køjer på langs og en uden køjer.
Der er fordele ved dem alle, men klart så kom de to med køjer ind som langt
de bedste, især når man har to unger med på turen.
Modsat de andre valgte vi en med køjer på tværs i bunden, gjorde at vi kunne
klare os med en på 5 m. den anden var 5,5 m.(lidt at gøre med vægten) der ud
over vil vi også hellere have det lille bord over for køkkenet, da vi på den
måde havde afsætningsplads til maden rimelig tæt på køkkenet.
Når ungerne er i seng og lågerne trukket for har vi stadig en "stor" vogn,
da det kun tager en god ½ meter i længden at lukke af.
Men hvis i har mulighed for det, så prøv at leje jer frem, gør at man har en
god chance for at vælge rigtig første gang.

Held og lykke med det

Søren

Fra : T. Hartung

Dato : 18-06-03 18:57

> [...]

god
> ide med køjeseng - så den store måske kan være lidt i fred!

Hej med Jer

Vi kører en køjevogn Hobby 545 TK på 9. år: den er ganske enkel fremragende
indrettet. Børnene har deres eget værelse - i ydersæsonnen er vognen meget
rummelig, p.g.a. den lange gang, når det er koldt og mørkt ude kan alle nemt
være i vognen. Der er plads til en ekstra opredning hvis en kammerat skal
med på weekend, eller endnu være - svigermor.

Vore børn er i dag 15 og 11 år og de ligger stadig i deres egen seng og vi
lan lukke af - Herlig vogn hvis man har bilen til at trække den

vil I se så kik www.sitecenter.dk/hartung

held og lykke !!

mvh.
T. Hartung

Fra : Anja

Dato : 20-06-03 08:24

Hej
Tak for jeres svar...

Anja

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-06-03 10:38

Anja wrote:

> Hej
> Tak for jeres svar...

Ingen årsag - tvært imod... Spørg bare hvis der dukker noget op - og
vidergiv gerne Jeres erfaringer til andre i samme situation.

Hvis I følger med i gruppen her vil I hele tiden finde indlæg der er med til
at opbygge jeres erfaringsgrundlag. Måske er det ikke lige ting der
interesserer her og nu - men pludselig står I en situation hvor I kan huske
at have læst noget i gruppen.

Og så er der selvfølgelig de mange hjemmesider med oplysninger - for
eksempel: http://www.campingstuff.dk

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Hvis du er ny i nyhedsgrupperne, og måske ikke helt sikker
på hvordan man bærer sig ad, så er der hjælp at hente på

Fra : Anja

Dato : 20-06-03 11:03

--
og
> vidergiv gerne Jeres erfaringer til andre i samme situation.

Det kommer nok til at vare lidt før vi har erfaring - vi vil først købe i
efteråret - så kan det blive vores vinterprojekt at sætte den i stand også
glæde os til det forår.

> [...]
> at opbygge jeres erfaringsgrundlag. Måske er det ikke lige ting der
> interesserer her og nu - men pludselig står I en situation hvor I kan

Ja vi er allerede ivrige læsere men da vi ikke kan bidrage så læser vi bare
med...

> Og så er der selvfølgelig de mange hjemmesider med oplysninger - for
> eksempel: http://www.campingstuff.dk

Super med den slags sider - jeg bliver altså klogere og klogere - det er
også tiltrængt!

Hilsen
Anja

Fra : Søren Uttrup

Dato : 20-06-03 13:09

Start med at finde frem til hvad bilen må trække, inden i forelsker jer i en
af de store vogne. For hvis bilen skal udskiftes blive der ikke ret meget
tilbage til CV