katte ?
Fra : **LOC**

Dato : 17-06-03 21:35

Hvis man køber en killing på 12 uger der har haft adgang til have og vil
anskaffe sig den med henblik på at det skal være en indekat, ville det være
forsvarligt over for katten? Den skal være makker med en i forvejen indekat.

**LOC**

Fra : Camilla Baird

Dato : 17-06-03 21:39

On 17/06/2003 22:34, in article
3eef7b5b$0$13156$edfadb0f@dread15.news.tele.dk, "**LOC**" <anhen@mail.dk>
wrote:

> [...]
> forsvarligt over for katten? Den skal være makker med en i forvejen indekat.

Det kan jeg ikke anbefale. En killing/kat, der er vant til frit at kunne
komme ind/ud, som det passer den, vil have meget svært ved at tilpasse sig
et rent indeliv. Jeg synes, du skal finde en killing, som aldrig har været
ude, hvis det er din mening at have den som indekat.
Mvh Camilla
--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 18-06-03 07:43

"**LOC**" <anhen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
være
> forsvarligt over for katten? Den skal være makker med en i forvejen

Jeg har helt uden problemer taget tidligere udekillinger og fået harmoniske
og glade indekatte ud af det. Så længe, vi taler om en killing, er den
oftest god til at klare ændringer, og den glemmer hurtigt sit gamle udeliv.
Ikke mindst hvis du kan tilbyde den et aktivt liv, og er der en legekammerat
er det super (så som makker til din nuværende indekat vil det være fint).

MVH Mette

Fra : **LOC**

Dato : 18-06-03 07:52

OK tak for de gode svar

Fra : Jette Nielsen

Dato : 18-06-03 16:50

> [...]
> forsvarligt over for katten? Den skal være makker med en i forvejen indekat.

Mine to bavianer rendte ud og ind som det passede dem, indtil vi fik dem
14 uger gamle.

Vi har ikke haft nogen problemer overhovedet... Jeg tror at køreturen og
ankomsten i et fremmed hjem ofte er så stor en omvæltning, at de hurtigt
glemmer udelivet.

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 20-06-03 21:29

"**LOC**" <anhen@mail.dk> wrote in

> [...]
> og vil anskaffe sig den med henblik på at det skal være en
> indekat, ville det være forsvarligt over for katten? Den skal være

Først vil jeg sige at det _behøver_ ikke betyde noget, katte er jo dog
forskellige. Dernæst vil jeg sige at jeg har fået en af de katte Mette
Svangren omtaler og han virker ikke som om han savner noget, joee måske
lidt action når ingen af de andre katte er i humør, men det klarer han
så udmærket indendørs.

Jeg har sågar prøvet at have 2 udekatte i 2 år, flyttet med dem
hvorefter de blev indekatte. Situationen var lidt speciel, men det
lykkedes. Jeg havde 2 katte og fik i forbindelse med flytningen en
killing. Nu havde alle 3 katte jo hele tiden været udekatte, så det
måtte de jo blive ved med at være. Højst et par måneder efter
indflytningen sker der det at killingen forsvinder sporløst. Jeg brugte
timer på at lede efter ham, uden held. Kort tid efter bliver min hunkat
bidt i låret, ikke et alvorligt bid, men dog nok til at jeg lige får
dyrlægen ind over. Et par dage senere blev min hankat så væk natten
over, noget han normalt aldrig gjorde, mine katte skulle være inde om
natten, derfor fik de mad ved sengetid (min), det sikrede normalt at de
kom hjem. Næste morgen lå Johan ude foran min dør og så bestemt ikke
godt ud. Han var totalt skambidt, decideret overfaldet af en anden kat,
og tydeligvis blevet den lille. Den dag i dag tror jeg han nærmest var
i chok, han ænrede faktisk karakter. Dyrlægen opgave at tælle flere sår
efter de 17 og Johan blev syet, var det 2 eller 3 steder, slemt tilredt
var han. Set i lyset af at jeg aldrig fandt Ludvig og jeg kunne ha'
mistet Johan, så kom de ikke ud nogensinde mere. Sofie havde ingen
problemer med det overhovedet, Johan var så syg det første år at han
heller ikke havde trang til at komme ud at det heller ikke var et
problem, dog tror jeg ikke jeg havde kunnet gøre ham til indekat hvis
det ikke havde været for den tilredning. Først flere år efter blev han
igen interesseret i at komme ud. Da fik han lov til at komme med ned i
vores lille men godt afskærmede have, kun sammen med mig, derfor kun om
sommeren. Det nød han helt sikkert, indtil haven for omkring 3 år siden
blev lavet om til parkeringsplads for den lokale Prima

Nåmen, essensen af denne lange smøre er egentligt at jo du kan godt
omvende en killing, men en voksen kat kan det være meget svært med.
Held og lykke med at finde den rigtige mis.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer