Skrifttyper i FP2000
Fra : Lars Sørensen

Dato : 17-06-03 20:46

Hej NG.
Jeg har lavet en hjemmeside, hvor jeg ønsker at anvende ikke-standard
skrifttyper. Er der en mulighed for at integrere sådanne skrifttyper,
så de også anvendes af browsere, der ikke har de skrifttyper liggende
på HD?
Kan man evt. gemme/uploade skrifttypen i en mappe ligesom grafik?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-06-03 21:53

Lars Sørensen <lls@eucsyd.dk> skrev :

> [...]
>skrifttyper. Er der en mulighed for at integrere sådanne skrifttyper,
>så de også anvendes af browsere, der ikke har de skrifttyper liggende

Kan i praksis ikke lade sig gøre.
Microsoft Weft kan bruges, men det virker kun i IE og ikke altid,
samtidig gør det siderne tungere.
http://www.microsoft.com/typography/web/embedding/weft/default.htm

>Kan man evt. gemme/uploade skrifttypen i en mappe ligesom grafik?

Det kan du godt, men så skal du bede folk om at downlode og gemme
fonten og så installere, det tror jeg ikke at du skal regne med
at nogen gider og du skal også have lov til at distribuere
fonten.

Den eneste rigtig brugbare måde er at lave teksten som grafik,
men det vil jo gøre det mere besværligt at ændre på siderne.

Men jeg hører nu også til dem, som aldrig har forstået, hvorfor
brug af en ganske bestemt font er så vigtig.

--
Knud

Fra : Lars Sørensen

Dato : 17-06-03 23:54

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

> [...]
>
>Men jeg hører nu også til dem, som
>aldrig har forstået, hvorfor
>brug af en ganske bestemt font er så vigtig.

Tak for svaret.
Fonten er heller ikke livsvigtig, men hvis det nu kunne lade sig
gøre ...
Skulle være brugt i et logo.
Men tak alligevel.
Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-06-03 01:05

Lars Sørensen <lls@eucsyd.dk> skrev :

>Skulle være brugt i et logo.

Hvis det kun er et logo, så lav det som grafik.
--
Knud