VPN og Dlink 604
Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-06-03 20:01

Er det muligt at oprette en VPN forbindelse udefra og ind på en maskine
på mit LAN bag en Dlink604?

Formålet er at Sonofon Internet til Mobil ikke giver mulighed for at
sende mail gennem en SMTP server hos Sonofon
Jeg har så flere løsningsmodeller i tankerne, en af dem er at lave en
VPN forbindelse hjem til min egen maskine, og så have postfix eller
sådan en, til at lytte på en alternativ port, så jeg kommer udenom
TDC's TCP25 filter, og så tillade at relaye fra denne VPN forbindelse.
Det må vel være sikkert nok, til at jeg kan være sikker på at der ikke
er en SPAM'er der finder serveren på denne alternative port, og sender
hans SPAM gennem min maskine?

Ivar Madsen

Fra : Bent Nielsen

Dato : 17-06-03 20:36

Ivar Madsen wrote:
> [...]
> Det må vel være sikkert nok, til at jeg kan være sikker på at der ikke
> er en SPAM'er der finder serveren på denne alternative port, og sender

Hvorfor har du ikke bare noget webmail kørende derhjemme.
Så er der adgang til din mailserver lige meget hvor du er tilsluttes.

Webmail beøver jo ikke at køre på port 80 hvis den bruges af andre
webserver som ikke skal have adgang til den webmail.

Hjemme hos os bruger vi da denne løsning, men den sat op med logon og
password til hver bruger, så igen andre kan bruge den.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-06-03 20:46

Bent Nielsen skrev Tirsdag den 17. juni 2003 21:35 i dk.edb.netvaerk:

> Hvorfor har du ikke bare noget webmail kørende derhjemme.
> Så er der adgang til din mailserver lige meget hvor du er
> tilsluttes.

Fordi min mobil ikke kan snarke med en webmail server. En WAPmail kunne
den, men så vil jeg ikke have mailen liggende lokalt på mobilen.

Ivar Madsen