2000 underskrifter
Fra : Ole :-\)

Dato : 17-06-03 18:01

Jeg kan hermed meddele at http://ValhallaDVD.dk har indsamlet 2000
underskrifter, og at filmen kommer i biografen igen den 18. juli 2003 - lidt
trist, jeg har fødselsdag den 22. juli - men sådan kan det jo gå.

Tak for støtten!

Venlig hilsen
Ole
http://ValhallaDVD.dk
Weblog http://LifeSucks.dk

Fra : psycrow

Dato : 17-06-03 18:20

Så er vi to. Jubii!

Fra : Aragorn

Dato : 17-06-03 18:19

Tillykke til jer begge
--
Sune Nissen (Aragorn)
-

Fra : Ole :-\)

Dato : 17-06-03 22:28

Aragorn skrev news:3eef4d7e$0$15336$ba624c82@nntp05.dk.telia.net
> http://david-beckham.dk - Alt om Beckam og lidt til...

Har han ikke engang selv et site? Jeg kan ikke finde det

Fra : Søren Bendesen

Dato : 18-06-03 10:48

Ha ha... Jeg har den 18. juli!

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 17-06-03 18:30

Ole wrote:
> [...]
> underskrifter, og at filmen kommer i biografen igen den 18. juli 2003
> - lidt trist, jeg har fødselsdag den 22. juli - men sådan kan det jo

Alt for lækkert!

Er der evt nogle der kunne tage et initiativ, til at gøre noget i samme
stil, for at få udgivet alle afsnit af Mandrillen på DVD?

(måske ikke helt samme boldgade, men jeg tror det vil være en populær
udgivelse alligevel)

Mvh Michael

Fra : Peter Risager

Dato : 17-06-03 18:56

> Er der evt nogle der kunne tage et initiativ, til at gøre noget i
> samme stil, for at få udgivet alle afsnit af Mandrillen på DVD?

Lasse Rimmer har udtalt (skrevet) på sin hjemmeside at det ikke vil ske, jeg
kan ikke helt huske begrundelsen, men det er selvfølgelig noget med et
snævert marked og sådan.
--
Peter Risager
"Bombing in the name of peace is like

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 17-06-03 19:36

Peter Risager wrote:

> Lasse Rimmer har udtalt (skrevet) på sin hjemmeside at det ikke vil
> ske, jeg kan ikke helt huske begrundelsen, men det er selvfølgelig
> noget med et snævert marked og sådan.

Det er jo netop, derfor vi skal have et hav af underskrifter, hvis der skal
være en lille chance.

Jeg er bare bange for at DVD 2 sælger for dårligt, og at de tror det er et
generelt billede på salget, men jeg har fx personligt ikke købt den endnu,
da den skulle være af utrolig dårlig kvalitet (ikke indholdsmæssig).

Desuden tiltaler musik CD'en mig ikke.

Det undrer mig, at man ikke kunne ønske sketches med musik på, pga
copyright, og alligevel har de kunnet udsende en musik CD.

Men det er da rigtigt, at hvis vi ikke gør noget, så kommer den aldrig.

Tror du ikke også folkene bag Valhalla filmen ville sige, at markedet var
for snævert inden underskriftsindsamlingen begyndte?

Mvh Michael

Fra : Peter Risager

Dato : 17-06-03 21:45

> Tror du ikke også folkene bag Valhalla filmen ville sige, at markedet
> var for snævert inden underskriftsindsamlingen begyndte?
Både og.
Du skal overveje det faktum at Mandrillen ikke havde en seerskare på mere
end ca. 15.000 pr. afsnit, selcom det afgjort var _meget_ dedikerede fans
(jeg selv iberegnet) så er jeg overbevist om at Valhalla, som jo er en god
tegnefilm, tillige mainstream-agtig, vil have et større marked.

Men igen, det er jo kun spekulationer.
Den dårlige billedkvalitet opstår så vidt jeg husker kun ved hurtige ryk med
hovedet, altså ikke sådan generelt stillbilleder, men det er vel sådan det
er, når DVDen ikke kan sælge ret meget, så bliver udgivelsen også derefter.

Fra : CNS

Dato : 17-06-03 22:13

> [...]
> hovedet, altså ikke sådan generelt stillbilleder, men det er vel sådan det
> er, når DVDen ikke kan sælge ret meget, så bliver udgivelsen også

Jeg blev så skuffet over kvaliteten på Mandril DVD2 at jeg brokkede mig til
butikken, hvor jeg købte den, og prøvede adskillige andre udgaver af
discen - men samme problem. Jeg fik mine penge tilbage, og har ikke planer
om at købe den foreløbig, førend den kan fåes billigt...

Ville dog være med på at købe en komplet udgivelse af alle afsnit - hvis
kvaliteten er som på DVD1, og ikke som det lort de lavede på DVD2! :(

--
Venlig hilsen
Christian

- Hvem er Åge...?
www.hvemeraage.tk

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 17-06-03 23:11

CNS wrote:

> [...]
>
> Ville dog være med på at købe en komplet udgivelse af alle afsnit -
> hvis kvaliteten er som på DVD1, og ikke som det lort de lavede på

Jeg har hørt det er fordi de har presset så meget ned på disken.

For der var jo kun plads til en DVD i æsken, når vi nu skulle have den
"skønne CD med al den musik, der virkelig er så sjovt, når det er taget ud
af sin sammenhæng. (der er en anelse sarkasme i dette, hvis i ikke skulle
have luret det).

Men jeg synes da det er værd at give en underskriftsindsamling en chance.
Det værste der kan ske, er jo at det ikke hjælper.

Jeg har desværre ikke evnerne til at starte sådan en underskiftsindsamling.
(men det kan jo være vi må låne Valhalla siden, og bare udskifte ordet
Valhalla med ordet Mandril)

Mvh Michael

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-03 00:39

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> writes:

> [...]
> af sin sammenhæng. (der er en anelse sarkasme i dette, hvis i ikke skulle

Lad mig så indskyde, at jeg nød CD'en. Den var dejlig og kørte længe i
repeat i min bil.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I Århus putter de brun sovs på bøfsandwich!
The RockBear. ((^)) Jeg har selv oplevet det, og det fik mig næsten til

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-03 00:37

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> writes:

> Er der evt nogle der kunne tage et initiativ, til at gøre noget i samme
> stil, for at få udgivet alle afsnit af Mandrillen på DVD?

Det kan du glemme.

Det er et mareridt rent rettighedsmæssigt, det vil ikke sælge godt nok
og du vil bare blive skuffet over at opdage, hvor mange knap så sjove
ting, det egentlig indeholder.

Med to udgivelser er materialet allerede ved at være tyndt.

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 18-06-03 09:15

Peter B. Juul wrote:

> Det kan du glemme.
>
> Det er et mareridt rent rettighedsmæssigt, det vil ikke sælge godt nok
> og du vil bare blive skuffet over at opdage, hvor mange knap så sjove
> ting, det egentlig indeholder.

Jeg kunne forestille mig, at det kunne være en udfordring mht rettigheder.
Mht knap så sjove ting, så er smag jo forskellig, og rent økonomisk, så er
pengene jo i hus på det tidspunkt jeg opdager det (hvis det skulle være
tilfældet).

> Med to udgivelser er materialet allerede ved at være tyndt.

Dette mener jeg kan skyldes flere ting:
For det første mister det en smule, at det ikke er sammenhængende afsnit.
For det andet er materialet valgt ud fra, at der ikke må være musik med, og
der er derfor en masse der er forbudt område (og ja det vil koste noget i
rettigheder, at få udgivet det hele, men det var jo det en
underskriftsindsamling, skulle give et billede af, om det rent faktisk kunne
betale sig.
For det tredie er meget af materialet på de 2 DVD'er lidt for mainstream.
Broder Salsa, Gentleman Finn og Lars Krimi. Misforstå mig ikke, det er
sjovt, men det er det alle har hørt om. De lidt mere specielle klip er
blevet lidt forbigået (min mening).

Og selvom det er et stort arbejde, at udsende det hele, så er det jo bare at
tage det afsnit for afsnit, hvor de ved de foregående DVD'er skulle kigge
det hele igennem, udvælge, og finde steder, hvor det var muligt at klippe,
uden af miste noget af meningen, eller hvor der blev refereret til noget,
der ikke var med og lignende.

Ekstra materiale kan de selvfølgelig ikke blive ved med at finde, men de kan
da altid lave nogle kommentarspor (som er ganske informative, og alt andet
lige bør blive bedre, hvis det er et helt afsnit, og de kan fortælle,
hvordan det var at lave lige netop dette afsnit).

Mvh Michael

p.s. Det kan være denne diskussion snart skulle have sin egen tråd.

Fra : Allan Henriksen

Dato : 17-06-03 21:51

Hehe, jeg har fødselsdag d. 18 juili :)
Allan Henriksen