desinfektion af fiskegrej
Fra : Henning Olsen

Dato : 17-06-03 17:30

Hej,jeg skal til Færøerne på ferie,og har hørt at man skal have sit udstyr
desinfisceret,inden ankomst,hvor kan man det og hvad koster det?Det kræves
også en dokumentation.Er der nogen der kan hjælpe?Hilsen Henning Olsen.

Fra : Lars

Dato : 17-06-03 18:05

"Henning Olsen" <Hogb_olsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> også en dokumentation.Er der nogen der kan hjælpe?Hilsen Henning Olsen.

Jeg ved ikke om det er det samme på Færøerne og Island, men i Island er der
desinfcicerings-faciliteter i lufthavnen som du skal bruge. Det er ikke nok
at du siger udstyret er desinficeret hjemmefra, det SKAL desinficeres ved
ankomsten.

Prøv evt. at finde den færøske turistinformation et sted, de kan sikkert
svare dig på det.

/Lars

Fra : Redaktion - Scandic~

Dato : 17-06-03 21:49

Hej Henning

Vi var på en redaktionstur til Færørene for 2 siden med scandicAngler.com,
og der var ikke nogen pardon ved den lejlighed. Alt vores grej blev ved
ankomsten i lufthavnen dyppet i et stort badekar! Selvom vi kunne påvise, at
noget af grejet var helt nyt skulle det igennem et bad...

Et iøvtigt godt link til information om Færørene er:
http://www.sportsfiskeri.fo

Venlig hilsen
Redaktionen scandicAngler.com

Fra : Stephan Cederstrøm C~

Dato : 18-06-03 21:26

Hej Henning!
Jeg skal til Island i august, og jeg har undersøgt hvordan proceduren
omkring desinfektion af fiskegrej er. Du kan få dit fiskegrej desinficeret
hos dyrlægen eller Fødevaredirektoratet (Ministeriet for Fødevarer, Landbrug
og Fiskeri) formedelst omkring 700 kr. Her desinficeres dit grej
selvfølgelig, men bliver også forseglet og pakket, så du IKKE skal ha' det
desinficeret i lufthavnen eller andetsteds på dit feriemål - her hos
dyrlægen får du desuden din dokumentation for, at dit grej er fuldstændig
smittefrit. Sådan er det i hvert fald med 110 %'s sikkerhed på Island, og
jeg er næsten sikker på, det også forholder sig sådan med Færøerne. Men
forhør dig hos Fødevaredirektoratet. De har mere forstand på det, end jeg
har. Det er i hvert fald ikke rigtigt, som "Lars" skriver, at selvom ens
fiskegrej ER desinficeret hjemmefra, så skal man ha' det gjort i
lufthavnen. Så er der jo ingen grund til, dyrlægen udsteder en dokumentation
og pakker det klinisk ind.
God tur.
Mvh. Stephan

Fra : Lars

Dato : 19-06-03 19:25

"Stephan Cederstrøm Christiansen" <stephancc@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> fiskegrej ER desinficeret hjemmefra, så skal man ha' det gjort i
> lufthavnen. Så er der jo ingen grund til, dyrlægen udsteder en

Ok, mit grej var heller ikke forseglet, så derfor skulle det igen
desinficeres.

Jeg skal for øvrigt derop igen til September, East Ranga!! Yipeeee

/Lars