[VB6] print gif eller jpg
Fra : Henrik Cichosz

Dato : 17-06-03 17:14

kan man printe en bestemt gif/jpg men en knap på en form, vi kan sige at den
gif ligger på C:\
vis man kan hvordan

mvh HC

Fra : Jan V.

Dato : 18-06-03 06:23

"Henrik Cichosz" <cichosz@fjerntdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> kan man printe en bestemt gif/jpg men en knap på en form, vi kan sige at
den
> gif ligger på C:\
> vis man kan hvordan
>
> mvh HC

Dim A as Picture

Set A = LoadPicture(Filnavn)

Printer.PaintPicture A, 0, 0, Printer.Width * 0.95, Printer.Height * 0.95 '
Måske lidt mere elegant, hvis man tager hensyn til den aktuelle printers
margen

Printer.EndDoc

Jan

Fra : Henrik Cichosz

Dato : 18-06-03 08:53

"Jan V." <jvFJERNDETTE@OG DETTEHEROGSÅdgm-sdg.com> skrev i en meddelelse

> [...]
'
> Måske lidt mere elegant, hvis man tager hensyn til den aktuelle printers

Takke det funger jo som det skal
hvorfor 0.95 i width og height ??
og A,0,0, hvad gør det
mvh HC

Fra : Jan V.

Dato : 18-06-03 12:00

> "Jan V." <jvFJERNDETTE@OG DETTEHEROGSÅdgm-sdg.com> skrev i en meddelelse

> [...]
0,0 er hvor på papiret i X;Y den skal "starte" med at printe. Hvis din
printer har en topmargen på 1 cm og en venstremargen på 0.5 cm, vil den
starte med printe der.

0.95 betyder at den tager den bredde, som printeren kan tage og scalerer ned
med 5 %.

Men prøv at kigge i hjælpen, den er udemærket.

Jan

Fra : Henrik Cichosz

Dato : 18-06-03 16:23

> Men prøv at kigge i hjælpen, den er udemærket.

igen tak skal du have, jeg bruger hjælp meget, men det er ikke altid jeg
rammer det jeg entlig leder efter

mvh HC