Frontline Pour-on Vet
Fra : maz

Dato : 17-06-03 16:42

Er der nogen kloge hoveder der kan svare på dette:
klippet fra netdyredoktor:
Indikationer:
Forebyggelse og behandling af loppeangreb hos hund og kat samt flåtangreb
hos hund.
Behandling af flåtangreb hos kat.

Det vil sige - hvis jeg har forstået det korrekt - Frontline virker IKKE
forebyggende mod flåter hos katte, men det virker som behandling af et
igangværende flåtangreb ??
Eller skal jeg bare regne med, at det *kun* virker mod lopper?
I så tilfælde, nogen der ved, hvad der decideret virker forebyggende mod
flåter/tæger??

Maria (som *ikke* bryder sig om tæger)

Fra : Ann K

Dato : 17-06-03 16:52

Hej Maria.

>Er der nogen kloge hoveder der kan svare på dette:

<> Nja... klog og klog ;oD

>Det vil sige - hvis jeg har forstået det korrekt - Frontline virker IKKE
forebyggende mod flåter hos katte, men det virker som behandling af et
igangværende flåtangreb ??

<> Jeg *tror* at der er tale om en uheldig formulering... Hele min Bande får
frontline netop _fordi_ det også virker forebyggende mod flåter... Og jeg
har da heller ikke endnu fundet en levende flåt i pelsen på nogen af dem
Enkelte døde ja, som stadig hænger fast i deres lange pels, men som sagt
ingen levende!

>I så tilfælde, nogen der ved, hvad der decideret virker forebyggende mod
flåter/tæger??

<> Jeg ved ikke om det kan bruges på katte, men Ex-spot er et virkelig godt
middel til hunde

>Maria (som *ikke* bryder sig om tæger)

<> Hvof'ikk'??? Der er da ikke noget så lækkert som at sidde og pille dem af
katten... sikke en hyggestund - især, når man som jeg, bor i et
"flåt-befængt" område ;-/
Nej alvorligt... de _er_ ækle!!!

Mvh Ann

Fra : Battlefield´s

Dato : 17-06-03 18:47

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

af
> katten... sikke en hyggestund - især, når man som jeg, bor i et

Hej
Nej, Ex-Spot må ikke anvendes til katte!
Hilsen Vibeke

---

Fra : maz

Dato : 17-06-03 19:33

> får frontline netop _fordi_ det også virker forebyggende mod flåter... Og
jeg

Godt at høre. Så kan jeg roligt bestille. Zeus skal i hvert fald have det
U - inden der er flere flåter og andet åndssvagt utøj, der lige smutter
vejen forbi hans pels.. (og jeg *hader* sådan nogle små kryb - lige nu synes
jeg det vrimler med al muligt i hans pels, men det er nok mig der ser
spøgelser.....)

"Battlefield´s" wrote:
> Nej, Ex-Spot må ikke anvendes til katte!
> Hilsen Vibeke

Okay, tak - så blev ja da lidt klogere

Fra : Christina Kausmally

Dato : 17-06-03 21:22

"maz" skrev
> [...]
> Eller skal jeg bare regne med, at det *kun* virker mod lopper?
> I så tilfælde, nogen der ved, hvad der decideret virker forebyggende mod

Hej Maria,
i mit arbejde på dyreklinikken har jeg lært, at der er forskel på hvornår de
forskellige loppemidler går ind og gør det af, med de kære små "husdyr".

En af grundene til, at Frontline er utroligt godt til dyr med loppeallergi
er, at loppen ikke behøver at bide i dyret, før midlet har en indvirkning.
Det er jo som bekendt ved selve biddet, at loppen overfører "giften".
Frontline lægger sig i talgkirtlerne/øvrste fedtlag. Men det er jo muligt,
at stoffet ikke har samme indvirkning på flåter, at de faktisk er nødt til
at "gnaske" lidt i vores katte, før det virker?? Måske deraf ordlyden
"flåtangreb?? Ved det ikke, men det er et forslag...

Og et lille p.s Vibeke(Battlefield's) har så absolut ret, mht. Exspot.
Desværre er der mange, der af den mening, at loppemidler kan bruges både her
og der.
Exspot er MEGET giftigt for katte(Ja, jeg tillod mig at råbe, undskyld)

De venligste hilsner

Christina Kausmally: thamis@mail.tele.dk
Thami's Hellige Birmaer: http://home19.inet.tele.dk/thamis/

Fra : Ann K

Dato : 17-06-03 22:03

Hejsa.

Christina skrev:
>Exspot er MEGET giftigt for katte(Ja, jeg tillod mig at råbe, undskyld)

<> Det er efter min mening helt OK at råbe, når man advarer om noget!
Og jeg anbefalede jo heldigvis heller ikke Ex-spot til katte! Nævnte blot at
midlet fandtes... og at det var godt til hunde

Mvh Ann - der af praktisk grunde bruger Frontline til hele Banden

Fra : Christina Kausmally

Dato : 17-06-03 22:19

"Ann K" skrev i en meddelelse

> [...]
at
> midlet fandtes... og at det var godt til hunde

Og jeg kan kun give dig ret.
Sådan lidt OT(undskylder igen), er det faktisk noget af det mest effektive
(iflg dyrlægens erfaring) til hunde, der bliver slemt angrebet af flåter.
Jeg har egentlig ikke indtryk af, at katte er plaget i samme grad af flåter
som hunde. Nu er mine egne jo løbegårdskatte, men også blandt fritløbende
katte??

venlige hilsener fra
Christina og to 7 ugers killinger, der endelig er faldet om af træthed..

Fra : Ann K

Dato : 17-06-03 22:36

Hejsa.
Christina skrev:
> Jeg har egentlig ikke indtryk af, at katte er plaget i samme grad af
flåter
som hunde. Nu er mine egne jo løbegårdskatte, men også blandt fritløbende
katte??

<> Åhh jo Tidligere var det en af aftenens faste "hyggeaktiviteter"
altid at sidde og pille de små S**** ud af Sagas pels...
Tak og lov for effektive midler - især når katten ikke _kan_ formås til at
spise hvidløg *sss*
Hvidløg er ellers rimeligt effektivt både mod lopper og flåter... er der
altså "nogen" som siger

Mvh Ann

Fra : Pia J

Dato : 18-06-03 07:04

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> wrote in message

> Hvidløg er ellers rimeligt effektivt både mod lopper og flåter... er der
> altså "nogen" som siger

Ikke her. Lopper har vi aldrig haft, men både heste og hunde fik spandevis
af hvidløgsgranulat og havde flåter alligevel.

Ser ud til, vi ikke har så mange hernede - har kun pillet et par stykker i
år.

:Pia

Fra : maz

Dato : 18-06-03 13:51

"Christina Kausmally" wrote in message
> Jeg har egentlig ikke indtryk af, at katte er plaget i samme grad af
flåter
> som hunde. Nu er mine egne jo løbegårdskatte, men også blandt fritløbende
> katte??

Måske ikke helt så voldsomt som hunde, men stort set alle katte, der har
adgang til udendørslivet (hvad det er enten frit eller i indhegnet have, i
snor osv), hvor der findes buske, krat, træer - og specielt i nærheden af
skovområder og kratbevoksninger - vil på et tidspunkt opleve at få besøg af
en eller flere flåter... Måske ikke hvert år - men ofte....
maria

Fra : maz

Dato : 18-06-03 13:55

> [...]
> at "gnaske" lidt i vores katte, før det virker?? Måske deraf ordlyden
> "flåtangreb?? Ved det ikke, men det er et forslag...

Har lige modtaget pakken med Frontline og der står:
Anvendelse: Forebyggelse og behandling af loppe/luseangreb samt behandling
af flåtangreb hos kat. Så det kan godt være, at du har ret. Flåten skal
muligvis 'hægte' sig fast FØR Frontline virker....og det skulle det jo
ifølge indikationsområdet....
Så nu prøver jeg - for jeg *gider* ikke flere flåter (de er SÅ klamme med
deres små æltende ben - bvadr! - og jeg *hader* at fjerne flåter)
maria