OSCAR -værter
Fra : Jonas Kvist Jensen

Dato : 30-03-01 11:26

Så lige Oscar-uddelingen her lidt forsinket. Fed ting, men jeg tænkte på
om de ikke, til næste år, kunne få et par af gutterne fra
alt.dk.sludderogvrøvl til at kommentere det. Eller måske Jørgen Mylius?
De to der var der, havde i hvert fald ikke styr på det! Måske skulle jeg
selv prøve at få jobbet. Jeg tror de to var vant til at kommentere
fodbold eller sådan noget. Halvdelen af det de sagde var fuldstændig
meningsløst, og den anden halvdel var direkte forkert!

Fra : Jens Thomsen

Dato : 30-03-01 12:34

Jonas Kvist Jensen <gijones@f2s.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:20010330.10261257@gi-laptop.edu.ats.dk...

> [...]
>fodbold eller sådan noget. Halvdelen af det de sagde var fuldstændig
>meningsløst, og den anden halvdel var direkte forkert!

Smag og behag. For tredie år i træk morede jeg mig glimrende over Strøms
vidunderligt befriende ironisering over et selvhøjtideligt, opstyltet
mediecirkus.

Gider du ikke komme med nogle eksempler af det, du mener, de sagde, som var
"direkte forkert"? Der må jo være meget at tage af, når det ligefrem er
halvdelen?

MVH
Jens Thomsen

Fra : Naess

Dato : 30-03-01 13:43

> Smag og behag. For tredie år i træk morede jeg mig glimrende over Strøms
> vidunderligt befriende ironisering over et selvhøjtideligt, opstyltet
> mediecirkus.

Det gjorde jeg i den grad også.

Mvh. Naess
--
(Please notice that my e-mail address is intended not to work)

http://www.shibumi.org/eoti.htm

Fra : CybaMerc

Dato : 30-03-01 14:25

A long time ago in a galaxy far, far away....
Jens Thomsen wrote:

>Smag og behag. For tredie år i træk morede jeg mig glimrende over Strøms
>vidunderligt befriende ironisering over et selvhøjtideligt, opstyltet
>mediecirkus.

Men det er alligevel ikke så slemt, at det afholder hr. Strøm og ven
fra hvert år at tage turen fra lille Danmark over til Staterne for at
kommentere event'en... i modsætning til f.eks. Hans Wiklund og Nils
Petter Sundgren fra TV4, som fint klarer det fra et studie i Sverige
(og kan finde ud af slukke mikrofonen, mens showet er igang).

[snip]

Fra : Jens Thomsen

Dato : 30-03-01 18:21

CybaMerc <CybaMerc@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3p19ctk0nrb6ck8i2c4l44b1pru37q19cp@4ax.com...

> [...]
> Petter Sundgren fra TV4, som fint klarer det fra et studie i Sverige
> (og kan finde ud af slukke mikrofonen, mens showet er igang).

Næ, det har du da ret i. Nogen fordel skal der sikkert også være i at være
stationsleder.

MVH
Jens

Fra : CybaMerc

Dato : 30-03-01 20:26

Jens Thomsen wrote:

>Næ, det har du da ret i. Nogen fordel skal der sikkert også være i at være
>stationsleder.

De tog nu også turen derover, inden han blev stationsleder :)

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 30-03-01 23:15

"CybaMerc"

> De tog nu også turen derover, inden han blev stationsleder :)

Så var han vel underholdningschef.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : GI Jones

Dato : 03-04-01 08:19

> Gider du ikke komme med nogle eksempler af det, du mener, de sagde, som
var
> "direkte forkert"?

Jo, da! For eksempel havde de ikke forstået at “Kejserens nye Flip” har
et dansk navn, og at den rent faktisk HAR haft premiere i danmark. Ved
flere lejligheder var de ikke klar over hvem der var på scene (Jennifer
Lopez, fx). Og de havde release daten på JP3 forkert...

Der var flere jeg lagde mærke til under showet, men jeg kan ikke huske
dem.

Jeg synes det er fint med nogle kommentatorer, men at de sidder og
kommenterer hinanden er for meget (“det sagde du ikke!”). De bør snakke i
reklamepauserne, og stort set ikke ud over det. Hvorfor bruger de ikke
den amerikanske kommentator, der var der i starten?

Fra : Jens Thomsen

Dato : 03-04-01 10:01

GI Jones <jones@f2s.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:20010403.7192117@gi-laptop.edu.ats.dk...

> [...]
>flere lejligheder var de ikke klar over hvem der var på scene (Jennifer
>Lopez, fx). Og de havde release daten på JP3 forkert...

Ja, det er jo godt nok utilgiveligt. De ser showet på en skærm og tager fejl
af en skuespillerinde (som de godt nok retter sekunder efter), de har ikke
de seneste releaselister på sig og er ikke omvandrende udgaver af IMDB. Give
me a break...

> [...]
>reklamepauserne, og stort set ikke ud over det. Hvorfor bruger de ikke
>den amerikanske kommentator, der var der i starten?

Bliver selve showet overhovedet kommenteret i Amerika? Der er ikke plads til
at sige så forbandet meget undervejs, og reklamepauserne bliver netop brugt
til reklamer. Iøvrigt vil jeg til enhver tid foretrække en dansk kommentator
fremfor en leflende amerikansk på en i forvejende selvhøjtidligt
prisuddeling.

MVH
Jens