PC fungere som telefonsvarer for mobilen
Fra : Lars

Dato : 17-06-03 15:05

Jeg kunne godt tænkte mig (bare for sjovs skyld) at min computer fungerede
som telefonsvarer for min mobiltlf. Altså mobiltelefonen tilsuttes
computeren og når der ringes svarer computeren.

Er der nogen som har kendskab til at Windows program som kan klare denne
opgave?

Kræver dette at der er indbygget modem i mobilen?

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 17-06-03 23:56

"Lars" <sa@dasdsad.sd> skrev i en meddelelse
> [...]
> opgave?
>
> Kræver dette at der er indbygget modem i mobilen?

Det kan umiddelbart ikke lade sig gøre da det ville kræve at mobilen har
indbygget voicemodem
med mindre man bruger lydind- og udgangene på telefonen og tilslutter dem
til lydkortet.
Aligevel er jeg bange for at det ikke lader sig gøre så nemt da mobilen kun
sender (RING)-kommandoen
til computeren når det er et faxopkald eller et dataopkald den modtager.
Dette kan dog være anderledes
for andre mobiler.

Ingen mobiler idag har indbygget et voicemodem (så vidt jeg ved) som er den
del der muliggør at computeren kan sende
lyden digitalt til telefonen som så sender det videre til nettet.

RING-kommandoen er den kommando man får som svar fra en mobiltelefon eller
et modem der er tilsluttet
til en computer og som indikerer at et opkald modtages og at telefonen
venter på at blive besvaret men kommandoen sendes
i de fleste telefoners tilfælde kun ved modtagelse af et decideret data
eller faxopkald fra en anden GSM-enhed.
Men hvis man har en Nokia 7650 kan man købe et lille program som fungerer
som telefonsvarer. Dette program
installeres og køres direkte på telefonen og vil så fungere som en ganske
almindelig telefonsvarer som man kender den fra den telefonsvarer mange
mennesker har sluttet til sin almindelige telefonlinie. D.v.s. den tager
telefonen, giver en besked og kan så optage og gemme en besked fra den som
ringer op. Vældigt nyttigt når man ikke gider at betale for at aflytte sin
almindelige mobilsvar via telefonen. Også smart hvis man f.eks. vil gemme
tidligere beskeder på sin almindelige computer.

Steven

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.

Fra : Lars

Dato : 20-06-03 15:10

"Steven Nybo Andersen" <steven@1977privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan umiddelbart ikke lade sig gøre da det ville kræve at mobilen har
> indbygget voicemodem

Tak for svaret

Kan det så lade sig gøre med et ISDN modem? Eller et 56k modem?

Meget gerne med links eller navne på brugbare programmer! :D