Internet Explorer vs. Netscape
Fra : Nicolai Sandholdt

Dato : 17-06-03 14:27

Hej!

Jeg har en halvfærdig side på :
http://www.geocities.com/nthsandholdt
Den er lavet så den ser perfekt ud i Internet Explorer, men
hvorfor er der så mange ting der går galt når den vises i
Netscape?

1: Hvor forsvinder den hvide ramme i bunden og til højre hen?
2: Hvorfor er den øverste 'row' med linksne ikke lige stor i
begge browsere? For jeg vil absolut ikke have den scrollbar!
3: Linksne i det lysegrå vindue i midten, er positioneret vha.
div, så de udgør en oval cirkel. Men i Netscape ændres formen, så
den bliver størrer og der kommer en scrollbar, hvilket jeg heller
ikke vil have (det er først i orden på undersiderne)!
4: Billedet er ligesom linksne positioneret vha. div, så hvorfor
står det helt oppe i venstre hjørne?
5: Størrelsen af billedet er heller ikke den samme, hvorfor?

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe med at besvare mine
spørgsmål, og hvis det kan hjælpe vil jeg gerne vise koderne for
de enkelte sider!
På forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 17-06-03 15:04

Nicolai Sandholdt wrote:

> Den er lavet så den ser perfekt ud i Internet Explorer, men
> hvorfor er der så mange ting der går galt når den vises i
> Netscape?

Det er lige netop det der er galt.
IE har utrolig mange fejl og overholder ikke standarden.
Du bør udvikle til en af de browsere der overholder standarden (Mozilla eller
Opera) og lave kode der kan valideres.
Se: http://validator.w3.org/

--
/kenne
Make it idiot-proof and someone will build a better idiot.

Fra : Nicolai Sandholdt

Dato : 18-06-03 15:07

> IE har utrolig mange fejl og overholder ikke standarden.
Jeg tror mere det var versionen af Netscape (4.79)!

> og lave kode der kan valideres.
> Se: http://validator.w3.org/
Det skal jeg nemlig også have gjort, så tak for linket!

Mange tak for hjælpen!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-06-03 15:42

Nicolai Sandholdt skrev:

> Jeg har en halvfærdig side på :
> http://www.geocities.com/nthsandholdt
> Den er lavet så den ser perfekt ud i Internet Explorer,

Hvilken version?

> hvorfor er der så mange ting der går galt når den vises i
> Netscape?

Hvilken version?

Mozilla 1.4 RC1 (~ Netscape 7+) viser siden på samme måde som IE6 -
bortset fra de tre geocities-reklameblokke kun vises i Mozilla.

Bortset fra det er det en god ide at validere sine sider - se
linket i det andet indlæg.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Nicolai Sandholdt

Dato : 18-06-03 14:59

> Hvilken version?
IE 6.0

> Hvilken version?
Netscape 4.79
Så det er måske fordi det er en lidt "skæv" version, at det ikke
bliver vist ordentligt!?

> Mozilla 1.4 RC1 (~ Netscape 7+) viser siden på samme måde som IE6 -
> bortset fra de tre geocities-reklameblokke kun vises i Mozilla.
Det er da godt at det tilsyneladende ses ens ud på andre browsere, end
dem jeg bruger. Reklameblokkene kommer også nogle gange i IE6.0, de er
ikke noget problem, men jeg var da helst fri for dem!

> Bortset fra det er det en god ide at validere sine sider
Det er også det næste jeg skal have gjort!

Mange tak for hjælpen!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-06-03 15:10

Nicolai Sandholdt skrev:

> Netscape 4.79

> Så det er måske fordi det er en lidt "skæv" version, at det
> ikke bliver vist ordentligt!?

Det er ikke fordi det er en "skæv" version, men derimod fordi det
er en gammel version. Netscape 4.x er berygtet for sin elendige
css-understøttelse - det gør det besværligt at bruge moderne
standarder fornuftigt hvis man vil tage hensyn til den browser.

Det kan godt lade sig gøre - men der er også en del der vælger at
tage forbehold for deres siders udseende i NN4-browsere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen